Bereikbaarheid met het OV

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Dag,

Lastig te bereiken per auto stond er al bij het gebied. In de eerste of tweede week van februari willen we (3 pers.) hier heen. We hebben alledrie geen auto. Nu heb ik de volgende mogelijkheden onderzocht:

  • Vliegen: niet te doen (en ook niet wenselijk trouwens, nogal vervuilend)
  • Trein 1 Skithalys gaat tot Bourg St. Maurica, maar vanaf daar geen bus richting Aosta
  • Trein 2 ICE gaat alleen overdag 08:00 vertrek en aankomst rond 21:00 met tig keer overstappen (via Martigny, Zwitserland en na aankomst nog 4 uur bus naar Breuil die pas de volgende dag gaat)
  • Trein 3 Nightline is zo ver vooruit niet te boeken, wel over b.v. twee weken even getest. 750 euro voor een retour. Nogal veel.
  • Bus 1 Flixbus rijdt niet op Martigny of Aosta
  • Bus 2 Eurolines rijdt wel, maar ongeveer 24 uur onderweg tot Aosta en rijdt enkel op dinsdag/donderdag/zondag (niet wenselijk)
  • Auto huren 200 euro exl. benzine

Kortom, hebben jullie nog andere opties bekeken die ik misschien heb gemist? Zo jammer dat er niet een pakketreis naar dit gebied gaat zoals die wel naar Frankrijk etc. gaan.

Grtz Erik

Tja, het is nu eenmaal een lastig te bereiken hoek, maar als je van de 4 opties er 3 op voorhand al af laat vallen blijft er weinig over.

Vliegen niet te doen?
Vreemd, volgens mij kun je rechtstreeks naar Turijn en vandaar rijden er rechtstreekse bussen naar Aosta.
Idem Geneve als ik het goed heb.
Vliegen vervuilend? Ik denk dat een auto per tonkilometer meer rotzooi uitstoot…

SkiThalys?
Tja, die duikt inderdaad de verkeerde hoek in

ICE:
Vreemd, ik kom op vertrek Utrecht 07:02, aankomst M. 17:13 met overstap in Frankfurt, Basel en Visp
Dus eerder dan je zelf aangeeft en zeker geen tig keer overstappen. Volgens de huidige drgl gaat de bus naar Aosta om 18:30 (vr/zo)

CNL:
Dienstregeling 17 is inderdaad formeel nog niet bekend en die kun je vanaf 90dagen voor vertrek boeken en hoeft zeker geen € 700 pp te kosten.
Wij gaan nu voor de 3e keer met de CNL naar Italie en dat kost ons ca € 1000 met 2 personen retour.
Maar daar hebben we wel een eigen hut met z’n 2en incl. eigen toilet en douche(!) en ontbijt op bed.
Kost wat, maar dan heb je ook wat; vooral het feit dat je de volgende morgen fit een fris aankomen op je bestemming.
Punt van aandacht: Per dienstregeling 17 vertrekt de CNL niet meer uit Nederland, maar vanuit Dusseldorf

Bus:
Kan ik je weinig over vertellen, die valt bij ons op voorhand af.

Samengevat:
1: Volgens mij heb je meer opties dan je denkt
2: Als je op voorhand bepaalde modaliteiten (vliegen) uitschakelt, maak je het jezelf wel erg moeilijk.

Ik respecteer mensen die begaan zijn met milieu, in deze het vermeende vervuilende aspect van vliegen, maar als je zo met het milieu begaan bent dat je om die reden vliegen uitsluit, moet je consequent zijn en helemaal niet gaan skiën…
Want als er iets belastend is voor het milieu, dan is het wintersport, al is het alleen al de enorme verkeersstroom die het vooral op de weg oplevert.

Rob

Als je zo afhankelijk bent van de OV kies je toch een bestemming die wel makkelijk bereikbaar is?

Als je zo afhankelijk bent van de OV kies je toch een bestemming die wel makkelijk bereikbaar is?

Marijnt op 10 okt 2016 10:05

Eens …
Ken ook van die mensen:
Boeken eerst iets, want lekker goedkoop; om er vervolgens achter te komen dat het onbereikbaar is.

Rob

Hoi,

Bedankt voor de reacties! Ik was er denk ik gewoon wat te lang mee bezig ;) Ik heb de treinoptie nog niet kunnen reproduceren maar ga daar zeker even naar kijken. Teveel gefocust op Aosta en Turijn helemaal over het hoofd gezien. Dat vliegen is overigens een principieel dingetje, snap helemaal dat wintersport natuurlijk niet de allervriendelijkste manier is om in de bergen te vertoeven. Daartoe heb ik tijdens het klimmen in de zomer al wel genoeg schade gezien.

Begrijp je opstelling t.o.v. van het OV helemaal @Marijnt, maar het is eigenlijk al zo lang een wens om naar dit gebied (terug) te gaan. Ieder jaar weer… Vandaar, dank voor jullie reactie!

Groet Erik

Als je principieel tegen vliegen bent agv uitstoot, valt de auto (en daarmee dus ook de bus) dus ook af en rest slechts de trein.

Rob

Niet alle auto’s. Ik ben uitstoot vrij in BC gekomen.

May the ski force be with you !!

Niet alle auto’s. Ik ben uitstoot vrij in BC gekomen.

CJAHulskamp op 10 okt 2016 22:55

Uitstoot vrij betekent voor mij full-electric en die zijn (helaas) nog geen gemeengoed en vormen daardoor (wederom helaas) dermate klein aandeel, dat ik die vooralsnog even buiten beschouwing laat.
En het zal nog wel enkele decennia duren eer FE gemeengoed zal zijn.

Rob

Ben blij dat je zegt dat mijn auto uitstoot vrij is.

May the ski force be with you !!

Ben blij dat je zegt dat mijn auto uitstoot vrij is.

CJAHulskamp op 11 okt 2016 09:44

Geluksvogel …
Staat bij ons op nummer één … als we de hoofdprijs uit een of andere loterij winnen …

Rob

Toch weer iemand blij gemaakt ?

May the ski force be with you !!

Om weer ontopic te blijven. De trein is ook geen optie. Veel te omslachtig en te duur (zelfs met ontbijt). Een auto huren zou een veel betere optie zijn. Of zo als je al eerder opperde Mischien toch een andere bestemming uit zoeken waar OV makkelijker te regelen is.

May the ski force be with you !!

Uiteindelijk leen ik nu een auto, een Volvo V40 D2. Niet de meest zuinige kar, maar doet het toch aardig. Bedankt voor het meedenken!

*bericht bewerkt door Erik2013 op 12 okt 2016 10:41

Prima geregeld zo. Wij zitten er vanaf 17 feb daar.

May the ski force be with you !!


Zo jammer dat er niet een pakketreis naar dit gebied gaat zoals die wel naar Frankrijk etc. gaan.

Erik2013 op 7 okt 2016 13:27

Nee joh, juist niet jammer, dat houdt het lekker rustig :). Met drie man in een v40…dat is dan best een eindje. Spullen huren jullie ter plekke denk ik dan? Is in Valtournenche veel goedkoper (en ik denk kwalitatief iets minder, maar dat merk je denk ik pas als je echt goed kan skien).

Houdt rekening met een kleine €100,- aan tol! Ook moet je met zo’n D2 best wat tanken, doe dat de 1e keer in Duitsland en niet pas in Zwitserland, dat scheelt echt een slok op een borrel. En wacht dan ook niet tot het laatste station in Duitsland ;).

Maar verder supergaaf gebied (zie ook mijn vorige verslagen :)). Waar overnachten jullie?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nou, we nemen ook een dakkoffer mee… want twee vrienden snowboarden en hebben hun eigen spul. Nogal jammer ivm brandstofverbruik, misschien dat we de boards los op het dak monteren op zo’n speciale rail, maargoed, dat moet je ook weer huren.

Roy83, heb net al je verslagen zitten lezen. Kan niet wachten om te gaan! We willen eigenlijk wel een kaart voor Zermatt ook, omdat je daar qua steile pistes net wat beter zit. Een gezellig dorpje hoeft van ons verder niet echt, omdat we alleen maar willen knallen ;)

We zitten in White Apartments, in de tweede week van februari. Op internet lijkt het wel okay te zijn…

Wat vond jij nou echt de gaafste pistes?

Nou, we nemen ook een dakkoffer mee… want twee vrienden snowboarden en hebben hun eigen spul. Nogal jammer ivm brandstofverbruik, misschien dat we de boards los op het dak monteren op zo’n speciale rail, maargoed, dat moet je ook weer huren.

Roy83, heb net al je verslagen zitten lezen. Kan niet wachten om te gaan! We willen eigenlijk wel een kaart voor Zermatt ook, omdat je daar qua steile pistes net wat beter zit. Een gezellig dorpje hoeft van ons verder niet echt, omdat we alleen maar willen knallen ;)

We zitten in White Apartments, in de tweede week van februari. Op internet lijkt het wel okay te zijn…

Wat vond jij nou echt de gaafste pistes?

Erik2013 op 25 okt 2016 12:44

Ik ga jaarlijks 1-2x die kant op… Aanraders, afdalingen bij Klein-Matterhorn, dalafdaling Van Plateau Rosa naar Valtournenche, pistes rond Rothorn en hetgeen ik altijd zo geweldig heb gevonden aan Breuil zijn de lange, brede carve-banen… Die pistes zijn zo breed dat je er vrijwel nooit buckels zal tegenkomen. Er zijn simpelweg geen slechte pistes daar.

Wachtrijen nooit last van gehad, enkel de kabelbaan naar Plateau Rosa en de kabelbaan van Trockener Steg naar Klein Matterhorn kunnen wachtrijen kennen (vooral die laatste).

Plaats een reactie