Nieuwe verbinding met Hochzillertal - Hochfügen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Spieljoch

Dit ziet er veelbelovend uit en naar mijn bescheiden mening een goede toevoeging om beide gebieden een stuk interessanter te kunnen maken.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

null

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Via onderstaande link alle info voor de liefhebber:

http://www.snowplaza.nl/weblog/7406-verbinding-hochzillertal…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

“De afstand tussen lift en dal gaat op het hoogste punt maar liefst 1000 meter bedragen”

Slik…

Op bovenstaand kaartje staat het een berg te ver ingetekend. Hij moet van de Onkeljoch (boven de Geolsbahn) naar de Wetterkreuzspitze gaan, en niet helemaal naar de top van de Sonnenjet.

In het “Nieuwe liften 2016/2017”-topic is het ook al voorbij gekomen. Hier staat meer informatie
https://fuegenblog.wordpress.com/2016/07/29/zusammenschluss-…

Ik had in ieder geval toch liever een skiënde verbinding gezien, dan zo’n vliegende verbinding. Vooral omdat het lijkt dat dat ook gewoon mogelijk is als de Geolsbahn verlengd wordt tot het dal, en dan van daar een lift naar de Wetterkreuz.

Eens met Arjen. Sterker nog, juist de Geolsbahn had verlengd moeten worden naar het de Wetterkreuzspitze. Net zoals de TirolS dat in Saalbach heeft. Indien er voldoende sneeuw is, skiet men tot het dal en stapt daar in één van de richtingen op, maar als er te weinig sneeuw in het dal ligt of je wil geen (lastige) piste doen, kun je de hele verbinding met de gondel afleggen.

Het dal is op zijn diepste punt 1000m dus dat is in het hoogseizoen prima te skiën.

Helemaal mee eens, maar het zal toch zo zijn redenen hebben dat ze het op deze manier doen… En ook al komen we om te skiën, een lift met 1000m hoogte vanaf het dal lijkt me al belevenis op zich

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

De reden zal milieubescherming zijn en misschien land wat in bezit is van anderen. Maar door eerst alleen een gondelbaan neer te zetten omzeil je dat probleem ook deels.

Dan zijn idd bijna altijd de “hickups” waar men tegenaan loopt met uitbreiding/vernieuwing… Wij waren van mening dat de Geolsbahn (zoveel moeite voor slechts 1 afdaling) wel wat beter gesitueerd had kunnen worden . De bijbehorende afdaling is overigens wel zeer de moeite waard!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Wij waren van mening dat de Geolsbahn (zoveel moeite voor slechts 1 afdaling) wel wat beter gesitueerd had kunnen worden .

Jeffvdv op 17 aug 2016 21:49

Helaas ja. Na jarenlang proberen was het vorig jaar eindelijk gelukt om met dit plan de Geolsbahn te realiseren. In die 10 jaar er voor zijn er al meerdere projecten met een andere ligging besproken en gefaald. Dit komt onder andere door problemen met de grondeigenaren en de “Wildbach- en Lawinenverbauung”, waardoor het helaas onmogelijk was om interessantere en beter gesitueerde projecten uit te voeren.

De piste ziet er interessant uit inderdaad, maar is totaal niet geschikt als een verbindingspiste voor massa’s mensen die terug willen naar Hochzillertal. Zo wordt het erg lastig om een verbinding met pistes te maken, ook al ligt er bij de Wetterkreuzspitze prima skiterrein.

Jij hebt hem geskied. Waarom is deze niet geschikt?

Het gaat hem over prestige hier. Vind ik eigenlijk wel jammer, want sta niet zo direct te springen om in een lift te zitten die 1000 meter boven de grond hangt. Langs de andere kant, zal deze lift zeker toeristen lokken in de zomer! Nog wat speelstoestellen erbij, een Alpine Coaster, etc… en de boel zal zeker draaien. :)

Ik denk niet dat het alleen prestige is hoor. Er zit natuurlijk een gedachte achter. Met Spieljoch erbij heeft Schultz straks Fügen als aanvoergebied. Daardoor zal het bij het dalstation in Kaltenbach iets rustiger worden en zullen minder mensen de Hochfügenstrasse oprijden om in Hochfügen te gaan skiën.

Het nadeel van de 3S verbinding is dat vooral mensen uit Spieljoch de overstap gaan maken. Andersom zal dat (veel) minder zijn, omdat Spieljoch niet zoveel pistes heeft. Mijn verwachting is dus dat het daardoor drukker wordt in Hochzillertal en Hochfügen, hoewel dat gecompenseerd wordt door minder mensen die de Hochfügenstrasse oprijden. De vraag is hoe goed de mensen zich gaan verdelen. Indien er een skiverbinding was gekomen, was de massa-oversteek via de 3S minder geweest, omdat mensen eerder aan één kant van het gebied blijven.

In de zomer zal de 3S gesloten zijn. Hochzillertal en Hochfügen hebben geen zomerprogramma. Dus er is geen reden om dan de 3S te laten draaien. Het zomerprogramma speelt zich alleen boven in Spieljoch af.

https://fuegenblog.wordpress.com/2016/08/15/spieljochbahn-er…
De eerste impressies van de nieuwe Spieljochbahn zijn bekend.

Ik zou het logisch vinden als de 3 gebieden, namelijk Hochzillertal, Hochfügen en Spieljoch, één naam zouden krijgen. Hoe kijken jullie hier tegeaan? Het Zillertal Arena en Zillertal 3000 hebben dit ook. Mij lijkt het logisch vanuit marketingtechnisch oogpunt om één naam te gaan voeren. Als dan één van de drie gekozen moet worden, lijkt mij Hochzillertal de meest logisch optie. Natuurlijk kan ook een compleet nieuwe naam worden gekozen.

Ik snap je punt, echter maakt de naam mij niet echt veel uit… Het belangrijkste vind ik, dat de skipas overal te gebruiken is (Hintertux t/m Fügen), daardoor is het Zillertal een prima plek voor een ski vakantie waar je veeeeeel km’s kan maken! En het laatste waar ik mij dan druk om maak is de naam van een skigebied ;)

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie