Wintersport spelletjes voor pc.

Sinds 2003 speel ik Ski Resort Tycoon op m’n pc. Berg op maat maken, liften bouwen, pistes uitzetten en een dorp stichten. Het is en blijft een leuk spel maar toch begin ik enigszins uitgekeken te raken. Wie heeft er tips? En wat speel jij voor spelletjes die met wintersport te maken hebben?

RTL Skispringen 2007 (de laatste versie, daarna is er geen RTL skispringen meer gemaakt.)

RTL Wintergames 2008

Beide op PS2

En dan nog Deluxe Ski jump 3 (en een beta van 4 is nu uit) op PC

Ik had btw nog nooit gehoord van Ski Resort Tycoon…

@ martijnski

Ik speelde ook ski resort tycoon maar was het vrij snel zat. Dit kwam omdat het traag ging en de graphics wel echt enorm bagger zijn.
Ik zoek dus ook iets in de trend van een ski resort opbouwen maar dan wat nieuwer dan ski resort tycoon

Ik heb even zitten rond kijken en toen kwam ik dit spel tegen…
http://www.skiregion-simulator.com/

Het is wat ik heb gezien een leuk spel. Zo kan je liften kopen, rijden met pistenbully, mensen redden met sneeuwscooter kortom alles wat te maken heeft met een ski resort. Misschien is het iets wat jullie ook leuk vinden

Heel ander spel, maar wel wintersport: Ik heb Vancouver 2010 voor PS3 gehad. Viel me tegen en heb ik weer weg gedaan.

Ski resort tycoon extreme is iets mooier dan de standaard versie. Verder ken ik geen andere management spellen zoals tycoon. die van @Bobby lijkt me wel erg leuk!

One mans intermediate is another mans expert

Ski resort tycoon speel ik nog wel eens af en toe, maar je hebt niet zo veel mogelijkheden en het is op zn amerikaans, destijds gekocht voor 5 euro :)

@ Bobby: Dat ziet er inderdaad erg leuk uit :) Ik hoop dat je ook meerdere gebieden kunt kiezen en dat je zelf het dorp en de pistes moet bouwen. Daarna rondrijden in m’n pistebully of op m’n sneeuwscooter lijkt me geweldig :) Moet voor dit spel wel een nieuwe pc aanschaffen, m’n huidige voldoet niet.

@ Mathijs: Ik gebruik de cheats. Zo kan ik alles precies zo bouwen als ik zelf wil. Ook elk boompje en dat kunnen er aardig wat zijn :)

@Martijn, ik denk / weet haast wel zeker dat er in de loop van de tijd nieuwe skigebieden komen, nieuwe liften, nieuwe pistenbully’s etc die te downloaden zijn. Uit ervaring ken ik een soort gelijk spel van dezelfde maker waar dat ook allemaal mogelijk is maar dat op een boerderij met allemaal tractoren en dergelijke!

Verwacht van de eerste map (skigebied) nog niet veel, ik denk dat er veel mooiere em realistische gebieden bij komen!

@Martijnski: Hoe kom jij aan die cheats? :D

Een beetje off topic, want niet voor de PC, maar toch: wij wintersporten op de WII ; schansspringen, slalom op skis en board :-)

Blogger, skiër, verslaafd :-)

@ Tim: En moet er dan voor alles wat je extra download betaald worden (buiten aankoopprijs van spel)?

@Bobby, heb net de demo gedownload en gespeeld. Leuk om te spelen, gelijk die wintersport sfeer!

@Martijn, Nee je betaald er helemaal niets voor, er zijn genoeg sites die de ‘mods’ hoe ze genoemd worden gratis aanbieden.

Heb net even snel de demo gedownload, het is toch wel een leuk spelletje alleen ik wacht nog even met aanschaffen omdat er op dit moment nog weinig mods zijn gemaakt en in der loop der tijd komen er hoop ik veel en mooie bij!

Jullie brengen ons op leuke ideeën! Misschien kunnen wij eens een blog schrijven over wintersport games.

Binnenkort komt overigens een nieuw spel uit, genaamd: Ski Region Simulator 2012 van Giants Software. Hierin kan je je complete skigebied zelf beheren. Er zijn standaard diverse skigebieden al aanwezig, waaronder Zermatt, maar je kan met een editor ook je eigen wereld creëren. Het ziet er (m.u.v. de liften) super realistisch uit!

Verder kan ik iedereen Shaun White Snowboarding ook van harte aanbevelen! Prachtig spel. Check de trailers maar eens op YouTube.

@Saner & Martijnski: Ski Resort Extreme is inderdaad de beste en mooiste variant van de ski resort tycoon spellen.

@Frans, huh zit Zermatt erbij? Ik dacht dat je alleen de standaard map er alleen in zit ;)

@Tim, dat is de Demo. In de ‘echte’ versie zullen zeker meer mappen zitten.

M’n PC is zo verouderd dat zelfs de demo het niet deed :) Misschien maar goed ook, er moet ook nog “echt” gewintersport worden dit jaar :) In het voorjaar ga ik een nieuwe PC aanschaffen, daarna ga ik eens kijken waar ik dit spelletje kan bemachtigen.

Geen ski resort maar speel al een paar jaar mee met de Ski Challenge van de Oostenrijkse tv.
Spel kan je downloaden via Greentube.com of via Orf.at
Dus lekker naar beneden op de Hahnenkam of in Wengen.
Ieder weekend als er een wereldbeker wedstrijd is kan je meedoen met de kwalificaties en op zondag mee doen met de afdaling. Maar daarnaast kan je ook offline skien.
Door de jaren heen zijn de graphics beter geworden en krijg je door de uitzichten echt het wintersport gevoel. Al heb je natuurlijk geen tijd voor om naar de omgeving te kijken want je moet eigenlijk zo snel mogelijk naar beneden knallen

Wintergames voor DOS was een leuk spelletje. En dan met name het onderdeel downhill. Heeft iemand dit spel toevallig nog liggen?

null

Aftellen maar!

Ik speel elk jaar ORF SkiChallenge.

Dit is een online game die gelijk loopt met de afdalingswedstrijden van het WK.

@ Togi en Leo: Goeie tip :) Ik ga eens kijken of m’n computertje dat wel trekt.

@Matthieu,

Dat was inderdaad een leuk spelletje.
Ik heb het zelf niet meer liggen, maar zal vast nog wel ergens op internet rondzwerven ofzo.

Don`t eat yellow snow

Jaaa! Bedankt Togi en Leo! Ski challenge is echt een heel leuk spel! Wat mij betreft een pima opvolger (veel beter) voor oude Wintergames.
Echter 1 vraagje. Ik kon alleen maar versie 11 downloaden. Is deze van vorig seizoen?

Aftellen maar!

Ja 2011 was van afgelopen seizoen. Op de website van SC staat een afbeelding van een ski pas met daarop de datum van 23 november dus ik denk dat hij vorig jaar vanaf die datum te downloaden was.
Het nieuwe wereldbeker seizoen begint 12 november en de eerste wedstrijd vorig jaar in het spel was Val d’Isere. Val d’Isere is dit seizoen 10 december dus misschien dat SC-12 rond die tijd te downloaden is.

Ik heb ski racing 2006 daar kun je alle worldcupafdalingen doen je kunt kijken op de site skiracing2006.com

Ja jongens, ik heb sinds gisteren Skiregion Simulator 2012 gekocht, leuk spel om je eigen skigebied te runnen en de pistes te preparen, mensen wegbrengen, sneeuwruimen en andere bezigheden die men moet doen.

Wel gebruik ik mods, hiermee kun je bv. een Prinoth Pistenbully kopen die normaal niet standaard in het spel zit. Alleen de Kässbohrer 100, 400 en 600w zitten erin.

Kun je ook je eigen berg en gebied designen? Of zijn het alleen de operationele taken die je kunt uitvoeren?

Als jij kan ontwerpen met dergelijke tekenprogramma’s en ze ckan omzetten in dit spelformaat kun je echt alles samenstellen wat je wilt hebben.

Er zijn namelijk genoeg mensen overal op de wereld die dit voor Farming Simulator doen (het ontwerpen van tractoren en mappen) en deze online plaatsen om gratis te downloaden.

Jammer genoeg is het spel nog niet zolang uit en daarom nog weinig mogelijkheden…

Owja Farming Simulator is een dochter spel van Skiregion Simulator… Voordat ik het vergeet…

Wintergames voor DOS was een leuk spelletje. En dan met name het onderdeel downhill. Heeft iemand dit spel toevallig nog liggen?

null

Matthieu op 28 okt. 2011 14:43

kak! die speelde ik in mijn jeugd op de windows 3.1 machien van m’n pa! (die z’n werk-pc elke schoolvakantie gewoon mee naar huis nam zodat ik en mijn broers konden gamen :) )

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie