Zonnebril tijdens het snowboarden

Wees nou verstandig en reageer gewoon niet meer!!

@JAck… ik ben er al, ik hoef er niet meer te komen in tegenstelling tot jezelf waarschijnlijk!

Groot gelijk Jack, het is een heel kortzichtig, naief mannetje…

Bedankt voor de nuttige reacties en idd on topic plz;) (Y)

Mijn voorgevoel neigde al om "fulltime" goggles te dragen en de reacties hier bevestigen dit, mooi! Alleen is het niet wat warm om in de volle zon op de piste constant goggles op te hebben??

Nu dan de vraag welke goggle? Ik heb daarover op dit forum al een onderwerp voobij zien komen maar niet echt een sluitend antwoord gevonden. Ik ben nav de reacties namelijk op zoek naar een goggle met verwisselbare lens, of een goggle voor alle weersomstandigheden.

Ik heb gemerkt dat ik bij slecht weer moeite heb om diepte te zien (wie niet?)Wellicht komt dit door de slechte bril die ik voorheen had (Merk stuf, prijs 20 eurie) maar ik vind het erg vervelend dus ik vind het belangrijk om dieptie goed te kunnen zien en ik vraag me dan ook af of ik met de verwisselbare lenzen voldiende diepte kan zien met een oranje lens.

Dus:

  • Goggle met verwisselbare lens of goggle voor alle weersomstandigheden?
  • Voldoende diepte zichtbaar bij een verwisselbare goggle met oranje lens?

Een tip voor een goede goggle is altijd welkom:) Budget tussen de 60 en 80 euro!

@Sjakie… ik lach om jou!

Ik heb altijd 2 goggles bij me; één met oranje lens die ik het prettigst vind met mooi weer en één met gele lens die ik draag bij slecht weer en diffuus licht. Met gele glazen zie je meer contrast en diepte bij slechter weer. Vraag anders maar aan een fotograaf waar een geelfilter voor dient?!

En heren van hierboven: houd je aan het topic.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Grow up!

Ik heb altijd 2 goggles bij me; één met oranje lens die ik het prettigst vind met mooi weer en één met gele lens die ik draag bij slecht weer en diffuus licht. Met gele glazen zie je meer contrast en diepte bij slechter weer. Vraag anders maar aan een fotograaf waar een geelfilter voor dient?!

En heren van hierboven: houd je aan het topic.

Greenfield op 22 nov. 2011 13:44

Heb je dan geen last van de felle zon met enkel de oranje lens?
Je hebt idd gelijk vwb de gele lens (google). Raar dat er dan altijd over een oranje lens wordt gesproken terwijl een gele het diepte verschil veel beter aangeeft

Heb je dan geen last van de felle zon met enkel de oranje lens?

Jozef op 22 nov. 2011 13:54

De oranje lens, is een lens tussen zilver en geel in, een niet altijd even praktische oplossing, zoals je bij fel zonlicht al hebt gemerkt. Nadeel is dat deze ook niet het gewenste contrast geeft bij bewolking.

Bij fel zonlicht gebruik je een zilvere lens, welke veel licht en UV reflecteert. Ga je hiermee (te) weinig zien, ga je over op (licht)geel. Oranje kun je overslaan. Geel geeft inderdaad meer contrast.

I even pee standing sideways...

@Jozef, ik heb vorige week de adidas goggle yodai mat zilver aangeschaf voor € 121,28 op sunglassesshop.com er zit standaard een zilveren lens op (waar Jack volgens hem zeer over te spreken is) ik heb er gisteren voor de zekerheid nog maar een oranje lens bij besteld aangezien ik die altijd gebruikte.

Tja, het blijft toch persoonlijk natuurlijk… als je de oranje lens prefereert boven een gele, is er uiteraard geen reden om deze niet te gebruiken.

De zilvere lens is bij veel zonlicht(reflectie) wel een échte aanrader; beter voor de ogen ivm UV-filers.

I even pee standing sideways...

Alles is persoonlijk he…:-) Ben benieuwd hoe de zilveren lens mij bevalt.

Dan ga ik denk ik voor een goggle met verwisselbare lens waarbij de vaste lens geel is, en de verwisselbare zilver. Andersom heeft t geen effect lijkt me:)

Als iemand een niet al te dure suggestie heeft dan hoor ik dat graag. Ik vind 120 euro te veel en naar mijn idee krijg je voor 60/80 euro een goggle met dezelde kwaliteit!

@jozef, als de goggle verwisselbare lenzen heeft, kun je -in verreweg de meeste gevallen- de gehele lens eruit halen en vervangen. Er is dus geen sprake van één statische en één afneembare lens.

I even pee standing sideways...

Oakley heeft ook googles met verwisselbare lenzen, en daar heb je voor 60 al een mooie goggle, extra lens kost je nog eens 30/40, heb je 2 lenzen voor nog geen 100E

Buiten dat je wel of niet stoer kunt zijn met meerdere brillen of verwisselbare lenzen ben ik van mening dat 1 goggle met een oranje lens genoeg diepte geeft bij bewolking en genoeg zonlichtreflectie geeft bij volop zon.

@Johan487, mijn ervaring is dat de zilvere lens veel meer rust geeft bij volle zonneschijn op ijs/sneeuw dan andere lenzen, wo oranje. Is natuurlijk persoonlijk, maar heeft niets met stoer te maken. Dat ben ik ook zonder m’n goggle… :)

I even pee standing sideways...

Ben het niet vaak met Johan eens, maar nu dus wel.

Ik ski altijd met een goggle met oranje glas, wat voor weer het ook is.

Een zonnebril is sowieso geen optie voor mij, omdat ik heel snel last krijg van traanogen.

Ik heb ook een goggle met oranje lens, maar met spiegeling erin, waardoor die het goed doet bij alle weertype. Ik board al jaren met alleen een goggle ik vind het veel prettiger zitten, want het zit steviger en sluit beter af.

Ik zou een goggle in een winkel kopen, dan kan je passen. Lang niet alle goggles zitten op alle hoofden prettig… Zelfs als je een helm draagt zit de ene bril prettiger dan de andere.

Succes met kiezen

Heeft iemand ervaring of kennis van dit merk/type? Is het een goede kwaliteit goggle? Deze bril samen met een gele lens lijkt me ideaal…

Dragon DXS Coal Black - Green Ionized
http://www.nul15.nl/shop/goggles-dxs-coal-p-1882.html?osCsid…

Dag CY325i,
Het punt traanogen had ik nog niet benoemd, dit is ook bij mij. Zelfs met goggle heb ik daar soms last van. Daarnaast heb ik contactlenzen, die er ook weleens uitgesprongen zijn omdat ik te weinig knipperde, dus droog werden, omdat ik veel concentratie nodig had. Dan is het ook handig dat de lens in de goggle blijft hehe. Dan kunde m terug vinden.

geen ervaring mee, maar het is een bekend merk dus de kwaliteit zal we snor zitten. Misschien is het al genoemd maar vergeet ook niet dat je google in je helm moet passen.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik heb een goede omsluitende zonnebril. Ik houd niet zo van goggels en deze gebruik ik enkel als het flink sneeuwt.

Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal

Ik doe gewoon een (ski)zonnebril op i.c.m. een helm.

Dat verhaaltje van gebroken neuzen geldt net hard voor goggles. De minimale kans op snijwonden neem ik voor lief.

Ik ben brildragend en draag daarom vaak een zonnebril op sterkte in combinatie met een goggle met oranje glazen wanneer de zon schijnt en een gewone bril met goggle wanneer de zon niet schijnt. Zo te horen is dat heel gevaarlijk. Maar kan nooit zo gevaarlijk zijn als skien zonder bril :-p

Ik kan natuurlijk lenzen nemen maar als ik Johan487 begrijp is dat ook niet alles.

Ik denk dat het ook erg veel helpt om niet de hele dag goggle op en af te zitten in bijvoorbeeld de lift. Hierdoor wennen je ogen niet aan het gekleurde beeld en kun je moeilijker diepte zien.

Goggle van Carrera is misschien wel betaalbaar en in elk geval goede kwaliteit.

Mijn Goggle is van Sinner en daar ben ik ook erg tevreden mee.

Don`t eat yellow snow

Ik ga binnenkort ook weer op wintersport en zit ook te twijfelen tussen een normale zonnebril en een skigoggle. Een normale zonnebril zit een stuk comfortabeler maar een skigoggle beschermd beter tegen sneeuw in je ogen. Ik zit zelf te denken aan een skibril van Adidas ( http://www.smartbuyglasses.nl/designer-zonnebrillen/Adidas/A… ) omdat het toch een bekend sportmerk is.

Plaats een reactie