Canazei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Canazei

Hallo,

Ik ben bezig onze wintersport 2017 te boeken. Onze vaste stek zit vol, dus we moeten iets anders. Ook wel weer eens leuk! Wij zijn 2 gezinnen. 4 volwassenen, 3 kinderen (9,11 en 11). 2 gevorderde, 1 licht gevorderde en 1 niet skiënde volwassene. 2 beginnende kinderen (1 snowboard, 1 ski, weer op les), 1 (licht) gevorderd kind (geen les). Vind daar maar iets voor ;-). Ik heb een paar gebieden geselecteerd: Les Gets (F), Corvara/Colfosco (I), Cervinia (I), La Rosiere (F), Selva Gardena/Wolkenstein (I), Falcade (I) en Canazei (I). Afhankelijk van beschikbaarheid, prijzen ed zal ik daar een keuze uit maken Bij Canazei zit wat twijfel omdat het er op lijkt dat je eerst in een skilift moet om echt in het gebied te komen en je alleen terug kunt via een een rode piste. Verder zie ik veel rood en weinig blauw. Maar de beschrijving verder en het aanbod dat ik krijg spreekt wel erg aan . Kent iemand Canazei, is de rode afdaling te doen? Evenals het rood boven in het gebied? Gebeurt er in/rond het dorp zelf ook eaa (skiwise bedoel ik dan) of moet je daarvoor echt de lift pakken? Centrale plek? Hoor het graag. Ook als mensen in algemene zin iets willen kunnen roepen over de selectie die ik gemaakt heb. Voorkeur?

Dank!

Inderdaad je moet eerst met de lift omhoog. De rode pistes zijn over het algemeen prima te doen voor skiërs/boarders met enige ervaring. Ik vind de rode in Italië minder stijl dan bijv. in Oostenrijk. Gezien je gezelschap zou ik je Selva Wolkenstein aanraden. Dat is een gezellig plaatsje waar meer te doen is en de lesweide bijna in het dorp ligt. Kies dan wel een accommodatie daar redelijk dicht bij zou mijn advies zijn. Selva is een langgerekt dorp dus juiste stek zoeken scheelt je lopen of skibus. In Selva zat te shoppen en leuk te wandelen. Gezellig biertje doen kan er ook en lekker eten zeker. Voor de meer ervaren skiërs/boarders zit je aan de Sella Ronda en kan je alle kanten op. Richting Corvara zal je veel blauwe pistes vinden daar ben je zo vanuit Selva (terug is meer in de lift zitten maar stop ff bij Jimmy’s voor een bombardino en super uitzicht). Have fun met kiezen!

Als je eerder blauwe pistes zoekt is Corvara inderdaad meer geschikt als uitvalbasis.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Alternatief: La Villa.

De rode terug naar Canazei is heel prima te doen, maar aan het einde van de dag voor minder gevorderden gewoon een flinke uitdaging. Je ziet de een na de ander aanmodderen en je bent op die afdaling zeker op het eerste deel naar lupo bianco als gevorderde vooral bezig met slalom om de mindere goden heen (tip: neem de binnenzijde van de bochten).

Corvara kent net als La Villa veel blauw aanbod (hetzelfde gebied). Is echter wat drukker gelegen vanwege de locatie rechtstreeks aan de Sella Ronda. Wolkenstein heeft minder blauw aanbod en is weer drukker. Wolkenstein heeft wel weer wat meer apres ski mogelijkheden.

Canazei is verder wel zeer plezierig om te verblijven met genoeg mogelijkheden buiten het skiën om.

La Villa zou ik afraden omdat een relatief pittige laatste afdeling blijkbaar niet wenselijk is.

Corvara is ook mijn advies. Voor de thuisblijvers is er nog iets te doen en er zijn in de nabije omgeving veel mooie brede pistes waar beginners goed uit de voeten kunnen. Voor lange tochten naar Cortina, Marmolada of de overkant van Canazei zit je in Corvara werkelijk perfect.

La Villa zou ik afraden omdat een relatief pittige laatste afdeling blijkbaar niet wenselijk is.

Corvara is ook mijn advies. Voor de thuisblijvers is er nog iets te doen en er zijn in de nabije omgeving veel mooie brede pistes waar beginners goed uit de voeten kunnen. Voor lange tochten naar Cortina, Marmolada of de overkant van Canazei zit je in Corvara werkelijk perfect.

Stino op 22 aug 2016 20:49

Er is een blauwe variant, die onder aan Bambi begint, om terug te komen in La Villa. ;)

Nou, bedankt voor de reacties. Het heeft mij goed geholpenQ Rekening houdend met bovenstaande en het aanbod dat ik krijg en bijbehorende prijzen, wordt het La Villa (I) of La Rosiere (F). Kan iemand het laatste zetje geven?

Dat is een redelijk groot contrast. Voor authentiek dorp, heerlijk eten en prachtige omgeving, ga lekker naar La Villa. Voor ski-in/ski-out ga je naar La Rosière. De route van La Rosière naar de Italiaanse kant boven La Thuile moet je een paar zeer vlakke pistes en lange sleepliften gebruiken. Niet ideaal qua layout van het gebied.

Dit jaar zat ik ook ski in, ski out in La Villa, maar het is niet standaard.

Wel vind ik het pisteaanbod in La Villa zeer aantrekkelijk. Niet alleen het meest gekende deel aan de zijde van Gran Risa, maar ook het andere deel, waarbij tevens de mogelijkheid bestaat om met een (gratis) bus verbinding naar Kronplatz te gaan. En dat gebied is zeer de moeite waard om te bezoeken.

Dan kan ik ook nog gaan vertellen over het heerlijke eten daar, de perfect geprepareerde pistes, enz. Maar dan maai ik weer het gras voor de voeten van andere Dolomietenliefhebbers weg. ;)

De blauwe dalafdaling is prima te doen in La Villa. La Rosiere vond ik een gebied om snel te vergeten. Zeker de verbinding met Italiaanse zijde. Zoals reeds vermeld vlak en zeer saai.

May the ski force be with you !!

Nou hartelijk dank allemaal! Het is La Villa geworden. Heeft iemand nog specifieke tips, voor waar? Ik heb nu een optie op loopafstand van de Gardenaccia lift (250m ongeveer), maar dat ligt wel aan de SS224. Dit lijkt de doorgaande weg te zijn. Geen idee, maar zou ook best druk kunnen zijn in de winter? Liefst heb ik toch dat de kinderen ook rond het appartement enigzins vrij kunnen bewegen. Andere optie is tegen de buitengrens van het dorp (begin Str. Boscdaplan) aan. Bij de Spar en wat restaurantjes. Lopen naar de lift is 700m, dus eigenlijk een beetje ver, maar ze hebben een privé ski bus die om de 10 minuten rijdt. Appartementjes zijn wel wat nieuwer enzo. Dank vast voor de laatste input. Ik zal goed opletten volgend jaar en ook een review schrijven tbv site.

Plaats een reactie