boeken jullie inclusief skipas?

Geboekt via sunweb naar morillon, frankrijk.
We waren met 2 kinderen, incl 7 daagse skipas.
Als ik het los boekte was ik 200,00 euro meer kwijt geweest.
Ook was het met sunweb mogelijk om de skipas op zaterdag in laten te gaan i.p.v zondag.
En sunweb heeft ons ook prima geholpen om de borg terug te krijgen, dit omdat wij s’nachts weggingen.
Dus zeer tevreden.

Ik koop mijn eigen skipas. Ik kijk altijd eerst ter plaatse hoe het weer is, en wat de verwachting is voor de week dat ik er ben. Ik ben wel eens in de regen/zware sneeuw binnen gereden, en ging de eerste 2-3 dagen iets anders doen. En daarna pas een skipas voor 3-4 dagen gekocht: daar kan geen korting tegenop.

Nee alles los van elkaar en rechtstreeks bij de verhuurder…
Flachau-Oostenrijk daar wordt ook nooit zoveel aangeboden via reisbureaus!

Ik lees dat iedereen via sunweb boekt, maar ik vind zelf Bizztravel ook erg fijn. Altijd incl. skipas voor prima prijzen

Blijstra op 24 nov. 2011 09:10

Ja erg tevreden! Ook over Bizztravel trouwens.

@blijstra:
Mijn reactie is ietwat vaag. Ik had je opmerking iets anders gelezen. Maar ik sluit me graag bij je aan. Bizztravel is zeker ook een fijne reisorganisatie!

Ik heb vandaag mijn hotel in Saas Fee geboekt, te samen met een skipas.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Bij skivakanties inclusief skipas bij Arke zijn alleen skipassen voor de deelnemers vanaf 7 jaar inbegrepen. Kinderen moeten in de meeste skigebieden een skipas hebben. Ook om skiles te mogen volgen moeten ze een skipas hebben. Op de site van Arke staat nergens vermeld dat inclusief skipas alleen geldt vanaf 7 jaar. Weet iemand of op ander site inclusief skipas ook alleen voor deelnemers vanaf een bepaalde leeftijd is?

Waar ga je heen?

Ik regel onze clubreizen en boek die altijd rechtstreeks bij het hotel.
Skipassen hangt van hotel resp. gebied af. Nu al een paar keer ‘mee kunnen liften’ op de seizoen/bulk korting die het hotel heeft. Maar soms kopen we ze, al dan niet met groepskorting, gewoon zelf bij het loket.

Rob

Ligt eraan via wie ik boek. Via Sunweb, Jiba, Bizztravel etc zijn we eigenlijk altijd goedkoper uit dan rechtstreeks boeken en pas apart kopen. Denk dan aan Espace Killy, 3 Vallees of Grand Massif. In Oostenrijk boeken we vaak rechtstreeks bij de accomodatie, zonder skipas. Dit omdat we dan een lang weekend gaan en dit is niet of nauwelijks te boeken bij de grote reisorganisaties (zoals wij het willen) In Italie boek ik ook rechtstreeks bij het hotel en dit is niet incl. skipas, maar we krijgen wel een korting omdat we bij het hotel hebben geboekt. 6 dagen skipas voor de prijs van 5. Ligt eraan wanneer je gaat, wij gaan in het naseizoen. Voor Italie kies ik ervoor om zelf te boeken, omdat de keuze bij de reisbureaus vrij klein is.

Ik ben naar Seefeld geweest. Daar moeten kinderen onder 7 jaar ook een skipas hebben.

Vaak is de pas voor kinderen tot een bepaalde leeftijd gratis en deze krijg je wanneer je de andere passen koopt.Mogelijk krijg je die ook gewoon als je je passen gaat ophalen met de voucher die je van de reisorganisatie krijgt.

Wij boeken altijd een appartement voor 5 personen in Oosterijk.
Wij gaan meestal uit eten, en kopen dan de skipassen ter plaatste.
Ik hoor vaak verhalen, dat je veel beter hotel met alles All Inn moet nemen, zeker met 3 kinderen veeeeel goedkoper.
Nu kom ik inderdaad aanbiedingen tegen, in de krant) maar als ik google, zijn het altijd van die flutgebiedjes, of een hotel dat op de rand van de afgrond staat…(aldus zoover)
Waar zou ik nog meer kunnen kijken voor All Inn, en wat is jullie ervaring.

nancy op 28 okt. 2011 10:28

Misschien een aanrader is http://www.aktiefski.be wij boeken altijd bij hen en de service en hotels zijn altijd top,voor een normale betaalbare prijs,let wel meeste reizen zijn busreizn maar je mag pp 80€ aftrekken als je met de auto reist,dan moet je ook wel 2 dagen aftrekken bij op en afreizen…aanrader is zeker Hotel Plan De Gralba in italie,vlakbij de piste en heel mooi enorm skigebied met voor ieder leuke pistes…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Wij boeken altijd een appartement voor 5 personen in Oosterijk.

Wij gaan meestal uit eten, en kopen dan de skipassen ter plaatste.
Ik hoor vaak verhalen, dat je veel beter hotel met alles All Inn moet nemen, zeker met 3 kinderen veeeeel goedkoper.
Nu kom ik inderdaad aanbiedingen tegen, in de krant) maar als ik google, zijn het altijd van die flutgebiedjes, of een hotel dat op de rand van de afgrond staat…(aldus zoover)
Waar zou ik nog meer kunnen kijken voor All Inn, en wat is jullie ervaring.

nancy op 28 okt. 2011 10:28

Misschien een aanrader is http://www.aktiefski.be wij boeken altijd bij hen en de service en hotels zijn altijd top,voor een normale betaalbare prijs,let wel meeste reizen zijn busreizn maar je mag pp 80€ aftrekken als je met de auto reist,dan moet je ook wel 2 dagen aftrekken bij op en afreizen…aanrader is zeker Hotel Plan De Gralba in italie,vlakbij de piste en heel mooi enorm skigebied met voor ieder leuke pistes…

Yuri op 25 feb. 2013 10:19

ook groot voordeel bij Aktiefski is dat,als je les neemt dit je maar 100€ pp/week kost,heb je elke ochtend van 9-12 les van erkende en ervaren skimonitoren,ieder wordt in een bepaalde groep onderverdeeld naargelang je ski ervaring dus je hoeft niet bang te zijn dat je in een groep komt waar je niet in thuis hoort

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Wij boeken altijd een appartement voor 5 personen in Oosterijk.

Wij gaan meestal uit eten, en kopen dan de skipassen ter plaatste.
Ik hoor vaak verhalen, dat je veel beter hotel met alles All Inn moet nemen, zeker met 3 kinderen veeeeel goedkoper.
Nu kom ik inderdaad aanbiedingen tegen, in de krant) maar als ik google, zijn het altijd van die flutgebiedjes, of een hotel dat op de rand van de afgrond staat…(aldus zoover)
Waar zou ik nog meer kunnen kijken voor All Inn, en wat is jullie ervaring.

nancy op 28 okt. 2011 10:28

Misschien een aanrader is http://www.aktiefski.be wij boeken altijd bij hen en de service en hotels zijn altijd top,voor een normale betaalbare prijs,let wel meeste reizen zijn busreizn maar je mag pp 80€ aftrekken als je met de auto reist,dan moet je ook wel 2 dagen aftrekken bij op en afreizen…aanrader is zeker Hotel Plan De Gralba in italie,vlakbij de piste en heel mooi enorm skigebied met voor ieder leuke pistes…

Yuri op 25 feb. 2013 10:19

ook groot voordeel bij Aktiefski is dat,als je les neemt dit je maar 100€ pp/week kost,heb je elke ochtend van 9-12 les van erkende en ervaren skimonitoren,ieder wordt in een bepaalde groep onderverdeeld naargelang je ski ervaring dus je hoeft niet bang te zijn dat je in een groep komt waar je niet in thuis hoort

Yuri op 25 feb. 2013 10:21

Wij gaan nu zelf ook weer van 22-30 maart,is een super leuk hotel met half pension en leuke aprés ski iglo…kost ons incl skipas dolomiti superski voor 7 dagen 1900€…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

"Vaak is de pas voor kinderen tot een bepaalde leeftijd gratis en deze krijg je wanneer je de andere passen koopt. Mogelijk krijg je die ook gewoon als je je passen gaat ophalen met de voucher die je van de reisorganisatie krijgt. "

Dat was helaas niet het geval.

Plaats een reactie