Welk snowboard voor vriendin beginner

Nu ik opweg ben met snowboarden en de wintervakanties er aan komen wil mijn vriendin ook beginnen. Ze heeft skïen en snowboarden geprobeerd en haar keus gaat toch naar snowboard.
Nu stonden we in de snowshop en viel haar direct een boardje in het oog.
De k2 first lite van 2016 of de bataleon feelbetter van 2017. Aangezien ik met lobster/bataleon board en heel content ben met de 3bt adviseer ik het bataleon boardje voor haar, maar had graag jullie advies/mening gehad.

Ze is trouwens 158cm en 52kg. Welke maat zou ze best nemen ?Thanks ??

http://www.bataleon.com/shop/feelbetter–392

https://www.blue-tomato.com/nl-NL/product/K2-First+Lite+146+…

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 17 okt 2016 19:16: Een paar punten en komma's geplaatst zodat tekst leesbaarder is geworden

Volkswagen

Leestekens.

Ot, er wordt geadviseerd om eerst te gaan huren, zodat er wat verschillende boards geprobeerd kunnen worden.

Leestekens.

Ot, er wordt geadviseerd om eerst te gaan huren, zodat er wat verschillende boards geprobeerd kunnen worden.

Userd op 17 okt 2016 19:24

Testen is het advies. ;)

Übung macht den meister!!!

Zeker de eerste jaren huren, je zal zeer snel in niveau omhoog gaan, zeker wanneer je fatsoenlijk les neemt, en dan ontgroei je een board erg snel. Het is dan voordeliger om te huren en ieder jaar een board te hebben wat bij je niveau past. Eigen schoenen kopen is al wel een optie, goed passend en gewoon al snel vertrouwd.

Born to Ride

Zeker de eerste jaren huren, je zal zeer snel in niveau omhoog gaan, zeker wanneer je fatsoenlijk les neemt, en dan ontgroei je een board erg snel. Het is dan voordeliger om te huren en ieder jaar een board te hebben wat bij je niveau past. Eigen schoenen kopen is al wel een optie, goed passend en gewoon al snel vertrouwd.

Matthias123 op 17 okt 2016 21:22

Hier even op inhakend, wat zijn de snowboardwinkels met een beetje assortiment? Revert in Haarlem maar verder?

Zeker de eerste jaren huren, je zal zeer snel in niveau omhoog gaan, zeker wanneer je fatsoenlijk les neemt, en dan ontgroei je een board erg snel. Het is dan voordeliger om te huren en ieder jaar een board te hebben wat bij je niveau past. Eigen schoenen kopen is al wel een optie, goed passend en gewoon al snel vertrouwd.

Matthias123 op 17 okt 2016 21:22

Hier even op inhakend, wat zijn de snowboardwinkels met een beetje assortiment? Revert in Haarlem maar verder?

Userd op 17 okt 2016 21:55

Om te huren??

Übung macht den meister!!!

Beide boardjes zijn prima geschikt voor een beginner, maar zijn niet veel beter dan het standaard verhuurboardje in de lokale shops. Mocht ze de smaak te pakken krijgen, dan zal je ook snel uit deze boardjes groeien. Het ziet er niet echt naar uit dat het boardjes zijn waar een wat meer gevorderde rijder nog plezier aan zal gaan beleven. Kijk dan liever naar een flat- of rockerplank uit een iets betere klasse, zodat je vriendin dat board dan later zou kunnen gaan gebruiken als (extra) freestyleplank.

Zelf ben ik totaal niet van de 3bt technologie en kan ik er ook absoluut niet aan wennen. Omdat het een dusdanig specifiek gevoel geeft en het mijns inziens ook te veel invloed kan hebben op de progressie van een beginnende boarder, zou ik deze links laten liggen. Hoe meer basic de eerste plank is, hoe makkelijker het straks wordt om over te stappen naar een andere plank en hoe groter de kans is dat de techniek goed ingeslepen wordt.

Een Rocker of een Flat-board om het op te leren is aan te raden. Aan jou om dan te bepalen of je deze beter één of twee jaar wilt huren, of dat je er zelf een voor jouw wederhelft aan wilt schaffen. Ga wel bij voorkeur al voor een eigen set schoenen en neem daar de tijd voor om écht perfect passende te vinden. In het begin van je carrière heb je veel meer aan goed zittende schoenen, dan aan een perfecte plank.

Voor de juiste maat kijk je het beste even ‘achter op de verpakking’. De fabrikanten hebben altijd een overzicht met de lengte en de bijbehorende gewichtsklasse. Blijf bij de juiste klasse of ga één maat korter. Waarschijnlijk zal je rond de 145 uitkomen, maar dit kan per type board enkele centimeters schelen.

misschien dat ook hier nog wat bruikbare info staat voor je : https://www.wintersport.nl/forum/topic/314932

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 17 okt 2016 23:31

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Beide boardjes zijn prima geschikt voor een beginner, maar zijn niet veel beter dan het standaard verhuurboardje in de lokale shops. Mocht ze de smaak te pakken krijgen, dan zal je ook snel uit deze boardjes groeien. Het ziet er niet echt naar uit dat het boardjes zijn waar een wat meer gevorderde rijder nog plezier aan zal gaan beleven. Kijk dan liever naar een flat- of rockerplank uit een iets betere klasse, zodat je vriendin dat board dan later zou kunnen gaan gebruiken als (extra) freestyleplank.

Zelf ben ik totaal niet van de 3bt technologie en kan ik er ook absoluut niet aan wennen. Omdat het een dusdanig specifiek gevoel geeft en het mijns inziens ook te veel invloed kan hebben op de progressie van een beginnende boarder, zou ik deze links laten liggen. Hoe meer basic de eerste plank is, hoe makkelijker het straks wordt om over te stappen naar een andere plank en hoe groter de kans is dat de techniek goed ingeslepen wordt.

Een Rocker of een Flat-board om het op te leren is aan te raden. Aan jou om dan te bepalen of je deze beter één of twee jaar wilt huren, of dat je er zelf een voor jouw wederhelft aan wilt schaffen. Ga wel bij voorkeur al voor een eigen set schoenen en neem daar de tijd voor om écht perfect passende te vinden. In het begin van je carrière heb je veel meer aan goed zittende schoenen, dan aan een perfecte plank.

Voor de juiste maat kijk je het beste even ‘achter op de verpakking’. De fabrikanten hebben altijd een overzicht met de lengte en de bijbehorende gewichtsklasse. Blijf bij de juiste klasse of ga één maat korter. Waarschijnlijk zal je rond de 145 uitkomen, maar dit kan per type board enkele centimeters schelen.

misschien dat ook hier nog wat bruikbare info staat voor je : https://www.wintersport.nl/forum/topic/314932

Sneeuwbaard op 17 okt 2016 23:24

Nou dit is nu een goed antwoord op mijn vraag ?? je hebt me vorige keer ook goed geholpen sneeuwbaard thx man . Heb een 40% korting bij bataleon/lobster tot na deze winter daarom dat ik board wil kopen voor haar

Volkswagen

graag gedaan. :)

Wat betreft bataleon: Er zijn genoeg forumleden die er lyrisch over zijn, dus het zou zo maar kunnen zijn dat als de eerste plank bevalt, ze fan is voor het leven. Bataleon is regelmatig vertegenwoordigd op testevenementen, dus het zou een goed idee zijn om haar eens mee te slepen en de potentiële kandidaat dan eerst te proberen voordat je zo’n plank aanschaft. Succes in ieder geval met de speurtocht!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

mijn vriendin (156cm 52kg) is vorig jaar ook beginnen boarden. Ik heb haar toen een K2 first light gekocht (142 dacht ik).
Ze is er voorlopig zeer tevreden van , de kans bestaat natuurlijk dat ze binnen 2j een nieuw board moet hebben omdat ze iets uitgebreider wil, maar voor het geld dat zo’n first light kost kan je het niet laten vind ik.
Een eigen board motiveert ook denkl ik, zeker bij vrouwen …

*bericht bewerkt door Herky op 25 okt 2016 13:46

Plaats een reactie