Wintersport in de buurt van wandelgebied?

Hallo,
Ik en mijn broer willen graag weer op een wintersport vakantie, maar aangezien de nieuwe vriend van onze moeder een hekel heeft aan gladheid wil onze moeder niet meer met ons mee, wat wel altijd leuk was.

Wij weten van mijn moeder en haar vriend dat ze wandelen erg leuk vinden, en vooral door een berggebied, dus vroegen wij ons af of iemand hier misschien een skigebied kent, waar het ook mogelijk is om te wandelen (lager op de berg waar geen sneeuw ligt).
Ik kende vroeger wel een plek, maar helaas ben ik de naam vergeten.

Bedankt

In veel gebieden vind je wandelpaden die geruimd zijn, dwz dat er Pistenbully’s overheen rijden om de sneeuw aan te drukken zodat het minder glad is, of de sneeuw wordt soms zelfs geheel weggehaald. Dit laatste vindt je in de Alpen naar mijn kennis maar weinig, maar gebieden met "gewoon" geruimde paden zie je overal.

In het skiwelt Wilden kaiser zijn genoeg wandelgelegenheden. Helaas ligt er wel sneeuw, maar dat maakt het ook wel weer mooi om te wandelen. Vanuit Brixen kun je via een wandelweg naar Westendorf lopen en vervolgens een boswandeling maken. Ik zelf heb dat vorige week gedaan, het is net een sprookjeswereld. (Ivm hevige sneeuwval konden we niet skieen.

Succes met verder zoeken.

Plagne Montalbert, sfeervol kleins ski station grenzend aan La Vanoise natuurgebied!

In het Gasteinertal heb je veel "winterwandelwege" die speciaal aangelegd zijn voor wandelliefhebbers. En ze zijn mooi, gaan dwars door de natuur en langs de dorpjes. Ook heel gezellig. Verder is het belangrijk dat als ski-liefhebber je een gebied kiest waar je niet continue hoog in de bergen zit en het uren kost om weer beneden te komen. Dat is niet zo gezellig. In het Gasteinertal (Salzburgerland, Oostenrijk) ben je zo weer beneden en kun je bv. gezellig voor de lunch samen afspreken. Ook zijn er meerdere ski-gebieden, en ook wandelgebieden hier direkt omheen, zodat je leuk, gezellig, met elkaar op vakantie kan. Echt een aanrader. Minder populair bij Nederlanders maar zeker de moeite waard. Kijk eens bij de dorpjes Bad Hofgastein, Bad Gastein, Dorfgastein.
We hebben zelf hier een vakantiehuisje.

http://www.gasteinertal.nl

groet en veel plezier samen !
Desiree

Hoi Henri,
Waar ik woon, in Plagne Montalbert is het erg aangenaam voor skiers (op alle niveaus) maar ook voor niet-skiers. Het grenst aan natuurpark La Vanoise, zodra je het chalet uitloopt dat aan de ene kant aan de piste ligt (Paradiski/Laplagne), loop je de andere kant zo het natuur gebied in. De wandelpaden worden geprepareerd en er zijn echt prachtige ‘loopjes’. Verder voldoende faciliteiten voor gezellige eettentjes etc. Het dorpje is gezellig voor alle leeftijden.
Mail me gerust, misschien kan ik jullie aan een mooie plek helpen.
Groet Marieke

Plaats een reactie