Wat is jou spectaculairste lift?

Zoals eerder genoemd, de Penkenbahn in Mayrhofen. Vertrekken vanaf het centrum van Mayrhofen, en binnen enkele seconden zit je al ver boven de grond. Vervolgens de top over, door die ‘bocht’, en vervolgens nog een dal over. Ik weet niet hoe hoog ie daar precies boven de grond gaat, maar ik gok zo’n 250 meter?

een antieke 1 pers stoeltjes lift op de gschwandkopf in Seefeld, Dood eng dat ding!

Seriously snow addicted family!

Vond de Gipfelbahn op de Kitzsteinhorn met de hoogste kabelbaanpaal ter wereld erg spannend met een sneeuwstorm uit het noorden van 100km/u.

We waren met z’n drieen alleen op de berg, en vroegen of de lift wel naar de top ging.
‘‘Kein probleem’’ werd er geroepen, dus cabine vol met zandzakken voor tegengewicht en naar boven.
Wel raar idee omdat de chauffeur wat naar schnaps rook en we zeer langzaam gingen omdat anders de cabine tegen de paal werd geslagen.
Toen de bodemplaat omhoog de cabine in kwam waaien kneep ik hem toch echt wel.
Wel veilig boven gekomen, warme choco genomen tot er werd omgeroepen dat iedereen de lift in moest incl restaurantpersoneel omdat het toch te gevaarlijk werd vanwege de storm.

Al met al een leuke maar spannende ervaring.

Ik zag net een filmpje over de Galzigbahn in Sankt Anton, misschien niet erg spectaculair, maar wel een knap staaltje techniek:

Weet iemand waarom dat zo gedaan is? Meer capaciteit of een steile berg die beklommen moet worden?

In solden doen ze dat ook

In solden doen ze dat ook

rick10 op 26 mrt. 2013 12:34

Waar doel je op? Op de techniek die in de Galzigbahn is verwerkt? Dan ben ik benieuwd welke lift je bedoelt, want bij dorpsliften zijn "reguliere" cabineliften die naar boven gaan. Wel moet je bij beide liften een (rol)trap naar boven nemen.

If you snooze, you loose!

Deze lift is gewoon spectaculair om het uitzicht dat hij biedt. Toch in dit filmpje gebeurt er wel iets heel speciaals! Hoppa in een keer is het nacht! Dat zou ik ook wel eens willen meemaken!

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

weet iemand waarvoor die dingen op 1:51 dienen? je ziet ze bij veel pendelbahnen en 3sbahnen

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jorian : Kabels op hun plaats houden, zodat ze bijvoorbeeld bij veel wind niet te veel kunnen slingeren en tegen elkaar aankomen enzo?

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

hmm, dankje! ik vroeg me altijd af waarvoor ze dienden en hoe ze op hun plaats blijven maar ze zitten zeker alleen aan de stilhangende kabels vast? :P

Certified ski-boy, glijbewijs

Ja inderdaad, denk ik toch. Ik vroeg mij dat ook altijd af ;)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Altijd al eens in een Porsche willen zitten? In Laax heb je die mogelijkheid! Oh ja, met een prachtige panoramablik natuurlijk;)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Plaats een reactie