Seizoen 2016-2017

Het huidige skiseizoen zit er voor vele van ons weer op. Helaas. Zelf heb ik afgelopen weekend mijn laatste voorjaarstripje gehad in Damuls-Mellau. Heerlijk gebied!

Wat zijn de mooie tips voor komend seizoen?? Wat zijn de ervaringen met herfst skiën?

Op z’n laatst start mijn komend seizoen in ieder geval in week 2 in de Skiwelt Wilder Kaiser! Dan mag ik weer een weekje begeleider zijn voor de Werkgroep Skiën Gehandicapten. Altijd 1 van de leukste weken van het jaar!

Lekker was Damüls he! wij waren er maandag nog, helaas nu ook seizoenseinde :(

Certified ski-boy, glijbewijs

En wat is de beste periode? Mij lijkt de drukte (ivm schoolvakanties) op gang te komen in de week van 11 februari.

Twijfel nog om de week ervoor te boeken of half maart.

En wat is de beste periode? Mij lijkt de drukte (ivm schoolvakanties) op gang te komen in de week van 11 februari.

Twijfel nog om de week ervoor te boeken of half maart.

GeensMaarten op 7 apr 2016 12:02

week 2 tot carnaval bevallen mij qua drukte wel goed, half maar zit je misschien met mindere condities… al was daar afgelopen weekend weinig van te merken :)

Certified ski-boy, glijbewijs

@Bart14 Op wat voor tips doel je?
Belangrijk om een beetje orde in de stroom van enthousiastelingen te houden is om aan te geven welke periode, welke vervoersmiddelen, welke reisafstand, je niveau en stijl van afdalen en de mate waarin op budget gelet moet worden.
Ik ben dit seizoen genoeg pareltjes tegengekomen en heb eerder ook al kennis mogen maken met een diversiteit aan skigebieden, dus omlijn de search query zodat ik en anderen niet in eindeloze berichten verzeild raken :)

@Bart14 hersftskiën kan op verschillende manieren. Je kan natuurlijk last-minute in de auto springen voor de eerste sneeuwdump en gebed dat een weekend wat liftjes opengooit. Je kan ook naar een van de gletsjers afreizen. Daar zul je vooral skiteams tegenkomen voor de eerste sneeuwtrainingen, veel (aankomend) skileraren die met hun opleiding bezig zijn en techniek- en testevents voor consumenten en retailers. Ik denk persoonlijk dat voor het testen van materiaal of het werken aan je techniek de gletsjers helemaal prima zijn. Voor een week wintersport, bijvoorbeeld in de herfstvakantie, lijkt het mij wat saai na een paar dagen.

Ik heb Snowbird, Utah net geboekt voor de kerst 2016.

Vluchten ex Oslo waren 370 EUR, retour, dus gelijk geklikt.

Ik heb Snowbird, Utah net geboekt voor de kerst 2016.

Vluchten ex Oslo waren 370 EUR, retour, dus gelijk geklikt.

HeidiInTheAlps op 9 apr 2016 18:22

Waar heb je die geboekt als ik vragen? Luchthaven/maatschappij etc :)

Dat was een sale, en via Lufthansa zelf geboekt - was alleen voor een dagje of zo.

Ondertussen, heb ik een timeshare at Snowbird, en heb ik net geruild voor de kerstweek, en heb ik de mountain collective pass gekocht. $389 en mag je 2 dagen op 11 verschillende ski resorts, plus mag je een 3de bonus dag kiezen gratis. Meer dagen koop je voor 50% korting.

Maar Squaw, Jackson, Taos, Mammoth zit er ook op de pas. Dus het wordt 3 weken ski safari.

Vastgelegd, 4/2 tot 11/2 naar Breuil-Cervinia !

Ik heb nog niks vastgelegd, maar wel een aantal wensen:

  • Een lang weekend ski’s testen (waarschijnlijk november, waarschijnlijk Sölden)

  • In de kerstvakantie een weekje

  • Eind januari/begin februari een weekje

  • Half maart een weekje

  • In april nog een lang weekend

  • Een keer skiën in Madonna di Campiglio en de rest van Superskirama Brenta

  • Een keer skiën aan de noord- en oostkant van de Dolomiti Superski (Sextner, Jochtal-Gitschberg, Kronplatz, Cortina, Civetta, Cinque Torre en Sella Ronda)

De bestemmingen moet ik nog aan de periodes koppelen. Allemaal afhankelijk van gezelschap, financiën, etc.

  • Twee dagen naar de ISPO-beurs in München (aansluitend op die week eind januari/begin februari)

@Bart14 hersftskiën kan op verschillende manieren. Je kan natuurlijk last-minute in de auto springen voor de eerste sneeuwdump en gebed dat een weekend wat liftjes opengooit. Je kan ook naar een van de gletsjers afreizen. Daar zul je vooral skiteams tegenkomen voor de eerste sneeuwtrainingen, veel (aankomend) skileraren die met hun opleiding bezig zijn en techniek- en testevents voor consumenten en retailers. Ik denk persoonlijk dat voor het testen van materiaal of het werken aan je techniek de gletsjers helemaal prima zijn. Voor een week wintersport, bijvoorbeeld in de herfstvakantie, lijkt het mij wat saai na een paar dagen.

GiGi op 7 apr 2016 17:40

Misschien toch maar eens voor de anwerter kijken in de herfstvakantie dan!

@GiGi, ben ook wel geïnteresseerd in Solden in Nov en Ispo ga ik sowieso heen! Keep me posted, misschien een bakje koffie doen?

@GiGi, ben ook wel geïnteresseerd in Solden in Nov en Ispo ga ik sowieso heen! Keep me posted, misschien een bakje koffie doen?

Pvdh op 19 apr 2016 14:12

Koppen koffie ben ik altijd voor. Zodra ik de data van de testweekends in Sölden heb, zal ik ze delen. Er zijn wel meer geïnteresseerden, dus wie weet kunnen we met een clubje gaan.

Plaats een reactie