Lekker eten op de piste in de dolomieten ( dolomiti superski )

Wie kent er nog een paar leuke restaurantjes in de Dolomieten.

Meldt je ervaringen, ik ga de 3e week januari en vind het wel leuk om 's middags ergens uitgebreid te lunchen ( liefst ergens aan de piste in het skigebied (Valgardena/Alta Badia/Arabba/Val di Fassa/Cortina d Ampezzo )).

bij de parkeerplaats van plan gralba!!! zit een tentje met enorm lekkere Goulashsoep!

aan de voet van lift nr 50 (op piste map) zit ook een aardig tentje… dat is ook op plan gralba.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Genoeg keuze in ieder geval, ik persoonlijk vind het altijd leuk om een beetje in een uithoek te zitten. Vaak wat rustiger en liefst wat warmer…

Wat ik dit jaar in Val Gardena erg leuk vond was het mini gebiedje ‘Pedraces’ (Alta badia) die gewoon te bereiken is vanuit het ‘hoofd’ skigebied. Eerst afdalen richting ‘La Villa’ (mooie afdeling) en dan met stoeltjes lift een bijzonder gebiedje door (stukje horizontaal) richting Pedraces. Een grappig uithoekje waar denk ik lang niet iedereen komt, met een leuk restaurantje halverwege de berg… Aanrader!

Let it snow!

null

Let it snow!

In Arabba in het dorpje zelf is er een fantastische pizzeria. Het wit paard noemt het. De locals gaan daar ooketen ipv op de piste. Het is echt spotgoedkoop vergeleken met de pisterestaurants.

Er zijn er talloze! Probeer vooral zelf uit. Vaak geldt hoe kleiner en hoe verder in een uithoek, hoe beter.

Vergeet iig Val d’Anna niet, onderaan de afdaling naar Ortisei.
Must voor mij is altijd Rif Lagazuoi. Een behoorlijke tocht om er te komen, heerlijk eten, goede wijnkaart voor een hut op 2800 meter of daaromtrent, en een schitterende tocht terug.

Ik ben intussen minstens een keer of tien in de Dolomieten geweest, maar ontdek nog steeds leuke hutten waar ik nog niet ben geweest. Een heel enkele keer merk je helaas dat een ooit uitstekend adres achteruit gaat. (Zoals bij de parkeerplaats bij Plan de Gralba. Ooit de heerlijkste torteloni van de streek, nu helaas afgezakt naar goulashsoep niveau :-( )

Wat ik dit jaar in Val Gardena erg leuk vond was het mini gebiedje ‘Pedraces’ (Alta badia)

Gerwin op 23 nov. 2011 15:00

Vergeet dan niet het laatste stukje te voet te gaan naar het mooie oude kerkje van Santa Croce. Een bedevaartsoord. Naast de kerk kun je in een kloosterachtige sfeer een eenvoudige maaltijd eten. Qua sfeer een absolute aanrader.
Een lift lager zitten twee meer op de toeristen gerichte hutten, waar je ook goed kunt eten.

Santa Croce is inderdaad een absloute aanrader. Ook de indrukwekkende rotspartij zijn de moeite om te voet naar het kerkje te wandelen.

Restaurant boven de lift Piz Sella (Wolkenstein/St. Christina) is zeer goed aan te bevelen voor een goedkope pizza die vers is!

Gadgetfreak

zoals je nu al weet is het eten daar niet goed maar super. enkele al genoemd zoals val d,anna (middag hapje) de pizza hut op de belverdere (rif belverdere) weet je hoe een echte pitza smaakt. zo zijn er veel heel veel op en bij de piste.

Bedankt voor de tips, en we gaan de 2e week januari wat adressen proberen.

Nog meer tips zijn altijd welkom.

Langs de route van Val Gardena naar Colfosco, Utia Masoles. Wel even opletten, het ligt aan de linkerkant en je bent er snel voorbij.

Onderaan Col Raiser stukje voor je bij het dalstation bent. Aan je rechterhand een klein maar fijn hutje.

Echt briljant eten (niet de goedkoopste tent) kun je bij Comici: http://www.rifugiocomici.com/de/comici-hütte-gröde….

Plaats een reactie