Vernieuwde lift/verbinding Lech-Warth

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Even een update over de verbinding Lech Warth:
De nieuwe Weibermahdbahn is bijna klaar, het is een combibaan van 8 pers bubbles en 10 pers gondels. De verbinding naar Warth is er nog niet, maar de website van Lech

http://www.lech-zuers.at/xxl/_lang/de/_season/at2/_area/5123…

toont duidelijk dat het dalstation van de Weibermahdbahn feitelijk gepland is als het middenstation van de toekomstige AuenfeldJet, de lift die dan uiteindelijk wel de verbinding moet maken. De meeste berichten gaan er nog steeds vanuit dat dit komende zomer zou moeten lukken.

Er gaan ook geruchten dat ze Rendl met Isgchl willen verbinden. Daarmee zou een van de allergrootste skigebieden ontstaan.

Je bedoelt dan Rendl met Kappl zeker. Ischgl-Rendl lijkt me niet mogelijk.

Sorry Mathijs, je hebt gelijk, ik bedoel Kappl. De vergrote Rendl lift draait alweer een tijdje en volgens mij staat dit gepland voor 2012/2013.

@Der Graf: Maakt niet uit :)
Ik zal tegen dan wel nog eens iets goedkoop in Kappl gaan zoeken :)

Zo helder en zeker is het tot nog toe niet gezegd: In bijgaand filmpje verklaart de directeur van de Skilifte Lech voor de kamera dat de skiverbinding Lech-Warth komende zomer voltooid zal worden en in december 2012 realiteit zal zijn.

http://vorarlberg.orf.at/news/stories/2515789/

Het skigebied Lech-Zürs-Warth-Schrocken gaat daarmee richting de 200 km geprepareerde pistes, het totale Arlberggebied richting de 350 km geprepareerde pistes.

20 maart 2012
Met de crocus vacantie gezien dat de Weibermahdbaan al helemaal klaar is en er een noodwand van houten schotten staan met aan de Warth zijde met vensters om in de verte Warth te kunnen zien. Wanneer dit klaar is is het een mooi groot gebied geworden. wij kijken er naar uit.

Dat de Weibermahdbahn al klaar is, is oud nieuws, die draait namelijk al sinds het begin van het seizoen

"vensters om in de verte Warth te kunnen zien"

Wat bedoel je? Vensters heb je niet nodig om (de liften van) Warth te kunnen zien. Die zie je op heel veel plekken vanuit het skigebied van Lech.

Het lijkt nu, na een jaar vertraging, toch echt definitief: vanaf seizoen 2013/14 is de skiverbinding Lech-Warth realiteit.
VVV Lech heeft er een website voor gemaakt: http://www.auenfeldjet.at

Lech-Zurs-Warth-Schrocken: 190 km pistes
Ski Arlberg incl. Warth-Schocken 340 km pistes

Laat ons hopen dat het deze keer echt wel doorgaat.
'k Vertrek met de krokus voor het 4de jaar op rij naar ginds, maar ik kijk dus al zeker uit naar de 5de keer volgend jaar.
Je zal mijns inziens toch een beetje uit je doppen moeten kijken als je in Warth/Holzgau/Steeg verblijft.
Je zal hoe dan ook denk ik 's namiddags, voor de Auenfeldjet sluit, altijd terug naar Salober of Warth moeten skieën om de bus te kunnen nemen, vermits de verbinding tussen Lech en Salober/Warth over de weg 's winters praktisch altijd gesloten is.
Hopelijk blijft de skipasprijs ook een beetje binnen de perken.

Normaal gezien zullen ze dit wel goed regelen. Ik verwacht dat de nieuwe auenfeldjet een half uurtje voor de sonnenjet auenfeld zal sluiten. Op die manier is er toch wat speling. Gezien het verschil in publiek is het misschien ook aangeraden om 's morgens heel vroeg van warth naar Lech te trekken en daar de voormiddag rond te maken, kilometers te vreten. Na de middag dan naar warth om rustig af te sluiten.

Trouwens, om terug te keren moet je na de auenfeldjet slechts één lift nemen, de sonnenjet auenfeld. Van daar boven kan je afdalen tot salober of jageralpe om de bus te nemen.

Skipasregeling is al bekend: je koopt in Warth de SkiArlberg pas. Indicatie prijsverschil is er dus ook al:

7 dagen pas 3Taler: 215 euro
7 dagen pas Arlberg: 257 euro

Volgens mij betaalde ik in februari vorig jaar €246 voor een 7 daagse Arlberg ski pas. Dus dat verschil is niet zo groot.

It's all about the turns duuuuuude!

@Arjen: wat bedoel je? Het is niet heel nuttig te vergelijken met 2012, als de gegevens 2013 bekend zijn…

Plaats een reactie