Eten Val Thorens

Mensen nog goede tips waar te eten/ontbijten in Val Thorens?

Zelf meenemen, dan weet je wat je krijgt!!

Ontbijt kun je bij de bakker en supermarkt halen (erg duur), het avondeten… slechte ervaringen mee, zeker bij de Britten. Absolute afrader!

Van de groep van 10 hebben er 7 voedselvergiftiging opgelopen, 2 volle dagen boven de pot, 1 ziekenhuisopname.

I even pee standing sideways...

Voor ontbijt (en lunch): De Sherpa: zelf drinken, brood en beleg kopen. Brood mag ook van Boulangerie komen.

Voor avondeten: zie hierboven. Maar dan geen brood natuurlijk.

Dat is wat wij doen. Eventueel ook diepvriesvlees meenemen uit NL. Goedkoop en leuk.

Verder een tip als je wel uit eten gaat. Niet ergens gaan eten waar ze racletten. Wat een stank!

ff voor de hele week boodschappen doen bij één van de supermarkten in Moutiers:)Dorp in het dal voordat je richting VT rijdt. Scheelt bakken met geld. Supermarktprijzen vergelijkbaar met NL en soms zelfs goedkoper.

Hoef je Valtho alleen nog brood te kopen

Eten tussen de middag kan prima op de berg (weet waar je moet zijn, even op onderzoek uit, er zijn namelijk hele gezellige chaletjes waar prima prijs/kwaliteitsverhouding is, echter zien veel mensen die niet in 1 weekje)…

Savonds heel fijn te eten in de Caron straat (La Paillote, La Chaumiere, Face West)typische authentieke bergrestaurantjes…

Als je de geur van raclette niet kan waarderen dan kan je beter je (meegenomen) boterham met pindakaas gaan opeten, lol…

Racletten met een lekker wit wijntje erbij … heerlijk!

20 jaar geleden vond ik helemaal niets, nu vind ik het heerlijk.

Die Mexicaan heeft wel redelijk voedsel

voor de vette hap na het uitgaan moet je naar de depan’heurre, naast café le monde. goeie vette hap en prima pizza’s. aan te raden is ook de befaamde pain americain: stokbrood met steak hachee, friet, sla en saus. Altijd genieten :D

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik zou eens informeren bij het restaurant onder Le Balcons Val tho…L 'Auberge des Balcons heet het geloof ik. Daar 2 keer geweest en half pension bijgeboekt in het restaurant eronder. eten was goed en ik ben een moeilijke eter dus dat zegt wat… lust je iets niet maken ze wat anders enz… ook heel aardige mensen trouwens. wel wat verder uit het centrum.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Inderdaad. Het restaurant dat Jeroen aangeeft is prima.
Even nadenken hoor, is al weer 2 haar geleden, maar als je de Veronica bar (schijnt nu anders te heten) uitloopt en je gaat naar rechts dan zit daar in de hoek een klein smal eettentje. Zit altijd bomvol en heeft geweldige hamburgers. Achterin een keuken en links en rechts eigenlijk een lange tafel naar achteren.
Verder zit er nog een snack/shoarma/pizza tent daar vlakbij. Maar waar die precies zit is me ontschoten. Nette prijs voor een broodje later in de avond bijvoorbeeld.
Misschien dat iemand die er recenter geweest is deze info kan updaten.

Als ik dit allemaal lees klinkt het niet echt als mijn ideale vakantiebestemming…

@stephan

volgens mij bedoel jij een Deense(?) hamburgertent… Lang en smal met de keuken achterin. Lekkere burgerz

@Marco K: Voor het eten moet je niet naar VT gaan. Voor het skiën/boarden daarentegen…

Er is ook een restaurant met Michelinster: http://www.restaurant-loxalys.fr/fr/index.php

@ johan

sssssttt (niks zeggen als je het niet weet)…Indd ruud. restaurant L’oxalys (2 michelin sterren) denk niet dat je dat op veel andere plekken vind in de alpen (H)… L’Auberge des Balcon is zeker fijn… zoals meerdere restaurants in Val tho…

Plaats een reactie