Hoe zorg ik voor een nieuwe antifog laag op mijn goggle lens?

Ik heb een anon hawkeye goggle, bril is goed en de lens(krasvrij) ook nog alleen de lens beslaat tegenwoordig.

Nou heb ik gehoord dat het inwrijven van de lens met een beetje dreft kan helpen klopt dit of is er een middeltje hiervoor en zo ja waar kan je dit kopen.

Groetjes, Chris

Als voormalig duiker deden wij dit tandpasta, werkt heel goed.

Tandpasta kan ik niet aanraden, er zitten veel middelen in tandpasta die een polijstende werking hebben, zoals bijvoorbeeld frustules(microscopisch kleine 'skelletjes’van eencellige algen). Op deze manier ben je er dus zeker van dat je je coating binnen de kortste keren van je ski bril hebt liggen. Als duiker heb je hier geen last van omdat de meeste duikbrillen niet gecoat zijn. Wat dan weer wel werkt is spuug uit een potje, als voormalig duiker kun je chris vast wel aan de naam helpen.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

is gewoon een middeltje voor te krijgen. kun je bij een ski/boardshop halen en volgens mij zelfs bij de sportketens die aan wintersport doen (intersport, perrysport enz) ff sprayen en klaar…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Chris, tandpasta zou ik inderdaad niet doen dat heeft een schurende werking!

Een druppel Dreft werkt daarintegen wel erg goed, ik doe het zelf al jaren zonder problemen!

Wat Jeroen zegt! Voor die paar centen ga je toch cheap-ass kloten met tandpasta, dreft en andere zooi?

I even pee standing sideways...

Gewoon een spray kopen. Is niet duur en werkt prima. Via onderstaande link een voorbeeld:
http://shop.strato.com/epages/61491330.sf/nl_NL/?ObjectPath=…

@Jack, waarom zou je spul kopen terwijl je al Dreft in huis hebt en het prima werkt?

Euhm, omdat dreft een iridiserend effect geeft op je lenzen misschien?!? Dus gewoon doen wat Jack en Max zeggen.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

die spray waar jullie het over hebben
is dat ongeveer hetzelfde als de anti-condens spray voor autoruiten?
die heb ik namelijk wel nog een flesje staan thuis, zou ik die ook voor mijn skibril kunnen gebruiken?

waar is de sneeuw?!

@Gerald, de spray vult het anti-fog-laagje aan, terwijl dreft deze juist verder afbreekt. En voor die paar centen, waarom het risico nemen?

@Mireille, je zou het kunnen proberen, maar bedenk wel dat kunststof goggle-lenzen gevoeliger zijn voor zuren enz. dan autoruiten.

I even pee standing sideways...

@Jack omdat ik het al zeker 8 jaar doe op deze manier en het nog steeds werkt (bij mij dan, ik kan niet voor anderen spreken!)

@Gerald, ieder z’n ding natuurlijk, maar is het na 8 jaar niet eens tijd om een nieuwe goggle (of lens) aan te schaffen? Er zijn inmiddels dubbellaagslenzen welke condens voorkomen, scheelt spuiten en smeren.

I even pee standing sideways...

@Jack, waarom zou ik een nieuwe skibril kopen, degene die ik heb zit me perfect!

En ach die 3 minuten insmeren voor elke vakantie kan ik wel opbrengen hoor, dat hoort bij mij bij de voorbereiding op de vakantie!

@ Chris, als je een Anon Hawk eye kan betalen, kan er volgens mij wel een flesje anti fog af van een tientje.
Je kan eventueel ook losse lenzen bestellen van Anon. Dan kun je er eventueel een bijnemen voor een ander weer type ofzo.

Maar hoe komt het dat je Anonon Hawkeye aanslaat? Dat zijn niet de goedkoopste goggles en hebben volgens mij een meer laagse lens. Kan het niet zo zijn dat je een van de ventilatie schachten afsluit door je helm/muts sjaal ofzo? Dan slaat de bril idd wel aan ja.

Er zullen genoeg huis tuin en keuken middeltjes zijn die vast werken. Lekker blijven doen dan.
Maar ik ga niet op een Goggle van 180 euri lopen kloten met dat soort dingen. Terwijl er iets van een tientje verkrijgbaar is.

Gelukkig slaat die van mij nooit aan (smith optics). Maar had hiervoor wel een goggle (Anon Figment) die aansloeg maar dat was alleen als ik mezelf zo inpakte dat alle ventilatie van de bril afgeloten was. dat was dan ook de goedkoopste van Anon.Dan gebruikte ik wel het anti fog spraytje.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Wat ik altijd op vakantie koop (ik meen bij de Slecker) zijn van die poetsdoekjes met Citroen… Werkt perfect, schoon en geen condens meer!

Als ik de titel van dit topic zie, is de eerste reactie om een woordenboek op te zoeken, maar gelukkig begrijp ik uit de discussie waar het om gaat"!
Vrij vertaald, hoe kan ik voorkomen dat mijn skibril beslaat?

@Jack, ik heb net mezelf maar eens even een vervroegd sinterklaas cadeau gekocht, een Adidas-Yodai Zilver Goggle!

Heeft iemand ervaring met dit type? ik heb hem online besteld (omdat ik hem mooi vind) maar ben nu eigenlijk wel benieuwd naar hoe die echt is!

Ja ik weet het … dom om eerst te kopen en dan pas te testen…!!

Nette goggle Gerald, top! Lijkt me een betere oplossing dan een bejaarde goggle oplappen met dreft. ;)

Ik heb zelf ook een Adidas (ID-2) en ben daar zéér over te spreken, dus ga er vanuit dat je niet teleurgesteld zult zijn over je aankoop. Ik heb er een blanke, gele en zilvere lens bij zodat ik er altijd wel mee uit de voeten kan. Zie op https://www.wintersport.nl/forum/topic/24293 de toepassingen.

Mocht je toch niet tevreden zijn met je aankoop,
kun je je binnen 7 werkdagen vanaf de dag na levering beroepen op ‘aankoop op afstand’ (http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstan…).

I even pee standing sideways...

@Jack, ja dat vond ik zelf ook wel, Kan je bij elke Adidas goggle de lenzen vervangen weet jij dat toevallig?

Niet bij allemaal, maar bij die van jou zeker wel d.m.v. het Adidas Quick-Change Lens System.

I even pee standing sideways...

Ok top, en kan je die lenzen gewoon online bestellen? dit er nog een bepaalde maatvoering aan vast ofzo?

Die ouwe van mij had dat nl niet hahaha

Voor een paar tientjes kun je al een prima skibril aanschaffen (bv. Sinner).

Maar ik kan het wel waarderen als iemand moeite doet om iets op te lappen zodat het weer 100% functioneert. Tegenwoordig gooien we al iets weg, als de kleur ‘uit’ is.

@CY325i, ach na minimaal 8 jaar was het wel weer eens tijd voor een nieuwe (het beste was er nu wel vanaf, ondanks mijn verwoede pogingen met Dreft!)

Geen idee waar je die online kunt kopen eigenlijk… een beetje Google’n kom je al een heel eind.
Elke dealer kan deze voor je bestellen. Ik ben bij de opticien naar binnen gelopen en heb adhv de Adidas-catalogus de lenzen besteld. De tarieven weet ik niet meer.

I even pee standing sideways...

@CY325i, gebruiksvoorwerpen moet je beoordelen op de toegevoegde waarde. Wanneer deze niet voldoende meer aansluit op de wensen en/of eisen, is het tijd deze te vervangen. Denk aan je autobanden: die vervang je ook terwijl er nog best wat rubber op zit.

I even pee standing sideways...

Ik heb nu n.l. een oranje lens en die bevalt me perfect vandaar dat ik er als het mogelijk is wel weer een oranje bij wil kopen!

Het is natuurlijk helemaal persoonlijk, maar denk eraan dat oranje een combinatie is van een zonne- en contrastkleur, zegmaar zilver en geel.

Je hebt een goggle met zilvere lens aangeschaft, welke prima te gebruiken is bij vrijwel al het wintersportweer. Ga je het contrast minder zien, bijv. op donkere dagen of bij sneeuwval, ga je direct over op geel. De oranje lens sla je dan over.

I even pee standing sideways...

persoonlijk denk ik ook dat je naar de ventilatie moet kijken van de goggle.

Zelfs een ranzige vette skibril die in de apresskibar op tafel heeft gelegen en waar iedereen met z’n vieze vingers aan heeft gezeten kan met goede ventilatie gewoon z’n werk doen hoor…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Nou mijn skiuitrustig gaat direct na het skieen achter in de auto en komt zeker niet op een apresskibar te liggen daar ben ik (te) zuinig voor!

@Gerald, bij de adidas brillen wordt als het goed is een klein foldertje meegeleverd met alle lens opties die ze beschikbaar hebben en voor welke omstandigheden deze geschikt zouden zijn. Dit is ook wel te vinden op de adidas site

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Plaats een reactie