Skiën met intersoc

Heeft er iemand ervaring met de skivakantie’s van Intersoc in Zinal? Tevreden van?
Wij hebben twee kleine kindjes (2j en 4j) dus kunnen nog buiten de schoolvakantie gaan.
Alvast bedankt!

Beste,
Onze kinderen hebben leren skiën met Intersoc, in Zinal. Ze waren toen 4 en 5 jaar. Wij hebben daar 3 jaar na elkaar geweest. Vanaf dan zijn de kids gewoon met ons mee gaan skiën. Blij dat we dat zo gedaan hebben !
Alles prima geregeld met Intersoc.

Opleiding ski-initiator gedaan door BVSI, hotel is echt een low-cost, tv op de (zeer kleine kamer zoekt men tevergeefs, nee er is dat wel voorzien onder in de refter, leuk 1 programma voor iedereen!
Je moet een soort zuipkaart kopen, waar je dus geld op kan zetten, indien je door (mijn gedacht, doppers uit belgie) iets wil bestellen aan de toog, eerst je kaart geven , afrekenen, dan pas (pintje na pintje tappen) effin, je kan je de situatie al voorstellen.
Voor mij is dat intersoc echt iets voor mensen die zeer christelijk zijn aangelegd, net aan de grens voor gospel, en dan nog zeker nen euro in 5 stukken bijten, mss iets voor echte hollanders met de vinger op de knip. ;-)
Gebied is wel een aanrader, Zinal is wel het frans-sprekende deel van de swiss.

Wij zijn vorig jaar naar zinal geweest met intersoc samen met onze kindjes van 4 en 2. Om eerlijkte zijn was het mijn slechtste skivakantie sinds lang. Echter met 2 kleine kindjes in een ganse week zware sneeuwval te zitten is geen pretje. Ik had veel van intersoc verwacht, we waren er met een oekkie week, maar de verwachtingen werden slecht gedeeltelijk ingelost. Alles draait inderdaad rond de kids, echter hangt er zo wel een chiro mentaliteit aan (ik laat in het midden of dit positief of negatief is). Het hotel is ok, de kamers ook, maar verwacht geen topluxe, het is proper en correct, zo bieden ze ook aan. Verder is er een mooi gemeentelijk zwembad dat rechtstreeks via hotel te beriken is en bovendien gratis. Het eten is verder ook in orde, de gratis wijn bij eten is wel niet te zuipen ;-)

Het beste aan dit soort vakantie is nog altijd dat je tussen allemaal mensen in dezelfde situatie zit, je moet niet continue naar je kinderen kijken als ze weer eens van tafel lopen, alle kindjes doen dit ginds. De opvang van de kindjes is goed geregeld maar het zijn inderdaad allemaal studenten en vrijwilligers, ze doen wat ze moeten maar de fun druipt er niet altijd vanaf.
De skilessen voor de kindjes waren ok, maar ik had toch verwacht dat ze iets meer konden na een week. Na een week kan mijn zoontje net wat glijden (misschien is 4 jaar toch te jong), maar na 4 dagen zag ik groep 2 ook nog op de babypiste, die zouden toch al wa meer mogen dacht ik zo.

Skigebied vond ik leuk, klein maar wel uitdagend, voor beginners vind ik het daarentegen niet ideaal. Om te freeriden is dit een paradijs! Ben jammer genoeg niet tot in grimentz geraakt, maar dit lijkt me een leuke daguitstap.

Wij zijn momenteel zelf aan het checken wat we zouden doen dit jaar. Persoonlijk vind ik bij josk zeker ook interessante aanbiedingen, maar het kan even goed terug intersoc worden, zelf heb ik hier leren skieen en ik heb niets dan goede herinneringen. Onze mindere ervaring wijt ik vooral aan de moeilijke weersomstandigheden.

better to be off piste, then to be pisted off

3 & 4j geleden zijn we 2j na elkaar gaan skiën in het intussen niet meer aangeboden Intersoc hotel in Valmeinier. Onze dochter was de eerste keer 3j en 9 maanden en dat was echt te jong: de leraars van ESF lieten die kids enkele meters glijden, vallen en opnieuw aanschuiven aan het rolttapijtje. Goed voor wat sneeuwgewenning, maar de meesten vonden het niet zo leuk en stonden er beteuterd bij. Een jaar later ging het beter.
Met onze zoon gaan we dus een jaartje langer wachten.

De Formule Intersoc heeft tal van voordelen: Oekie week (speciaal voor kids <6j en buiten het hoogseizoen) is vrij goedkoop gezien de volpensionformule, het eten was bij ons 2j echt lekker en vooral: de kids worden de ganse dag geanimeerd. Gaan ze niet graag skiën (als 3-4 jarige) dan kunnen ze naar een kinderopvang waar ze knutselen, springkasteelspringen, etc, voor het avondeten is er kinder après ski, zodat je als ouder even kan genieten van het hopelijk zonnig terras, erna is er een tekenfilm en kinderanimatie op het podium: dus als ouder kan je rustig even blijven zitten aan tafel. je moet 's morgens wel vroeg opstaan om tijdig aan de skiles te geraken (dacht rond 8u30 maar dan wel in skikledij, skischoentjes aan en ingesmeerd en uiteraard reeds ontbeten)
Het enige nadeel: de ganse dag door immens veel lawaai in het restaurant & de bar door al die kids.
Alles is wel piekfijn geregeld: van verhuur tot animatie, schoentjesservice (als je een kinderschoentje aan je kamerdeur zet, controleren vrijwilligers wanneer er kids aan het huilen zijn) en zelfs dokter: je kan deze vakantie alleen boeken als je bij de CM-mutualiteit bent aangesloten: je hoeft dan niet te betalen voor courante medicatie en de visite bij de meegereisde dokter.

Onze kindjes waren 5 en 3,5 toen we met intersoc op reis gingen. De jongste heeft niet geskied de oudste tien wel. Het grootste nadeel hier vonden wij dat er veel tijd verloren ging 's middags om van en terug naar de skipiste te gaan. Dit was echt wel een rush om toch maar op tijd terug te geraken en fysiek was dit ook wel zwaar voor onze dochter. Er heerst idd een beetje een chirosfeertje of mss eerder een beetje een schooltjesmentaliteit maar al bij al was dit voor ons een heel leuke vakantie.

Zijn er hier toevallig mensen die alternatieven kennen voor intersoc?

Josk heeft zeker ook alternatieven

better to be off piste, then to be pisted off

Famiski is mischien ook een alternatief

Even een aantal correcties:

  • Je kan ook boeken als je geen CM lid bent, dan moet je wel bijbetalen
  • Intersoc heeft wel wat van zijn pluimen gelaten: men heeft in Frankrijk al zijn eigen accommodaties verkocht omdat ze een proces voor oneerlijke concurrentie verloren hebben. Dus geen eigen keuken, vrijwilligers, etc. niet meer mee. In Zwitserland kan het nog wel.
  • @X4ier als je voor een zuipvakantie gaat, dan heb je daar inderdaad niets te zoeken. Voor pilaarbijters die elke 5 euro in twee bijten (zo moeilijk is dat niet met een briefje :-))? Dan denk ik niet dat je naar de prijzen gekeken hebt.

Intersoc is nog steeds interessant buiten het seizoen met kleine kindjes

Glij blij door die brei :-)

Even een aantal correcties:

  • Je kan ook boeken als je geen CM lid bent, dan moet je wel bijbetalen
  • Intersoc heeft wel wat van zijn pluimen gelaten: men heeft in Frankrijk al zijn eigen accommodaties verkocht omdat ze een proces voor oneerlijke concurrentie verloren hebben. Dus geen eigen keuken, vrijwilligers, etc. niet meer mee. In Zwitserland kan het nog wel.
  • @X4ier als je voor een zuipvakantie gaat, dan heb je daar inderdaad niets te zoeken. Voor pilaarbijters die elke 5 euro in twee bijten (zo moeilijk is dat niet met een briefje :-))? Dan denk ik niet dat je naar de prijzen gekeken hebt.

Intersoc is nog steeds interessant buiten het seizoen met kleine kindjes

Coldfeet op 29 aug 2016 12:28

Beste Coldfeet.
Ten éérste, was ik daar voor de opleiding via BVSI als ski-initiator, bij deze opleiding, (heb vroeger via BSFE de opleidingen snowboad-initiator alsook instructeur gedaan) kan er niet “gezopen” worden, dit zijn opleidingen, praktijk van 09.00-12.00 en 13.00-16.30, en na het eten theorie 19.00-22.00, maar graag na het eten rap een biertje kan als eens rap een half uur duren eer je iets gekregen hebt.
Ten tweede weet ik niet of ik danwel een “pilaarbijter” ben, indien je daar op staafde dat ik een hollander ben, zie ten derde.
Ten derde, nee ik ben gene hollander, die ze zeer graag zien gaan, want ik moet niet zonodig overal duidelijk “aanwezig zijn” en de boel voor de anderen verknoeien!

@X4ier ik denkt dat BVSI beter bestemmingen voor zijn initiator kan zoeken.
Intersoc is volledig op kleine kinderen gericht, en inderdaad met een drankenkaart (men werkte met veel vrijwilligers aan de toog en ik neem aan dat men geen gedoe met kassa’s daar wou). Maar ik vond het nogal gek dat je betoog net doet alsof een TV op de kamer, zuip(?)kaart en een blijkbaar christelijke sekte de punten van dit soort vakantie waren.
En dat is er nogal ver over: voor de doelgroep is het vooral belangrijk dat er opvang is vanaf baby tot kleuter, met leuke activiteiten voor de kinderen in hun eigen taal.

Natuurlijk zijn er minpunten: begeleiding soms betweterige ex-onderwijs mensen, goedkoop is het niet (indien je kinderen schoolplichtig worden) en de kamers zijn inderdaad niet in verhouding tot de prijs.

Glij blij door die brei :-)

Ik zat vorige jaar als vader alleen met mijn zoon in Zinal tijdens het Krokusverlof. Gevolg hiervan is dat ik volgend jaar terug ga.
Alles is inderdaad voorzien voor kinderen, en dat gebeurt goed.
Het hotel is heel proper, kamer is inderdaad zonder tv maar so what ? Ik ben daar niet om tv te kijken.
Ik ben ook niet daar om te zuipen, dus heel die regeling met die drankkaarten is voor goed.
Verder is er op 200m van het hotel een zeer goede pannenkoeken bar, waar wij iedere dag een verse pannenkoeken ging eten.

Het gebied bied heel goede mogelijkheden, piste en off-piste. Dat het in Zinal goed kan doorsneeuwen is algemeen geweten, en is voor mij geen probleem. Liever dat dan te weinig of geen sneeuw.

Volgens mij vergissen mensen zich soms van reis of hotel als ze boeken, er zijn hotels die de gewenste luxe aanbieden, neem die dan maar en laat de mensen met kleine kinderen genieten van deze organisatie.

Goedkoop is het niet, maar is een skivakantie goedkoop ? en dan nog in Zwitserland, dat ook niet het goedkoopste ski land is.

Ik heb waar voor mijn geld gekregen, en nog eens heel goede sneeuw ook. Wat vorige winter zeker niet evident was als je niet flexibel bent met datums.

Ik zat vorige jaar als vader alleen met mijn zoon in Zinal tijdens het Krokusverlof. Gevolg hiervan is dat ik volgend jaar terug ga.
Alles is inderdaad voorzien voor kinderen, en dat gebeurt goed.

Dan komen we elkaar daar waarschijnlijk tegen, wij gaan voor de eerste keer naar Zinal op skivakantie. :-)
Het wordt onze 5e wintervakantie met Intersoc (hiervoor altijd in Aussois (Fr)) en ik kan de positieve punten die hier al zijn aangehaald alleen maar beamen. De luxe van Intersoc vakanties zit em in niet in de grote kamers en feest mogelijkheden, maar in de heel goeie opvang/entertainment van/voor de kinderen en het feit dat je er mensen ontmoet die hetzelfde willen maken van hun skivakantie…

Zinal zelf ken ik enkel van zomervakantie en dat is in ieder geval goed meegevallen…

Wij hebben 4 kids en dan is het niet eenvoudig om op skivakantie te gaan.
Vorig jaar eerste maal met Intersoc geweest (paasvakantie in Montgenèvre) en dat is prima bevallen.
Ruim appartement met TV, zwembad in het complex en 's avonds eten in hotel 200 m verderop. Wijn was best te drinken.
Elke voormiddag skiles met ESF. Onze jongste kinderen (tweeling) waren toen 6 jaar en dat ging prima (1ste ster behaald). Ook de rest van de kids maakte veel vooruitgang. Opvangmogelijkheden in de namiddag en nog avondspel. Lekker relax voor de ouders dus.
Goedkoop was het zeker niet!!
We hebben dit jaar opnieuw geboekt met Intersoc.
Met Zinal heb ik zelf geen ervaring. Collega van mij is daar echter jaren achtereen geweest met Intersoc en was zeer tevreden. De accomodatie is intussen wel wat ouder geworden natuurlijk.

To ski or not to ski, that is not a question

Flandersski is mss een optie.
Super op het gebied van kinderen en goedgelegen hotels en niet duur.
Ben jaren meegeweest met de cm. Tis niet duur, maar je moet er geen luxe verwachten.

@carlbelgie Wij zijn ook een keer met Flandersski meegegaan naar een hotel in Italie. De kinderopvang was daar voor alle kindjes samen in de lobby…
Eerlijkheidshalve moet ik er bij vertellen dat men daar ook niet gelukkig mee was (Italiaanse operator had wel aparte kinderlokalen) en dat men het jaar daarop niet meer naar daar ging.
Maar als ik dat dan vergelijk met Intersoc waar men per leeftijdsgroep aparte opvang heeft.
Bij veel operators moeten de kindjes al zindelijk zijn, daar heeft men opvang van babies vanaf 3 maanden.

Inderdaad geen grote luxe, maar voor ouders van jonge kinderen is wat tijd samen vaak de de grootste luxe ;-)

Glij blij door die brei :-)

Zijn er ook helmen en eventueel skimasker voorzien voor de 3-6 jarigen tijdens de Oekie weken ?

@dmoderation

Skimasker zeker niet, helmen dacht ik ook niet. Onze kinderen hadden toen al eigen helmen, maar het zou kunnen dat je die bij kan krijgen.
Best even bij hen informeren, want in Frankrijk zijn hun eigen hotels gesloten en verkocht, dus hoe het in andere landen en partner hotels zit…

Glij blij door die brei :-)

@dmoderation
tot 14jaar is de skihelm zeker inbegrepen bij de Intersoc hotels, dus ook tijdens de oekie week, skimaskers zijn er bij mijn weten niet

We hebben geboekt in Zinal en overwegen om een dag vroeger te vertrekken kwestie van de reis in 2 te splitsen.
Iemand een goede tip voor overnachtingsplaats halfweg ?
Bedankt.

Ik meen me te herinneren dat je (alvast vroeger) via intersoc zelf aan een voordeeltarief een hotelkamer kon boeken halfweg - misschien eens informeren bij hen zelf?

Straatsburg en Colmar lijken me de meest voor de hand liggende plaatsen voor een tussenstop. Hou er wel rekening mee dat de passage door Luxemburg druk kan zijn op vrijdagavonden dat België of Nederland aan een schoolvakantie begint, maar ik neem aan dat jullie perfect overdag kunnen rijden.

We gaan in februari buiten seizoen, en idd bedoeling is om overdag te rijden, verkeer zal dus wel meevallen.
Merci voor de tip, zal eens informeren bij Intersoc.

Nog een vraagje ivm Intersoc Zinal. Onze kinderen (3 en 6) hebben nog nooit geskied. Krijgen ze dan beide les op de babypiste aan het hotel of is die enkel voor de allerkleinsten bedoeld ? Maw, moet onze oudste naar boven voor zijn lessen ?

@dmoderation, voor zover ik weet bepaald het niveau wanneer ze mee naar boven kunnen gaat. Als ze beide beginner zijn zullen ze eerst beneden blijven en mss de laatste dag naar boven gaan. Dat was toch hetgeen ze gedaan hebben verleden jaar met de beginners.

@dmoderation, voor zover ik weet bepaald het niveau wanneer ze mee naar boven kunnen gaat. Als ze beide beginner zijn zullen ze eerst beneden blijven en mss de laatste dag naar boven gaan. Dat was toch hetgeen ze gedaan hebben verleden jaar met de beginners.

Patrick1973 op 2 jan 2017 19:05

goed om weten

onze 3e is 5 geworden en heeft er al een jaartje babypiste opzitten in Frankrijk. Hopelijk mag ze snel mee de berg op met de grote broers… :-)

We gaan in februari buiten seizoen, en idd bedoeling is om overdag te rijden, verkeer zal dus wel meevallen.
Merci voor de tip, zal eens informeren bij Intersoc.

dmoderation op 29 dec 2016 15:41

'k heb één keer zo’n Etape hotel geboekt via Intersoc en dat was niet echt comfortabel (voor ons grote gezin)…
Sindsdien zoeken wij altijd een B&B op de reisweg en dat is al altijd heel goed meegevallen :-)
Dit jaar houden we halt net voorbij Colmar. Als je nog iets zoekt, stuur ik je de link wel door

Wij gaan in Februari skiën met Intersoc in Wengen. Wij hebben ons Etappehotel zelf geboekt: Ibis Styles Colmar, deze heeft kamers voor 4 personen.

Even wat feedback van onze laatste reis.
Eerste keer Intersoc skivakantie in Zinal (Oekkie week). ABSOLUTE aanrader met kleine kinderen.
De allerkleinsten (onze is 3j) blijven beneden op de babypiste aan het hotel. Dat is meer als voldoende voor een halve dag, en wanneer ze zo klein zijn komt daar niet veel “skiën” aan te pas. Is gewoon leuke bezigheid met de moni’s.
Andere (oudere) kinderen gaan wel naar boven op de kinderpistes.
Als je 2 kinderen hebt (zoals wij, 3 en 5j) dan is het wel een heel gedoe 's middags want je moet terug naar beneden voor middageten in het hotel. Maar aangezien het buiten seizoen was hebben we geen last gehad van wachttijden aan liften ed. Kerst en karnaval is wat dat betreft minder interessant denk ik.
Dikke pluim voor alle medewerkers van het hotel want dat zijn quasi allemaal vrijwilligers.
Via Intersoc ook Etappe Hotel geboekt (Ibis in St.Louis), en dat was ook een dikke aanrader. Pas vernieuwd, zeer ruime en nette kamers en mega ontbijtbuffet.

Mijn zoon is met school met intersock op skivakantie geweest.
Ik kan je verzekeren als er daar een accident voorvalt zoals met mijn zoon behandelen ze je ONMENSELIJK.
Mijn zoon moest 1 dag nadat hij in Zwitserland een pin in zijn bovenarm kreeg, met de nachttrein tussen een hele troep andere kinderen naar huis gaan . Hij kon zijnarm niet bewegen. Dit had de arts van de verzekering z zo beslist want dit waren zijn woorden: het is even comfortabel in een nachttrein als in iets anders!!! In belgie zelf moesten wij twee weken nadien zelf contact opnemen met de verzekering . Ze laten je nada weten!!!’
Die mevrouw aan de telefoon bleef steeds hetzelfde herhalen , waarschijnlijk hetgeen wat ze geleerd hadden in hun opleiding!
Er zou hier niks vergoed worden , geen nabehandelingen, zelfs de nodige operatie die nog moet gebeuren ook niet !!!
Dit is nu een voorbeeld van een rotskechte verzekering !

Wij zijn 1 keer met intersoc naar Zinal geweest,niet ons soort vakantie maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wij hebben allebei heel weinig vrije tijd omwille van ons werk en daarom heb ik altijd liefst zoveel mogelijk tijd doorgebracht met de kinderen tijdens onze vakanties.Onze kinderen zijn dan ook nooit liefhebbers geweest van kinderclubs of animatie van enige andere soort.Pas vanaf een jaar of 14 begonnen ze het leuk te vinden om met leeftijdsgenoten dingen te doen op vakantie en zijn we naar all in hotels met veel sport en animatievoorzieningen beginnen gaan tijdens de zomer.Skivakanties vindt onze dochter,nu 20,nog steeds het leukste samen met ons op een appartement.
Zinal als skigebied vond ik wel leuk voor de kinderen.Het hele intersocgebeuren was naar onze smaak veel te lawaaierig en inderdaad teveel een jeugdbeweginggevoel.Ik ben nooit een voorstander geweest van rondrennende kinderen tijdens het eten,voor mij is het een deel van de opvoeding om je kinderen te leren hoe ze zich horen te gedragen in een restaurant en als het nodig is je restaurantbezoek dus zo kort mogelijk te houden als ze nog klein zijn.Dat ze daarna terecht kunnen bij de animatie vond ik als ouder zeker voldoende om zelf wat “rust” te hebben,alleen bleek die rust een utopie omdat er echt de hele godganse dag kinderen rondrenden in het hotel.
Verder is het hotel inderdaad heel erg basic,maar dat op zich vond ik niet het grootste probleem,toen onze kinderen klein waren gingen we ook meestal naar pensionnetjes of de wat meer gemoedelijke hotelletjes.Voor ons was het geen succes,het is de enige skivakantie ooit waar we allebei gestresseerd van teruggekomen zijn, onze jongste was 3 toen we voor het eerst op skivakantie gingen en was er 8 toen we met intersoc mee gingen,dus we waren wel al wat gewend van stress rond het op tijd klaar zijn voor de skilessen en gesleep met kinderskietjes maar het constante kabaal was er voor ons echt teveel aan.

Dit is nu een voorbeeld van een rotskechte verzekering !

fabiennesutter op 30 jan 2018 10:08

Sorry, erg voor uw zoon maar wat heeft Intersoc daar nu mee te maken ?? Bij mijn weten zijn ski-ongevallen niet verzekerd bij een Intersoc vakantie.
Als wij gaan skiën nemen wij altijd een bijkomende skiverzekering bij Europ Assistance.

Plaats een reactie