Welke sneeuwbril (goggle) €100 - €150

Ik ben op zoek naar een goeie sneeuwbril (goggle) die ik in vrijwel alle omstandigheden op kan. Liefst met meekleurende of dan wel meerdere glazen.

Ik vind de Adidas ID2 Pro een beetje prijzig dus vroeg me af of er goeie alternatieven zijn tussen de 100 en 150 euro… Of is de Adidas ID2 Pro echt zijn geld waard?

Je kunt natuurlijk ook denken aan de ‘gewone’ ID 2 proberen die is net even iets goedkoper.

Click. Click. Peace

Ik zou eens kijken naar Anon of Oakley, een geruim assortiment, misschien zit hier wel iets passend tussen ;)

Een POC met meekleurende lenzen is ook niet slecht. De pasvorm is fantastisch.

@ Rogier, die lens is wel weer alleen Cat. 1 dus kan ik niet op als de zon fel schijnt…

@ Tim, ik ga even naar die twee merken zoeken en kijken of ik wat kan vinden! En anders wordt het maar de ID2 pro…

@ Dieter, met POC bedoel je het zweedse merk POC? Heb ik nog nooit van gehoord btw…

@Martin, op de site van Anon kun je verschillende lenzen testen kwa zicht in verschillende situatie (sneeuw, zon, mist) etc ook de kleur van de lenzen en waarvoor de lenzen dienen staat goed aangegeven op de site :)

Dieter heeft het idd over het Zweedse merk (http://www.pocsports.com). Heb er zelf ook een goggle van, de Poc Iris X white. Weliswaar zonder meekleurende lens. Maar Poc is sowieso zeer goede kwaliteit en lenzen zijn verwisselbaar. Zeer tevreden, zou hem zo opnieuw aanschaffen:)

@Tim, dat ziet er goed uit, en die lenzen kan je ook verwisselen toch?

@ Martin De ID2 is met alle mogelijke lenzen te bestellen.

Click. Click. Peace

@Rogier, deze kan je dan ook makkelijk verwisselen bij de normale ID2?

ja deze is te verwisselen. Maar als je slim een glas koopt hoef je maar zelden te wisselen.

Maar eenieder heeft zijn eigen perfecte bril, ik zou je aanraden naar een goede shop gaan en daar brillen gaan passen (als je een helm hebt, met je helm!). Net als met schoenen, moet een bril je ook passen…

Click. Click. Peace

@Rogier… ja ik snap je… ja ik ga zeker naar een grote sportzaak om verschillende brillen te passen.

Iniedergeval bedankt voor de reacties!

@Martin, ja, alleen heeft elk model wel ander formaat lenzen… Houd daar wel rekening mee!

Ik neem altijd oakley vindt ik een goed merk

Julbo heeft mijn inziens de beste meekleurende lenzen, de zebra lens gaat van ongeveer 40% naar 93% kleuring, dat is van bewolkt tot zeer fel licht.

Julbo Revolution Zebra kost ongeveer 130 Euro. Ik ben er al twee ski-seizoenen erg gelukkig mee!

http://www.julbousa.com/lenses/zebra/

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Smith optics!!

http://smithoptics.eu/

Krijg je standaard 2 lenzen bij… een gele voor slecht weer en een spiegellens voor zon.

Prijzen vallen ook erg mee en maken al heel lang brillen voor o.a. motorcross.

prijzen tussen de €100 en €200.

Dragon vind ik ook goede brillen hebben maar daar krijg je maar een lens bij en zal de prijs iets hoger uitvallen.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Zien er allemaal leuk en aardig uit die online webshops maar hoe weet je nu dat die goggles ook lekker zitten zonder dat je ze gepast hebt?(mits je ze online besteld natuurlijk). Ik zie namelijk veel merken voorbij komen (smith optics bijv) die je alleen online kunt bestellen. Hoe doen jullie dat? Gewoon op de gok dat ie lekker zit???

@ Jozef wat dacht je van terugsturen als het niet bevalt??

Heel veel mensen klagen over webshops dat je het niet kunt passen/kijken of het lekker zit enz… Alle webshops hebben goede retour services dus bevalt het niet terug met dat ding.

Daarnaast maakt Smith al jaren motorcross en Mountainbike goggles dus mag ik er toch wel vanuit gaan dat ze de kunst toch al wel onder de knie hebben.

Voordeel van webshops is en blijft dat je dingen kunt bestellen die een ander niet heeft.

De meeste fysieke winkels hebben het zelfde assortiment. Kijk bijvoorbeeld naar Protest (op zich niets tegen hoor) maar man o man… Hoeveel mensen je ziet met dezelfde jas. Puur omdat je het in iedere shop kunt kopen.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Smith I/O

Ik heb zelf de Smith Phenom, maar heb er eigenlijk een beetje spijt van de ik niet voor de I/O heb gekozen. Die komt standaard met twee soorten lenzen en ziet er gewoon veel toffer uit.

Smith zijn hele fijne brilletjes tenminste voor de motorcross… Heb er zelf 1 :)

ik heb overigens een ski bril van O’neill welke heerlijk zit met oliekleur scherm, en mijn vriendin heeft een sinner brilletje met geel glas.
moet nog is even wat glaasjes erbij halen eigenlijk.

Weinig toegevoegde waarde voor dit topic maar wou het even kwijt haha :p

Wat is de algemene ervaring met Sinner goggles?

Ik vond deze :

http://www.leerentveldvrijetijd.nl/sinner-chameleon-skibril-…

45 euries lijkt me niet duur voor een photochromatische bril…

@ Jeroen ik heb de Smith stance en die wordt ook met 2 lenzen geleverd. een gele en een spiegel.

http://www.nordas.com/Product/Smith/Smith-Stance-Goggle-11/…

heb je de I/O van de 2012 collectie al gezien??da’s mooi spul :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik sluit me aan bij de Jeroenen: Smith en dan de I/O met de verwisselbare lenzen.

Zoals zoveel skiërs had ik moeite met goed diepte zien bij slecht zicht-weer (bewolking of mist). Dus vrij veel onderzoek gedaan online naar de beste skibril voor die omstandigheden. Daar kwam ik steeds de naam Smith tegen.

En uit eigen ervaring kan ik zeggen: hij doet het met de Sensor mirror-lens erg goed bij slecht zicht.

@ skibroekie ,ik heb een reservebril van sinner maar die zijn prijs/kwaliteit gezien heel goed!!mn favotiete bril is alpina maar die minstens 2x zo duur,maar een bril is natuurlijk wel een persoonlijk iets ,ogen zijn verschillend en vormen van hoofden ook!!en wat voor skier ben (recreant sportief,freerider freestyler etc etc)

@ skibroekie zoals rogier ook al aangaf is het ook belangrijk om te weten of je een helm draagt. zo ja meenemen en met helm passen!

Wat ook belangrijk is: de lens kleur
ik weet niet of sinner andere lenzen heeft dan alleen oranje?

Ventilatie is ook erg belangrijk (ivm aanslaan van de lens)

Suc6

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

zat in mijn schoen … http://wintersportbril.nl/adidas-weather-zwart-p-414.html… … dank je wel Sinterklaas

zat in mijn schoen … http://wintersportbril.nl/adidas-weather-zwart-p-414.html… … dank je wel Sinterklaas

Tjebbe op 24 nov. 2011 16:08

Hmm, bij mij alleen maar van die droge pepernoten… Mooie bril! Veel plezier ermee.

Welke schoenen heb jij?? misschien ook maar eens zo’n paar halen want bij mij wast niet veel soeps :)

Vette Goggle!!

Sinterklaas natuurlijk goed bedankt?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ben ook van plan om een nieuwe goggle te kopen maar heb er totaal geen verstand van. Wil een goggle in alle weertype goed presteert. Maakt niet uit of ik de lens moet verwisselen als dit gemakkelijk gaat.

Nu lees ik hier positieve verhalen over de Adidas ID2 Pro. Is deze bril echt zo goed? Kan je met deze bril in zowel zonnig weer als mistig weer skiën?

Met de Julbo Revolution Zebra kan dat in ieder geval wel (eigen ervaring).

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Plaats een reactie