Welke sneeuwbril (goggle) €100 - €150

Het is altijd lastig, maar ook leuk, om een goggle uit te zoeken.
Ikzelf heb een Adidas ID2 Pro, en moet eerlijk zeggen dat hij mij heel goed bevalt.
Groot voordeel vind ik dat de ID2 Pro niet beslaat.

1(meervoud: wintersporten) sport die alleen 's winters beoefend wordt, bv. schaatsen, skiën, sleeën.

Hoi

Ik had graag de Smith I/OS gekocht, maar ik weet niet welke lenzen ik zou bestellen. Enige tips? Ken hier niet veel van…

Ook vroeg ik me af op welke website je deze het best besteld. Jeroen, enig idee van?

Groetjes

Ik ben aan het kijken nu naar de Adidas ID2 Pro… maar weet iemand het verschil met de ID2 Pure? Kan niks vinden op de Adidas site en google…

Ik heb nromaal gesproken altijd een zonnebril op, en gebruik de goggle alleen bij mist, veel kou en sneeuwval. Is de lens van de ID2 Pro geschikt voor dit weer?

Zie dat veel mensen voor de adidas en oakley goggles gaan en nauwelijks voor de POC.

Ik heb zelf een POC goggle en deze zijn perfect! uitstekende pasvorm en super lenzen voor verkrijgbaar (beslaan nooit!). Veel profs skiën ook met POC goggles en helmen.

Ik heb zelf de Giro Basis voor 130 maar ik heb ze op ebay geodkoper gezien. Hier zul je vast ook wel de adidas goggle kunnen vinden voor een leukere prijs.

Ik heb zelf ook 2 goggles (en een helm) van POC. Echt kwaliteit en beslaan zoals Jan al aangeeft nooit! Voor mij geen andere goggles meer.

Bij de Lidl en Aldi heb je soms goggles voor 8,95, ook dubbelglas.

Het grote voordeel aan de brillen en goggles van Adidas is dat je er heel makkelijk nieuwe/extra lenzen voor kan bestellen tegen een zeer schappelijke prijs. Zoiets zou ik dus doen!

Het grote voordeel aan de brillen en goggles van Adidas is dat je er heel makkelijk nieuwe/extra lenzen voor kan bestellen tegen een zeer schappelijke prijs. Zoiets zou ik dus doen!

Moviehobbyist op 2 feb. 2012 21:29

Dat kan met de POC goggles ook. Zijn heel veel lenzen voor verkrijgbaar. En je hebt ze in een minuutje verwisseld.

Bij de Giro Basis is dit ook mogelijk alleen is het bestellen van nieuwe lenzen wat moeilijker, ik heb ze alleen nog vanuit het buitenland kunnen verkrijgen. Wat betreft Anon en oakley etc is dit vaak weer wel in NL.

Weet iemand een winkel in Noord Holland waar ze de Smith i/o verkopen? Ik kan op google niet veel vinden en wil graag even passen.

gr
Jordi

Een vriend van mij heeft ze in een grote sportzaak in Heerhugowaard gekocht.

@jordi

Het valt inderdaad niet mee om de winkels die Smitch goggles voeren te vinden. Ik heb er eerder zelfs de importeur in België voor moeten bellen.

Uiteindelijk heb ik mijn Smith i/o bij deze zaak in Heerhugowaard kunnen kopen: http://www.kompasoutdoor.nl

Bij kompas? Das bij mij om de hoek… Had ze de vorige x niet gezien dat ik er binnen was.

Thanks ik ga ze ff bellen!!

Welke lenzen kreeg je erbij? Ik ben nml op zoek naar een licht roze lens oid voor zeer veel contrast. Ben nml blind aan 1 oog en zie erg slecht diepte bij slecht weer.

En natuurlijk een spiegellens voor de zon!

Ik vind de green sol-x en de red sol-x erg mooi, alleen weet dus niet goed wat de lens kleuren doen. Ik kan dit nergens vinden…

Thanks

@Jordi

Toen ik hem een jaar geleden daar kocht, moest ik er ook eerst naar vragen en toen moesten ze nog in de winkel zoeken. Het was ook net het laatste exemplaar overigens.

Ik heb de Smith I/O juist gekocht voor het extra contrast. Daarom daarbij de Sensor Mirror VLT 70% genomen. Dat is de oranje met de wat blauwe gloed:

http://smithoptics.eu/products/#/Goggles/Snow+Goggles/Snow+G…

Voor zover ik weet is dat de beste bij slecht licht, samen met de Gold Sensor mirror.

Des te hoger het genoemde percentage, des te meer contrast en des te beter geschikt voor flat light. Des te lager het percentage des te meer geschikt voor zonnig weer (waarbij je automatisch al de diepte ziet maar wel je ogen wilt beschermen).

De Green en Red sol-x zijn dus precies het tegenovergestelde van wat je zoekt (ik heb er overigens toen ook aardig diep in moeten duiken om dit allemaal uit te zoeken).

Ik heb er als tweede lens de Ignitor mirror bij voor betere zichtomstandigheden. Alhoewel het wat mij betreft ook goed gaat met de Sensor mirror.

Verwacht overigens niet alles van de lenzen. Bij sommige vormen van flat light zie je ook met de Sensor Mirror lens niet zo veel contrast meer. Maar hij is wel beter dan de andere brillen die ik heb gehad.

Ik heb de id2 pure,
Wat een feestje zeg!! Mooie helm fit omdat het voorstuk los meeveert. Heb naast de standaard 40% silver ook een 20% gold mirror glas erbij genomen. Ik hou zelf van licht glas. Ook bij zon.
De dubbellaag lens werkt uitstekend. De bril is geen enkele keer beslagen geweest en ventileert prcies goed. Bij te veel ventilatie krijg je ook weer traanogen.

Ik heb er ook een los een extra head band bijgenomen in de kleur van mijn broek. (€25) Je kunt alle banden die adidas heeft onderling wisselen. Misschien wat overdreven, maar wel leuk om een beetje te customizen!
Ik vind de bril zeker de centen waard. Heb er al veel plezier van gehad.

Thanks voor de info!

Die sensor is precies wat ik zoek. De green staat gewoon heel vet hahahaha. Nee is ook goed voor de zon als het koud is.

Thanks ik ga kompas ff bellen.

gr

@jordi

Graag gedaan. Ik hoop dat ze ze nog hebben. Zo niet, dan zijn er nog wel wat andere winkels in Nederland waar ze te koop zijn.

Dat ze in Nederland verkrijgbaar zijn geloof ik wel. Het gaat er mij om dat ik de bril eerst ga passen anders moet ik het weer terugsturen etc etc…

Toch nog niet zo’n internetshopper…

@Jordi

Dat snap ik inderdaad. Ben zelf ook wel zo. Ik bedoelde eigenlijk dat er nog wel meer winkels op rij-afstand in Noord-Holland zijn die Smith voeren.

Het topic is natuurlijk al best oud, maar ja, je kunt een Smith bril kopen bij Smitveld, aan de A9. Bij Heemskerk. Ze hebben daar veel meer goggles.
En ik kan de photochromische Julbo Zebra light van harte aanbevelen, 99 euro bij Decathlon in Amsterdam. Zowel bij Smitveld als Decathlon, maar ook bij Intersport in Alkmaar kun je prima verschillende brillen passen.
De enige bril die ik je echt af zou raden is een Sinner.

Plaats een reactie