Skigebied voor Shortski (4 dagen) December

Omdat we voor de kerst toch nog een paar dagen weg kunnen zijn we ons aan het oriënteren op een (‘‘sneeuwzeker’’) skigebied.

Van 18-21 December willen we een paar dagen gaan skiën in een mooi gebied. Het land maakt niets uit, natuurlijk is zo dichtbij mogelijk ideaal.

Sneeuwzekerheid heb je uiteraard nooit, toch is een mooie witte piste wel de bedoeling.

We gaan met z’n tweeën, een beginner (blauwe pistes) en een gevorderde skiër (Skiet alles), een gebied met een mooie combinatie aan blauwe en rode pistes is dus wenselijk.

Iemand suggesties?

Stubaier Gletscher

Aftellen maar!

Als het kan zo lang mogelijk wachten met beslissen, het ene jaar is het andere niet. We hebben zelf vanaf kerst geboekt in Les Arcs, met in het achterhoofd Val d’Isere/Val Thorens (half uurtje met de auto) mochten de omstandigheden tegenvallen.

Edwin van Riel

Tip 1 last minute. Zo voor de kerst zit er nog niets vol en kun je op het laatste moment uitwijken. Er is in die periode altijd te skiën, maar elk jaar kan het in een ander deel van de Alpen goed zijn.

Tip 2: De Stubaier Gletscher is al wil je wel van tevoren boeken inderdaad een aanrader.

Click. Click. Peace

Breuil-Cervinia, of is dat iets te ver voor een paar dagen?

Ik zou voor Solden kiezen +/- 850 KM vanaf Utrecht sneeuw zeker .

kleinwalsertal 6 uurtjes rijden maar niet eerder dan een week van tevoren boeken.
er kan een meter sneeuw liggen maar kan ook groen zijn.

2 jaar geleden begin december 3 dagen gaan skiën in ischgl. Goedkoop omdat het voor de kerstvakantie was en op 3 december al 80 km piste open (meeste km piste op die moment in Oostenrijk)
Voordeel die periode t.o.v. Bv stubai makkelijk acco aan de piste te vinden. Skipas 3 dagen en 2 overnachtingen en vervoer (lees verbruik wagen) 250 euro!

Voordeel die periode t.o.v. Bv stubai makkelijk acco aan de piste te vinden

Ik kan me niet zoveel voorstellen bij “acco aan de piste” in Ischgl…

Aftellen maar!

Lukt best, maar alleen indien de dalafdaling open is natuurlijk. Er is voldoende accommodatie rondom de befaamde apres skihutten :)

Edwin van Riel

Ik zou gokken op Damuls, maar wachten is misschien wel het beste advies

Gewoon wachten, met die datums kan je gewoon in je wagen stappen, kijken naar het weerbericht en rijden naar waar er sneeuw ligt. Kies een hotel ter plaatse volgens je budget uit en klaar. Als er in die week 10% boekingen zijn in de Alpen is het veel!
Doe ik zelf trouwens ook al jaren half december (voor kerstweek) zonder enige boeking wagen in en weg…

Wachten tot op het allerlaatste … is het een goed sneeuwjaar kan je letterlijk alles kiezen:

  • Jerzens, Kühtai, … als je het wat gezellig wil houden rond die periode
  • Ischl, SFL, … als het per se groot moet zijn
  • Innsbruck omgeving als het kerstshopping mag inhouden …

Is het een slecht sneeuwjaar:

  • één van de gletschergebieden
  • Kühtai (die openen hoe dan ook … als het echt slecht is wel maar een 4-tal pistes, maar de andere gebieden hebben dan nog minder)

@matthieu sorry accommodatie aan de lift bedoelde ik. (300 meter van silvrettabahn)

Ik zou het zo doen zoals @Bruno zegt.Vooral hotel ter plaatse kiezen kom je vaak verrassend liggende plekken tegen die niet meteen zo te vinden zijn op Internet en brochures.
Zorg wel dat je voor 14.00 uur ter plekke bent.Zodat je nog genoeg tijd hebt wat te vinden zonder vakantiestress.

@matthieu sorry accommodatie aan de lift bedoelde ik. (300 meter van silvrettabahn)

Tjorven op 28 aug 2016 09:47

Sorry is niet nodig hoor. Het is een forum tenslotte ;)

Aftellen maar!

@Lars3 Dat kerstshoppen in Innsbruck is een goede tip! Zo kan ik een weekendje sneeuw voor de kerst misschien aan mijn vrouw verkopen…

Plaats een reactie