Ski TV: Fantastisch Canadees skiprogramma

Ski tv uit Vancouver, Canada zoals je zou wensen dat het gemaakt wordt; gepassioneerd, to the point en met de focus op skiën. In 22 minuten tijd gepresenteerd door zeer ervaren skiërs.

Heliskiën in Canada:

null

Twaalf afleveringen met twaalf maal een skiles, twaalf portretten van Canadese topskiërs, en heel veel skigebieden in Canada, Zuid-Amerika, Japan en Europa.

De onderstaande link brengt je naar een reportage over Courmayeur in Italië waar twee Canadese gidsen de free ride mogelijkheden in kaart brengen voor hun klanten in de week daarop:
http://skitelevision.mobilerider.com/tv/1106-2/media-37962-c…
Door op de thumb nails te klikken ga je naar het volgende programmaonderdeel om vervolgens een lofzang op La Grave te zien door een ski-journalist, het gletsjerseizoen op Zermatt mee te maken en door een ski-instructeur te worden rondgeleid in Portes du Soleil.

Bijna vierenhalf uur tv in 12 afleveringen van elk 22 minuten:
Aflevering 1:
Heliskiën in Revelstoke, Canada

Aflevering 2:
Zermatt, Zwitserland
Portes du Soleil, Zwitserland
Adelboden, Zwitserland

Aflevering 3:
Courmayeur, Italië
La Grave, Frankrijk

Aflevering 4:
Niseko, Japan
Annupuri, Japan

null

Aflevering 5:
Island Lake Catskiing, Canada

Aflevering 6:
Whistler, Canada

Aflevering 7:
Revelstoke, Canada

Aflevering 8:
Panorama mountain, Canada

Aflevering 9:
Canmore, Alberta Canada
Kimberley Alpine Resort, Canada
Horstman Glacier in Blackcomb, Canada

Aflevering 10:
Lauchernalp, Zwitserland
Les Diablerets/Glacier 3000, Zwitserland

Aflevering 11:
Heliskiën in Monashee en Cariboo mountains, Canada

Aflevering 12:
Las Lenas, Argentinië
Portillo, Chili
Termas de Chillan, Chili

Nou ook daar moet ik maar eens even voor gaan zitten,
Gelukkig heb ik veel tijd :-)

Ik zie dat ik de verkeerde link heb gegeven, zodat de aflevering van Courmayeur niet instart. In plaats daarvan start een skiles. Hierbij de juiste link:
http://skitelevision.mobilerider.com/tv/1106-2/media-37962-c…

Cees,
Als je toch tijd over hebt, dan kun je vast wel een recensie schrijven over de programma’s :)

@ Paul E: Door jou ga ik tvgids.nl uit m’n lijstje favorieten halen. Ga zo door, ik vind een persoonlijke mediatheek wel prettig ;)

@ Paul E

Super, ik ga zeker kijken zodra ik tijd heb.

Ik had naar aanleiding van het kijken van een van de tips & tricks afleveringen nog wel een vraag. Die kerel doet zijn warm-up met zijn buckels los. Zodat hij het midden van zijn ski kan vinden zoals hij het noemt.

Mijn vragen: Wat is hier het nut van?
En vaak wordt gezegd dat met je schoen los lopen slecht is voor de vorm en slijtage van de binnenschoen, het lijkt mij dat dit ook geldt voor met losse schoen skien, of niet?

to ski or not to ski, thats no question

Ik neem aan dat je dit filmpje bedoeld:
11-01 Powder Paradise Segment 4
Te vinden bij:
http://skitelevision.mobilerider.com/tv/1106-2/media-37429-c…

Ik ben geen ski-expert. Dus ik kan je helaas geen antwoord hierop geven. Wat wel weet uit mijn schaatsverleden is dat Henk Angenent zijn schoenen bijna los aan had. Ik zelf trek mijn veters ook haast nooit aan, domweg omdat de leren schoen zich vrijwel om mijn voet heeft gevormd.

Nou dan heeft Angenent het beter voor elkaar dan de toppers van nu, die binden hun voeten praktisch af voor de beste krachtoverbrenging.

Net zoals veel topskiers op de worldcups ook doen volgens mij. Hoe strakker de schoen hoe directer de verbinding met ski of schaats dus hoe beter je de beweging kun controleren en hoe meer kracht je kunt uitoefenen. Althans dat is mijn gedachtegang als amateur

to ski or not to ski, thats no question

Thanks voor de tip, morgen eens direct opsnorren.

RoCo

Simon,
Eigenlijk zou je de vraag per interne mail naar Rogier moeten mailen (via het profiel van Rogier). Wellicht dat hij een antwoord weet?

Plaats een reactie