Waar single wintersport reis boeken?

Mijn vaste reisgenoten zijn dit jaar afgehaakt, dus zoek ik voor deze winter een singlereis, voor een actieve skivakantie (km’s afleggen). Ik ben zelf wat minder van de apres-ski.

Ik ben 30 jaar, goede skier, en zoek een reis waarbij er in een groep (op niveau) geskied wordt. Ik vind alleen skien niet zo leuk. Gezien de drukte op de pistes heb ik een voorkeur voor een reis buiten de schoolvakanties.

Organisaties die ik tot nu toe gevonden heb die me wel wat lijken;

  • Estivant
  • Crusj
  • Villa Vibes
  • One2gethertravel
  • Cirkel

Zijn er mensen met ervaring met deze (of andere) organisaties?
Welke organisatie(s) kan je aanraden?
En zijn er mensen die hun ervaringen met dit soort reizen willen delen (do’s / dont’s)?

Sommige van die "single-reizen" zijn (mede) bedoeld om mensen aan een relatie te helpen…

Daar zit niet iedereen op te wachten lijkt me.

Dynamic Holland, goed maar wel een beetje basic. acco in konigsleiten is wel pal naast de lift waardoor je zo in zillertalarena bent.

Gewoon zelf wat oproepen plaatsen op de diverse ski en reisforums.
Heb ik ook 2x gedaan en met 2 hele leuke groepen op vakantie geweest.

check dit is http://winter.alpadventures.nl/themareizen/flaine-snowtrip…

super leuke week en dit jaar helemaal omdat het het 10 jaar flaine snowtrip is.ik ga zelf voor de 3e x in maar met die week mee.

Hoi,

Meerdere malen meegeweest met Villa Vibes naar Oz. Zowel als single als niet single (met mijn skimaat die wel single was) en dat is goed bevallen. Mijn doel was vooral skien en boarden met mensen die er op dezelfde manier instaan. Voor mij was dat vroeg op en kilometers maken. Na de eerste middag al een club fanatieke mensen gevonden en de hele week mee onderweg geweest, Topvakantie. Voordeel is dat er veel mensen zijn en dus altijd iemand van je nivo en ambitie.

Dat single gebeuren kun je aan meedoen, of lekker niet zoals ik deed. Bij sommige ligt het date gebeuren er zwaar op maar bij de meeste niet.

Enige nadeel is dat de reizen in de loop de jaren echt duur zijn geworden. Ik ging in 2007 voor € 750 all in, is nu al € 995 (voor les menuires… ;-).

Succes met zoeken

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik zal de fora in de gaten blijven houden voor een leuke reis.

Hoi Paula,

Ik ga al een aantal jaren op singlevakanties en heb de meeste organisaties wel een keer geprobeerd, behalve Crusj. Crusj is net nieuw, maar klinkt mij allemaal een beetje te gelikt. En ik ga liever met een organisatie met ervaring mee.

Dynamic Holland (van Snowfever) viel tegen, dat was meer een veredelde studentenreis. Cirkel heb ik 2 keer gedaan, viel 2 keer zo tegen dat ik dat niemand aan kan bevelen.

Mijn beste ervaringen zijn met Estivant en Villavibes. Beide leuke en kwalitatief goede organisaties. De rest haalt dat niveau niet.

Succes met kiezen en als je nog iets wilt weten hoor ik het wel.

Je kan hier eens info nemen.
http://www.adventure-club.be/nl/informaties

Ik dacht gehoord te hebben dat ze het ganse seizoen monitoren ter plaatse hebben én budgetvriendelijk zijn!

Ik ben ook nog op zoek naar wat reisgenoten en heb al een optie op een studio appartement in ValThorens. Het is een wat onlogische volgorde, maar mijn vrienden hebben onverwachts op het laaste moment afgehaakt.

Dus als er nog mensen zin hebben om 1 of 2 weken lang heerlijk tochten te maken door het grootste gebied ter wereld. Laat me dan even wat weten, de studio kost slechts 275 pp per week (uitgaande van 2 mensen, bij 3 wordt het nog goedkoper).

Ik ben zelf trouwens een fanatieke skier, mijn prioriteit ligt dan ook bij het skien.

Ik hoop hier wat leuke mensen te vinden om samen een onvergetelijke vakantie te hebben!

Gewoon doen zo’n groepsvakantie!!
Zelf ben ik al meerdere malen met Dynamic Holland wezen skiën. Hun acoomodatie in Konigsleiten is simpel maar wel ideaal pal aan de piste gelegen. Verder altijd leuke mensen getroffen om mee te skiën en de apres-ski in te duiken.
Over Villavibes heb ik ook positieve verhalen gehoord.
Verder weet ik dat de organisatie “nieuwe mensen leren kennen” ook 1 keer per jaar een groepsreis oragniseren.

Al met al ligt het denk ik ook aan je eigen instelling en wat je verwacht.
Je kunt zeker weten een hele leuke vakantie hebben wanneer je kiest voor een groepsreis.

Ik hoop eigenlijk meer zelf een reis te organiseren met 2 of 3 mensen. Wellicht dat er mensen zijn die hierin interesse hebben?

Het meegaan met eeg grote groep waarin alles al is georganiseerd trekt mij minder, en is vaak ook duurder dan wanneer je zelf iets regelt.

Zijn er meer mensen die met kerst of Oud & Nieuw graag een weekje weg zouden willen maar geen vrienden hebben die mee willen of kunnen? Stuur dan even een mailtje naar j.vanpeer@hotmail.com

Ik hoop iets van mensen te horen! Ik kan niet wachten om weer op de latten te staan, liefst met wat mede-fanatiekelingen.

Kijk is bij FriendsTime zij oganiseren ook leuke single reizen zowel nar e sneeuw als nar de zon.
Minder massaal, maar niet minder leuk!!
Wie weet zien we elkaar daar

Ik ben een paar keer (soms 2x per jaar) met VillaVibes mee geweest. Altijd leuke groepen en goede prijs/kwaliteit-verhouding.

Ben 1x met Estivant mee geweest en dat was het toch niet,…beetje amateurclubje. Op zich wel leuke week gehad, maar niet zoals bij VillaVibes waar het echt feest is.

Ik heb met een aantal mensen een appartement in Valthorens gehuurd gedurende de kerstvakantie. We zitten inmiddels bijna vol, er is nog 1 plekje over in de eerste week van de kerstvakantie (24-12 tot 30-12).

Heeft iemand interesse in een leuke gezellige week in dit grote skigebied? Stuur even een mailtje naar j.vanpeer@hotmail.com.

Groet!

Joost

Ik ben een paar keer op single wintersportreis geweest. 2x met Cirkel, maar dat was het net niet helemaal voor mij.

Ik heb nu geboekt bij Villavibes, en ik ga 21 jan. naar Zell am See met hen.

Ik ben van de zomer met Crusj geweest en dat is me heel goed bevallen, was ook echt een week feest. Ik denk dat ik daarom toch wel bij Crusj de wintersport ga boeken. Vind het een beetje engig om via een forum met totaal onbekende mensen een reis te gaan ondernemen, maar misschien moet je die stap gewoon een keer zetten want is wel een stuk goedkoper…ik twijfel nog eventjes door!

@Iris en anderen,
Als jullie snel zijn kun je nog afspreken om bij het strudelfeest in Rotterdam af te spreken dan ge je niet met totaal vreemden. De eerste indruk is vaak toch bepalend en die heb je dan al gehad.

Ergens anders afspreken kan natuurlijk ook maar het strudelfeest van wintersporters.nl leent zich er natuurlijk zeer goed voor.

to ski or not to ski, thats no question

Hoi Paula

ik ben 45 jaar en ga al 9 jaar met dit soort organisaties skien, helemaal super!
(Cirkel, Dynamic Holland en Estivant)
Relatie gericht; ik heb het niet meegemaakt.
Ik ben ook geen apres-skier, maar dat is geen probleem (vinden het natuurlijk wel jammer als je niet mee gaat)
Vaak kun je ook een "safari" voor 1 of meerdere dagen bijboeken, lekker km-ers maken, maar dan moet er niet eentje bijzitten die zich vooraf beter voordoet…tja.
Ik ga dit jaar voor het eerst met Kras, kwam het beste uit qua datum (12 jan - Italie) en hier heeft iedereen een kamer alleen.
Kras heeft voor jou als nadeel dat de leeftijd wat hoger ligt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
groetjes Peet

Heb zelf goede ervaring met de wat grotere groepen bij VillaVibes. Skisafari’s zat bij de prijs inbegrepen en we gingen elke dag met drie niveaus op pad. Ik begon wat te voorzichtig, maar schoof een dag later op in een clubje van precies mijn niveau. Eten was gezellig en alles goed geregeld, feest goed. Heb ook eerst overwogen om zelf een groep samen te stellen, maar ben nu blij dat ik gekozen heb voor deze variant. Ach, het is maar net wat je voorkeur heeft.

Kijk eens op http://www.skischooldrachten.nl, zij doen veel wintersportreizen die niet op relatie/alleenstaanden gericht zijn maar vooral op veel skien,veel fun en doen aan begeleiding, tips en tricks tijdens de reizen enz. reizen gaan naar oostenrijk, Zwitserland en Italie

Ik wil heel graag dit jaar voor het eerst met een single reis mee voor de wintersport. Maar tot mijn grote verbazing is er voor de crocus of carnavals week (18-25 februari 2012) geen een reis te vinden. Ik ben nu nog afhankelijk van de vakanties van mijn dochter (16 jaar). Zij gaat met Vinea op skikamp. En ik dacht eindelijk kan ik een keer met een single reis mee!! Maar ik heb niets kunnen vinden. Hebben jullie een goed idee? Ik ben 47 jaar best wel sportief en ski al 40 jaar en hou heel erg van skien maar vind apres-ski ook heel belangrijk en af en toe een feest is ook leuk lekker even dansen! Maar skien is voor mij heel belangrijk. Dus ik zou me het liefst aan sluiten bij een leuke groep mensen die van skien houden en van gezelligheid.

Ik ben meerdere malen met Cirkel meegeweest en heb eigenlijk alleen goede ervaringen gehad, maar dat was allemaal voor de doorstart, ik weet niet hoe het nu is.
Vorig jaar met Estivant meegeweest (zij hebben enkele reizen en reisleiders “overgenomen” van Cirkel) en dat is me ook erg goed bevalen.
Volgens mij is alleen Villavibes er op gericht om actief te koppelen, bij de rest is dat helemaal niet het geval.
Met Dynamic Holland ben ik ook 2 keer meegeweest en hoewel het onderkomen eenvoudig is wordt dat weer goedgemaakt door de ligging.
Zelf zit ik te denken om dit jaar of volgend jaar een weekje off piste te gaan via http://www.whoemm.nl/ of http://www.edwardbekker.com/index.php/nl
niet echt single reizen maar wel groepsrezien

Dank je voor de links. Ik heb bij Edward Bekker zelfs een reis voor die week gevonden. Morgen even verder informeren. Heb jij ook ervaring mer die reizen?

Ik organiseer al 15 jaar samen met een vriendin een wintersportreis, zou leuk zijn als je mee gaat. het is een leuke, gevarieerde club mensen bij elkaar. Sommige kennen elkaar wel en andere niet. Kijk voor meer informatie op onze site http://www.carlawintertravel.nl of bel 06-53358819

Hi Angelique
Bedankt voor je reactie. Wat ziet het er allemaal heel gezellig uit. Ik heb heel erg zin om mee te gaan maar kan die week niet omdat ik afhankelijk ben van de schoolvakanties en dus dit jaar alleen weg kan in de carnavals week 18 - 26 februari. Organisen jullie ook voor andere periodes een skireis?
groet
Anya Lentze

Ik heb een reis gevonden bij Edward Bekker. heeft iemand ervaring met die reizen??
Anders doe ik hierbij een oproep: wie heeft er zin om mee te gaan skien in de carnavals week en houd net als ik van skien en gezelligheid. ik dacht aan een leuk hotelletje in St. Anton

Anya (e.a.), ik ben lid van een Belgisch Skiclub waar mijn dochters slalom training volgen, in de carnavals week gaan wij met enkele van kinderen naar St Johan in Tirol, we hebben daar 2 appartementjes gehuurd en hebben nog enkele bedden over! Er gaat ook een trainer mee, en terwijl de kinderen heel de dag training volgen ga ik me gewoon wat amuseren op de pistes. indien je meer wil weten laat maar horen

Ik heb de afgelopen drie jaar vier reizen geboekt bij Edward Bekker (en voor komend seizoen is de reis ook al vastgelegd). Dus ik heb wel aardig wat ervaring met Edward Bekker inmiddels. Ik zie dat in de week die jij wilt gaan de All Mountain Instructieweek wordt gegeven. Die is zeer geschikt voor goede piste skiërs (zwarte pistes mogen geen probleem zijn) en erg leuk om ervaring op te doen in het off-piste skiën.
Zelf ben ik meestal met een vriend samen geweest, maar vorig jaar ook een keer in mijn eentje en ook dat is goed bevallen. Toevallig hebben we afgelopen weekend met het groepje van destijds bij mij thuis de skifilm gekeken die ik gemaakt had. Het was een erg gezellige avond en leuk om iedereen weer eens te zien.

Mocht je nog meer vragen hebben, laat maar weten.

Roene Desjardijn

Hoi Anya,

Bizar dat er in die periode geen enkele single reis is.
Ik ben zelf nog nooit met Edward Bekker geweest,ik denk alleen dat als je van apres ski houdt dat het daar buitengewoon beperkt zal zijn.
St Anton in Tirol(Goeie apres ski ervaringen in de Max) of am Arlberg?

Ik heb goede ervaring opgedaan met Villavibes (d.w.z. Snowvibes); aandacht voor detail (qua voeding en tussendoortjes, fruit en drankjes, soep bij aankomst van apres-ski) en goede onderkomens. Gezellig met elkaar, ik ging vooral voor het samen skien en ik was niet de enige. Anderen gaan ook voor het feesten, maar in de week waarin ik ging naar Oz-en-Oisan (niet meer in het aanbod dit jaar) zaten vooral veel goede en enthousiaste skiers. Misschien ga ik komend jaar weer een keertje mee. Ik kan het je aanraden!

hoi Ray,

Zie dat je schrijft dat VillaVibes zich richt op actief koppelen. Dit doen we juist. Wij willen dat mensen een leuke vakantie hebben. Natuurlijk ontstaan er relaties maar dat moet niet de reden zijn waarom je bij ons boekt. Je moet gaan voor een leuke vakantie met gelijkgestemde singles. Een grote club waar altijd mensen tussen zitten van jouw skiniveau waar je een leuke week mee kunt hebben. Wij zorgen altijd wel voor gelijke man/vrouw verhouding. Niet om te koppelen maar omdat we dit belangrijk vinden voor de sfeer in de groep.

Plaats een reactie