rtl snowmagazine weer vanaf zondag 23 oktober

En alle bestemmingen worden weer herhaald in een nieuw jasje? Volgens mij gaan ze elk jaar weer opnieuw naar hetzelfde.

Ik neem aan dat de komende 13 afleveringen in het afgelopen seizoen 2010-2011 opgenomen zijn?
Of zou het nu life in het aankomende seizoen opgenomen worden?
In het eerste geval is dan al bekend welke 13 plaatsen het zullen zijn (zie bestemmingen) wat inderdaad minimaal afwijkt van de bestemmingen in voorgaande jaren,
Maar toch zal het me niet weerhouden om te kijken (:-)

Als alles volgens het onderstaande schema is gelopen dan zitten er toch nieuwe gebieden bij met sokken van …, huurauto van …, verblijf te boeken bij …, etc:

31 Januari t/m 6 februari in:
Valloire, Val Meineir, Val Cenis, Les Sybelles, La Norma en Orelle

8 en 9 februari in Courmajeur en Cervinia

11 en 12 februari in Veysonnaz

17 en 18 februari in Ladis, Fiss en Serfaus

14 en 15 februari in Zermatt

20 en 21 februari in Seefeld, Leutasch

2 en 3 maart in Zell am Ziller, Gerlos, Königsleiten

bron:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/13321

Sherlock holmes in combinatie met de zoekfunctie !

Zit al jaren te wachten op een dagelijks wintersportprogramma, zou toch zeker in het seizoen aan moeten slaan. Weersverwachting, situatie op de weg, een gebied eruit lichten. Live verbindingen (skype). Zou toch ook commercieel aantrekkelijk kunnen zijn.

@dirk,

Ik denk niet dat een dagelijks programma haalbaar is.

Een dagelijks item in bijvoorbeeld een goed ochtendprogramma (RTL-Z?) met onder andere de onderwerpen die je aangeeft lijkt mij reëler.

Frankly, 'k hecht meer waarde aan een site zoals deze of alpin-forum waar je tenminste ongezouten ervaringen te lezen krijgt dan aan een TV-programma dat meer weg heeft van een infomercial.

Ik denk dat’k nog maar één keer van een repo bij hen heb gedacht “ja, dat is zoals ik het zelf ook heb ervaren”. De andere keren zat’k eerder met een opengevallen mond mezelf af te vragen welke medicatie ze namen om zo onkritisch positief te zijn en waar’k die ook kon krijgen :s.

@marco, klopt, zou ook kunnen. Of bij één van de avond programma’s aanhaken, Piets(ski)weer oid. Inderdaad uitkijken dat het niet te commercieel wordt, maar als voorpret natuurlijk wel mooi

http://www.rtl5wintersport.nl/?mod=contentplus&section=K…

En dan komt rtl 5 ook nog eens met een opening van het seizoen , kickoff noemen ze dat geloof ik,
En wat me opvalt, ze noemen de vorige evenementen van 2009 en 2010 een succes,
Nu ik meen dat de reacties van de mensen op dit forum toen niet erg positief waren, dus hoe ze dat succes intern meten is me een raadsel

@ Cees: waarschijnlijk naar aanleiding van de kijkcijfers. Ook al vonden we de opening van vorig jaar allemaal een aanfluiting, we kijken wel allemaal… Of de kijker het vervolgens als een inhoudsvol programma betitelt, zal ze een grote wurst zijn :D

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

ja, we kijken wel allemaal, in de hoop op…
toch nog…
of zijn we masochisten(;-)

Haha ik doe mezelf niet graag pijn met naar zulke programma’s kijken hoor… Ik blijf toch hoop hebben op dat er een keer een goed wintersportprogramma op tv komt…

Ik kan best begrijpen dat de commerciële tv reclame in zo’n programma stopt, maar als je een skigebied als 3V laat zien, probeer dan ook die wijdsheid over te brengen en blijf niet steken op Mont de la Chambre… Dat geeft de kijker toch geen goed beeld?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Wij kunnen via Canal + sinds een tijdje TV8 Mont Blanc ontvangen, erg fijn voor de betere dagelijkse skibeelden! Want van RTL snowmagazine moet je het al jaren niet hebben…

Winter is coming

@ Lars: Volledig mee eens.
@ Frank en Cees: Als we nu met z’n allen eens niet keken, dan verdwijnt dit programma van tv. En onstaat er ruimte voor een beter wintersportprogramma (gemaakt door wintersporters.nl?)

wintersportprogramma op TV door wintersporters .nl,
lijkt me best een goed idee, maar of ze daarvoor de mankracht hebben? oftewel ze zulen het zeker wel kunnen, maar dan gaat het misschien ten koste van het overige?
het kwaliteitsnivo kennen we van de website en de reportages en de mailkrant,
ik zou het wel toejuichen als dit een optie was

@Miti: TV8 Mont Blanc lijkt me een leuke tip. En is ook online live te bekijken (http://www.tv8montblanc.com). Alleen op welke tijdstippen een skiprogramma of ander outdoorprogramma is kan ik niet achterhalen.

Hmm ja, het programma is echt tandenknarsend slecht en voorspelbaar. En toch kijk ik! Het is toch ook wel een beetje nostalgie ;). Maar meer/betere winterport programma’s op TV zou mooi zijn.

Procrastinating

leuk!
de 23ste zit ik om 16:00 uur op de bank voor de tv!

ik zou het baantje van Sander of Koert-Jan willen hebben… lekker skiën en een beetje mensen tot wanhoop drijven… heerlijk! :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ondanks dat het zwaar wordt gesponsored, kijk ik er met veel plezier naar.

Sander kan tegenwoordig trouwens echt goed skieen. Heeft in 1 a 2 jaar flinke stappen gezet.

Klopt CYenz…! die pauline moet het nog steeds meer hebben van de blauwe biljartlakens als je het mij vraagt :D

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik gebruik mijn tijd liever aan de filmpjes die op deze site te vinden zijn.
Ook al zijn ze onhaalbaar (skien in Alaska of de zuidpool) maar die beelden zijn toch een stuk gaver dan de zoveelste blauwe piste ergens in Frankrijk.
Of vorig jaar toen ze ergens een 5 gangen lunch hadden met wijnen die meer kosten dan mijn lunches van de gehele week.
Aangezien ik hier lees dat de meeste hun eigen brood meenemen of aan de schnitzel/pasta/kaisersmarren gaan is zo’n 5 gangen lunch op maar weinig wintersporters van toepassing.
Maar misschien krijgen we ooit een wintersporters.nl programma (geenstijl is tenslotte ook op tv te zien ;-) )

Zal ook wel weer kijken, maar met name vanwege de nostalgie en de plaatjes. Zou willen dat ze het eens vijf minuten zouden hebben over de plussen en minnen van het gebied en vijf minuten over de diverse aspecten van het skiën. Dat kan er echter blijkbaar niet van af. Met alle respect voor die mensen die geinterviewd worden. Eigenlijk boeit me dat voor geen meter.

Vorig jaar 1x gezien om mee te kunnen praten :-) maar nee…sorry…ik vond het ècht een irritant programma. Gister lekker naar eurosport 2 gekeken en ik kijk uit naar de live reports hier en verder geniet ik erg van de filmpjes op FB van bijv freeskier magazine!

mama on a mission in the snow

Vind het rare van dit programma dat ze elk seizoen serfaus er in doen, terwijl ze nooit eens skiwelt pakken.

@ JUrgen: Dat heeft volgens mij ermee te maken dat skigebieden moeten betalen om in het programma te komen. Daarom zitten elk jaar dezelfde skigebieden erin. Hetzelfde geldt overigens voor al die kleine skigebiedjes in de Maurienne die elk jaar aangedaan worden.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@ Frank: Klopt wat je zegt. Begrijp marketingtechnisch alleen niet helemaal waarom Serfaus elk jaar een leuke deal aanbiedt aan Snowmagazine. Ze kunnen ook makkelijk een jaartje overslaan met reclame maken in Nederland. Het is daar al afgeladen vol met Nederlanders en die blijven toch wel komen.
Als ze daarnaast het programma eens zouden bekijken, zien ze ook dat het elk jaar hetzelfde is. Lijkt me beter voor SFL om dat beetje reclamebudget te besteden aan bijvoorbeeld Japanse, Chinese of Russische tv stations.

@Frank, is dat een vermoeden, dat skigebiedn moeten betalen om in het programma te komen, of weet je dat zeker?
En zo ja uit welke bron weet je dat dan?
Ik kan me namelijk ook voorstellen dat er sponsors van het programma zijn, bijv reisburos en van die sokken en huurautos etc. Die invloed hebben op de keuze van welk gebied wel en welk niet…

Aankondiging 1e aflevering:

In de eerste uitzending gaan we zoals vanouds eerst naar het skigebied Serfaus Fiss en Ladis. Het is een modern skigebied wat zich bewust concentreert op de families met kinderen. Sophie gaat op stap met Margriet en dochter Lisanne van 8 jaar. Sander gaat op stap met Susanne, die samen met haar vriend een hotel heeft in Fiss. Martin is de andere gast van Sander. Hij is snowboardleraar in Fiss. Met z’n 3en bv om 7 uur al de berg op. Ze zeggen hier “Die Erste Spur”

@ Cees: Die sponsors zijn de skigebieden zelf. Zij betalen door accommodatie en skipas beschikbaar te stellen. Hoe zij hier voordeel uit doen begrijp je natuurlijk wel. Verder sponsort een Vrij Uit en de Sokkenboer de show, maar dat is meer om de hapjes en de drankjes 's avonds te bekostigen.

@ Cees: dat de skigebieden betalen om in het programma te komen is slechts een vermoeden: Er is altijd alleen goed nieuws, en er valt nooit een kritische noot. Verder zijn er vaak dezelfde skigebieden, jaar op jaar.

@ MartijnSki: Ik denk dat veel skigebieden niet actief op de Rus zullen marketen, omdat het meestal slecht is voor de sfeer in het dorp. Bekend in dat opzicht is Courchevel. zoek op google op ‘Courchevel Russian’ of ‘Courchevel Oligarch’ en je zult begrijpen wat ik bedoel!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Plaats een reactie