2 dagen skien

Hallo,

Wie heeft een goede tip om 2 dagen te skien wat niet heel ver van Nederland is. Winterberg e.d. geen optie.

Bedankt.

Zwarte woud is iets verder is volgens mij 6 uur rijden vanaf utrecht moet je maar is zoeken op deze site naar am feldberg in duitsland.

Zwarte woud is iets verder is volgens mij 6 uur rijden vanaf utrecht moet je maar is zoeken op deze site naar am feldberg in duitsland.

Ricardo op 20 nov. 2011 20:03

Thanks! Ga direct kijken :-). Vind namelijk Winterberg toch iets te laag… Vandaar wil ik wel eens naar iets anders kijken voor een korte break.

Frankrijk, Gerardmer. Ook een goed aanrijdbaar skigebiedje voor een paar dagen.

idd, de feldberg is perfect voor enkele dagen als je niet ver wil rijden.
In de Vogezen ook enkele interessante skigebieden oa. La Bresse en Gerardmer

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Een gebiedje zoeken in vorarlberg, oostenrijk. Zeven uurtjes rijden en je bent in de Alpen :)

Oberjoch zuid duitsland. zie http://www.badhindelang.de

ehrwald,lermoos net 6.1/2 uur rijden vanaf Venlo op een rustige dag op de autobaan.wij gaan om het jaar van zondag tot zondag en rijden dan om 4.00 zondag s’morgens van huis en staan om 11.30 op de pieste.

Garmisch Partenkirchen :D

Die laatste lift halen...

Bedankt allemaal voor de opties! Frankrijk valt af voor mij. Het is dat ik er doorheen moet als ik naar Spanje ga anders zou ik er nooit komen.

Duitsland/Oostenrijk prima, genoeg tips dus ga eens iets bekijken. Wil op de 28e vertrekken en de 1e weer terug. Kortom het moet ook nog een leuk gebied zijn waar een feestje is 's avonds :-)

Damüls of Schröcken.

kleinwalstertal. 7 uur rijden vanaf utrecht
donderdagnacht weg, maandag om 1400 weer naar huis. prima te doen

ehrwald,lermoos net 6.1/2 uur rijden vanaf Venlo op een rustige dag op de autobaan.wij gaan om het jaar van zondag tot zondag en rijden dan om 4.00 zondag s’morgens van huis en staan om 11.30 op de pieste.

benny op 20 nov. 2011 21:01

Hallo Benny,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb even gezocht en dit ziet er inderdaad erg gezellig uit. Weet u ook of het leuk is om hier Oud en Nieuw te vieren of zal het dan uitgestorven zijn?

Gr,

Engelberg, Zwitserland ook goed te doen bovendien vaak genoeg sneeuw en echte hoogte.

Succes.

Lech of St. Anton am Arlberg = Schneeloch enzo. Moet er wel sneeuw vallen.

Grindelwald is ook een gezellig dorp en afwisselende pistes

Söll / Westendorf / Hopfgarten / Ellmau (Wilder Kaiser), ook in 7 uurtjes te doen en 300 km pistes + hypermoderne liften + gezelligheid.

Ik volg dit topic ook even… Ben voornemens om het weekend van 16/18 december te gaan boarden in Oostenrijk (mits er sneeuw ligt!) en zit ook te denken aan Kleinwalsertal, Voralberg en (sinds ik dit topic vanmorgen heb gezien) Lermoos (e.o.)… Alles valt of staat echter met de sneeuwval de komende weken…

Feldberg vind ik zonde, want een uurtje verder heb je de Oostenrijkse bergen en daar zijn aanzienlijk meer mogelijkheden…

Ik zou voor Kleinwalsertal gaan aangezien dat zeer sneeuwzeker is en een leuk aantal km. te skieen heeft! Het is normaal gesproken in ongeveer 6 uurtjes te rijden vanaf de nederlandse grens (Arnhem)

… en aangezien ik op 20 minuten ten noorden van Arnhem woon is dat een prima optie… :)

Het gebied Kleinwalsertal heeft toch ook allemaal niet aaneengesloten (te) kleine gebiedjes? Lijkt me niet praktisch als je maar 2 dagen effectief kunt boarden/skiën. Beter kun je een wat groter gebied nemen waar wat meer aaneengesloten km’s piste zijn.
Ligt er ook aan wat je allemaal wilt doen/kan.

Kleinwalsertal wordt hier erg overrated door mensen die er (financiële) belangen hebben.

Is er al eens een ip-check gedaan bij onze Kleinwalsertalfans? Verbaasd me niks als het een en dezelfde persoon is.

@RR, je mag mij een ip-check geven hoor geen probleem!

Het enige wat ik met Kleinwalsertal heb is dat het goed te bereiken is in een paar uurtjes rijden en dat het erg sneeuwzeker is, Johan heeft gelijk wat betreft het skiegebied dat het niet aaneengesloten is, maar juist voor een short ski lijkt me dat ideaal, als je er een week lang verblijft kan het inderdaad gaan vervelen om elke keer de skibus/auto te moeten pakken naar een ander gebied(je)

Oberstdorf (Zuid-dld) vind ik altijd wel een leuke voor een weekendski. Relatief goedkoop, leuk dorpjes, in 6 uurtjes te rijden vanaf de grens en met Fellhorn en Nebelhorn twee bergen waar je leuk kunt skiën. In maart dit jaar ook nog een weekendje geweest en was wederom erg geslaagd.

En nee, ik heb geen Odorf/Klein Walsertal-belangen…

Ik kan je dan ook zeker Klein Walstertal aanraden. In 6 uur te rijden en sneeuwzeker. Meerdere gebieden waar je kunt skiën, in 2 dagen zou je 2 bergen kunnen pakken, al vermaak je je die 2 dagen ook prima op 1 berg.

En nee ook hier geen Klein Walsertal aandelen…

Volgens mij doe je jezelf toch aardig tekort door niet naar La Bresse etc. te kijken.
Aardige hoogte, sneeuwkanonnnen, goed betaalbaar en makkelijk aan te rijden.

Kleinwalsertal, Winterberg, La Bresse,…
Als je midden december gaat skien heb ik toch serieuze twijfels of er wel (genoeg) sneeuw gaat liggen. Ik zou kiezen voor iets hoger zoals Warth-Schröcken, Damüls, Diedamskopf, St.Anton, Montafon, Tiroler Zugspitz Arena, Garmisch-Partenkirchen, Engelberg, Jungfrau Region,…

Het wordt spannend. Ik ben ook nog steeds voornemens om midden december 2 dagen naar de sneeuw te gaan, maar die sneeuw ligt er nu nog niet… Wordt spannend de komende week…

Ik houd het bij winterberg woon in N-Holland dus dat is voor mij al snel 1.5 uur extra.

Seriously snow addicted family!

En mocht het dan tegenvallen qua sneeuw ben je ook zo weer thuis :)

Plaats een reactie