Ski-kleding

hallo allemaal,

ik had een vraagje.
aankomende januari ga ik voor het eerst van mn leven op wintersport. mn ouders wilden nooit en nu heb ik eindelijk het geld om zelf te gaan :).
maar nu heb ik dus ook een ski broek en jas nodig. ik heb niet heel veel geld maar wil wel een goede producten aanschaffen.
hebben jullie tips over waar ik het beste matriaal kan aanschaffen.
ik heb wel al een jas gevonden van het merk Tresspass, maar ik heb geen idee of dit goede kwaliteit is.
hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

alvast heel erg bedankt,
Groetjes Renée

Als ik jou was zou ik denk ik via marktplaats was afspeuren. Daar worden vaak zat goede broeken en jassen weg gedaan die nog geen 2 weken (2 wintersport seizoenen) gedragen zijn. En dan ben je niet veel kwijt en kan je toch een hele goede jas hebben.
Merken is 1, maar kijk ook eens naar de wind en waterdichtheid die de jassen hebben, die waardes gaan in de duizendtallen (5000/10000/etc). Hoe hoger de waarde, hoe beter eigenlijk.

Hier nog even een stukje info wat ik van internet geplukt heb voor je:
Ik ga voor het eerst skiën, waar moet ik op letten bij de aanschaf van kleding en ski’s?
De juiste materialen zijn essentieel voor uw plezier en veiligheid wanneer u op wintersport gaat. We adviseren u dan ook:

  • technische skikleding (hoge waterdichtheid (minimaal 5000), winddicht en ademend)
  • ski’s die passen bij uw skistijl en skivaardigheid.
    Als beginnende wintersporter hoeft u niet direct de duurste materialen aan te schaffen. Als u er maar op let dat de kleding geschikt is voor wintersport, dus technisch is (zie boven).
    Welke ski’s voor u geschikt zijn is afhankelijk van verschillende factoren, zoals skisstijl, skivaardigheid, conditie etcetera.

Zodra u beter kunt skiën dan zult u de langere liften gaan gebruiken, grotere tochten gaan maken en de hogere bergen opzoeken waar u alle soorten barre weersomstandigheden en pistes tegen kunt komen. Als gevorderde skiër zult u meer uitdagingen aangaan en zullen uw eisen richting uw uitrusting ook toenemen.
Bent u sportief, en denkt u dat u snel uit de beginnersfase bent dan is het verstandiger om direct in hogere kwaliteit te investeren. Naar schatting 85% van de beginnende wintersporters keert terug naar de bergen en gaat vervolgens op zoek naar beter materiaal.

Ik heb zelf een jas van Falcon en een broek van de perry sport. Werkt prima en kost niet te veel.

Don`t eat yellow snow

Er is online nog veel te krijgen van vorig seizoen tegen vaak 50% korting. Hier een paar links:

http://www.baumsport.nl/
http://www.duijvestein-wintersport.nl
http://www.blue-tomato.com

Flacon, Craft en dat soort merken zijn inderdaad prima qua prijs kwaliteits verhouding. Let voor de broek wel even op of je gaat skiien of snowboarden, die verschillen namelijk qua eigenschappen. Voor de jassen maakt het niet echt uit.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

je kan ook altijd eens gaan kijken bij decathlon uiterst goede kleding en als je wat zoekt ook aan zeer scherpe prijzen.

RoCo

Of van de anwb (wel een beetje saaie kledij)…

maar de skibroek en jas is voornamelijk uiterlijk vertoon. Net zo belangrijk is ook de onderkleding.
Een lange thermo-onderbroek, een thermoshirt met lange mouwen, een goede muts en skisokken.
Of wat dacht je van de handschoenen?

al deze zaken zijn best goedkoop aan te komen.
Bij de Hema bijvoorbeeld. de thermoondergoed is misschien niet het beste van het beste, maar goed genoeg voor een weekje wintersport (en misschien ook wel meer hoor)

fijne site hè, dat wintersport.nl?
  1. Hema, Tchibo, etc. hebben al goede spullen voor weinig geld. Warme, droge skisokken; fleece; … doen meer dan een flashy jas of broek.

  2. januari is meestal een koude wintermaand. In tegenstelling tot bij voorjaarsskiën heb je een goede kans dat je diepe mintemperaturen meemaakt. Dwz: laagjes … laagjes … laagjes. Dat begint bij goed ondergoed (nooit weggesmeten geld: je kan het ook voor andere dingen gebruiken dan wintersport, bvb bij herfstwandelingen); 2 of 3 aangename fleece (niet te dik, niet te dun); een functioneel jack/broek (uiterlijk vertoon laten we nog even zo); handschoenen.

De meeste beginners die’k heb gehoord die skiën/boarden leuk vonden en de microbe te pakken hebben gekregen hebben het nooit koud gehad. Diegene die het niets vonden hebben het meestal koud/klam gehad.

Let vanaf nu t/m begin december overal op.
Veel grote winkels houden uitverkoop van verjaarde spullen (van vorig jaar) soms wel een beetje geluk hebben met de maat, maar er zit meest wel wat goeds en vooral ook moois tussen, en is niet gebruikt…

Wij gaan meestal begin november naar de grote uitverkoop van Twinsport/Intersport in Woerden, met partijen die over zijn van vorig jaar. Vaak erg goede spullen voor een aardig prijsje. Allen niet de allernieuwste kleuren, maar je zal merken dat heel veel mensen op de piste niet de nieuwste kleuren hebben :) .

Belangerijkste is goede spullen, en het liefst voor een aantrekkelijke prijs, maar let op , beknibbel niet te veel op materiaal!!

Nog een tip… Zorg dat je op de eerste dag bent van zo’n uitverkoop, want ze zijn vaak druk bezocht, en de mooiste gangbare spullen zijn als eerste weg!!

Suc6!!

MvrGr Ovi

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Wij hebben een jas en broek van de aldi. Gaat al 3 jaar perfect mee. Goed waterdicht.
Maar zorg voor goede onderkleding. Wij hebben altijd craft onderkleding. ( deze gebruiken we al jaren met ons werk)

Icepeak maakt goede en mooie skikleding met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Is verkrijgbaar bij o.a. Intersport.

Je kunt overwegen om kleding te lenen voor de eerste vakantie. Als het skieen bevalt, dan kun je aan het einde van het seizoen skikleding kopen voor de volgende seizoenen. 40/50% korting op skikleding aan het eind van het seizoen is heel gebruikelijk.

@Bart en Renee, mochten jullie op marktplaats een mooie zwarte Hyvent North Face jas tegenkomen (Het overbekende model), wil je mij dan even contacten ;). Onlangs gejat…

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

icepeak is inderdaad prima!

Thermoondergoed van het kruidvat en de Lidl is ook goed. Bij het kruidvat echt goedkoop! Ik gebruik ze ook voor hardlopen heerlijk!

Aangezien je een vrouw bent, ik weet niet hoe groot of klein je bent. Maar als je niet zo groot bent, kijk voor de grap eens bij de kinderafdeling. De grootste kindermaat is net zo groot als de kleinere damesmaten en scheelt best wel veel in prijs. Ik heb jaren geboard in een jongensjas van protest.

Allemaal alvast heel erg bedankt ^^
ik ga aankomende zondag bij de outlet van Daka sport kijken of daar wat ligt.
en ik zal inderdaad goed opletten bij de uitverkopen van aankomende maanden

Kom net terug van Intersport Biggelaar (Eindhoven). Ze hebben nog volop spul liggen van vorig jaar met flinke korting.

Falcon heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Zelf ben ik fan van The North Face. Kost een beetje maar ik vind dat ik ook altijd precies krijg wat ik wil (en hoef niet 100x te twijfelen en lang te zoeken).
Thermolaag heb ik Craft en de overige laagjes bestaan uit een gewoon t-shirt en gewoon longsleeve. Besef dat kleding een groot deel van je eerste wintersport ervaring kan beinvloeden, vooral in een koude maand als januari. Ga voor een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Mh, persoonlijk heb ik nooit speciale onderkleding gedragen. Gewoon een normaal katoenen t-shirt met een fleece trui eroverheen.

Wat je ook nog wel eens ziet is dat mensen als het heel koud is hun pyama aanhouden onder de skikleding, lekker goedkoop.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

@Frank, zwarte Hyvent North Face jas tegenkomen (Het overbekende model),

Misschien is het een idee even het precieze type hier te posten, wie weet komt iemand hem tegen.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Marktplaats.nl, vaak heb je dan voor een paar tientjes al een goede jas en broek.

Een katoenen shirt als onderkleding raad ik zeker af. Katoen neemt vocht op, het natte shirt ‘plakt’'op je lichaam en da’s nou niet ideaal als het buiten vriest. Hoe minder je techniek, des te harder je moet werken, des te eerder wordt je shirt nat, en des te eerder je het koud gaat krijgen.

Thermokleding van Hema/Aldi/etc. is gewoon prima en kost geen drol.

@CY325i, het klopt dat katoen afgeraden wordt. Ik heb ook 2 van die icebreaker shirts maar persoonlijk heb ik nooit een verschil kunnen merken. Ik zweet ook niet zo hard en stop tijdens het skiien zo veel moglijk laagjes in de rugtas als ik het warm krijg.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik was ook nooit zo van de thermo tot ik een keer bij de lidl een shirtje gekocht heb, gewoon voor de probeer. En ik wil niet meer terug. Ik zweet vrij snel en die thermo’s voeren dat goed af,was vorig jaar met die veel te hoge themperaturen heerlijk!

Kijk vandaag eens bij de Lidl. Voor 39 euro een jas en voor hetzelfde geld nog een broek erbij. Heel leuk spul en zeker goede kwaliteit.

ik kom net van de lidl vandaan en heb er wel een fleece dingetje gekocht, maar een vriend van me had een jas aanbevolen voor maar 35 euro en met dat merk heeft hij zelf wel goede ervaringen dus ik denk dat ik iniedergeval die jas neem.
wel vond ik het een beetje jammer dat de lidl waar ik was geen damesskisokken hadden aangezien ik maat 37 heb pas ik heren skisokken niet

Hey Renee,

bespraar niet teveel op je skisokken, die zijn echt wel belangrijk. Zo wie zo om je warm te houden maar slechte sokken kunnen gaan knellen in je skischoenen met als gevolg pijn in je voeten en dat kan je weekje sneeuw aardig vergallen. afgelopen jaar een paar getest van Barts (wel diegene die links en rechts gemaakt zijn) en die bevielen eigenlijk prima, ook icm met de prijs. Te koop bij intersport.

Have fun in de sneeuw!

Ik heb een paar jaar geleden sokken gekocht bij de Aldi, en die vindt ik perfect. Ze zitten lekker & ik krijg geen zweetvoeten. Ook wat ze weleens zeggen over knellende voeten ofzo heb ik ook nooit last van. Dus niks geen duur merk of iets. En als ze een paar jaar(weken) zijn meegegaan koop je gewoon weer nieuwe als dat nodig is, want duur zijn ze niet. Ik denk dat ik al 4 jaar met dezelfde paren sokken doe. Succes!

Never eat the yellow snow

Even over sokken. Die moeten vooral goed passen! Dus als je maat 37 hebt koop ze niet te groot. Ik heb ook barts sokken inmiddels, is bij toeval zo onststaan. Heb maat 36,5 en mijn paar in maat 34-36 zit beter dat het paar in 35-37. De hema had ook altijd extra warme varianten, is misschien een aanrader aangezien je voor het eerst gaat en dus verkrampter zal lopen en staan, omdat alles nieuw is. Daar krijg je namelijk koude voeten van.

Sokken heb ik van de Bentex en het grappige is dat ik ze ieder jaar moet uitlenen aan mensen omdat hun dure merksokken te koud zijn.
Ik vind sokken algauw comfortabel zitten dus ik heb geen idee of duurdere sokken misschien wel lekkerder zitten.

Don`t eat yellow snow

Moet je ze uitlenen aan mensen die net genoeg budget hadden voor 1 of 2 paar merksokken, bv. Falke? Ik neem als ik 7 dagen ski, 7 paar schone sokken mee. Goede skisokken hoeven helemaal niet duur te zijn.

Ik loop regelmatig hard, en de hardloopsokken van de Lidl zijn perfect. De skisokken van de Lidl zijn ook prima.

Hoi, voor Jassen en broeken kan je ook de webshop van scapino aanraden. Mijn zoon heeft 2 jaar geskied hierin en was absoluut warm en waterdicht, Ik was zelf erg verbaasd over de goede kwaliteit/afwerking voor maar 39 euro voor een jas. ik net weer nieuwe besteld!
Zelf hebben wij allemaal de skisokken van de hema, wel de "technische variant" ze hebben een soort band (voel je niet) over de wreef waardoor hij goed blijft zitten Thermokloeding ook overigens van de hema.

Thermokleding van de hema, en dan met name de ‘dure’ lijn, is gewoon uitstekend spul. Ik gebruik het bij het skieen en s’winters bij het hardlopen.

Plaats een reactie