Skiles voor gevorderde skieer, verfijnen techniek

Hey medewintersportgekken,

Ik zou graag (voor het eerst) wat lessen in NL willen nemen voor het verder verfijnen van de skitechniek, met name op ijzige pistes, stijle pistes, carven op smalle paden en hoge snelheid. Ik woon in de buurt van Amsterdam.

Zou graag ergens goed les willen krijgen voor het verder verfijnen, kan ook doordeweeks (zeer flexibel, bepaal zelf wanneer ik werk).

Wie weet een perfecte plek voor een les of serie van lessen?

Als ik beetje heb geoefend dan wil ik een paar keer in de buurt van Geneve (vanwege vliegverbinding easyjet) gaan skieen.

Warme groet, John!

Skicentrum Heemskerk heb ik goede verhalen over gehoord. Indoor rollerbaan dus heel directe feedback en prima voor techniek les!

Aequilater Nubila

Ok thnx, maar ook een vraag: heeft het zin zo’n rollerbaan??

Warme groet John!

Ik heb ook goede ervaring met rollerbanen, de ingeslepen foutjes komen daar genadeloos aan het licht

Rob

Het heeft zeker zin, vind het effectiever dan een groepsles op locatie.

Ok top reacties. Ga dus mijn behoorlijk veel fouten er laten uit halen op de genadeloze rollerbaan. Lijkt me ook lastiger dan dat het er uit ziet!!

Warme groet, John!

Neem twee privelessen op een sneeuwbaan en ga daarna een aantal uren oefenen op de tips een aanwijzingen die je hebt gekregen, dit om het “nieuwe” erin te slijpen.

Neem twee privelessen op een sneeuwbaan en ga daarna een aantal uren oefenen op de tips een aanwijzingen die je hebt gekregen, dit om het “nieuwe” erin te slijpen.

Rob64 op 23 okt 2016 22:16

Mag je vrij skiën op zo’n rollerbaan dan? Dacht het niet, toch?

In Amsterdam zitten volgens mij ook 2 rolbanen. Even googelen…

Les zelf bij skidiscovery in den haag. Erg tevreden over. Ze geven volgens mij wel aan dat het 2 a 3 lessen duurt voordat je aan het skiën op de band gewend bent. En veel zal afleren en opnieuw aanleren zijn.
Een van de laatste lessen zijner filmpjes gemaakt van de cursisten. In slow motion zie je de kleine foutjes helemaal goed. Confronterend…

Nadeel van indoorles bij Uithof of Snowworld vind ik het vele in de lift staan. Dat kan ik namelijk al…

Er worden ook techniek reizen aangeboden door bijv Skiexperience en NSkiv.

*bericht bewerkt door chriski op 23 okt 2016 22:26

Neem twee privelessen op een sneeuwbaan en ga daarna een aantal uren oefenen op de tips een aanwijzingen die je hebt gekregen, dit om het “nieuwe” erin te slijpen.

Rob64 op 23 okt 2016 22:16

Mag je vrij skiën op zo’n rollerbaan dan? Dacht het niet, toch?

GiGi op 23 okt 2016 22:18

Mijn advies was was ook om op een sneeuwbaan te gaan lessen, niet op een rollerbaan. Op een sneeuwbaan kun je gewoon vrij skiën.

Ah ok. Dan had ik het verkeerd begrepen. Helemaal met je eens overigens. Moet je wel uitkijken dat je jezelf geen verkeerde dingen aanleert.

Neem twee privelessen op een sneeuwbaan en ga daarna een aantal uren oefenen op de tips een aanwijzingen die je hebt gekregen, dit om het “nieuwe” erin te slijpen.

Rob64 op 23 okt 2016 22:16

Vind ik ook persoonlijk de beste.
Na enkele uren vrij te trainen neem je nog een uurtje of 2 prive les en dan krijg je weer wat tips mee… Zo ga je het snelste vooruit.

Als je puur je techniek wilt verbeteren zou ik kiezen voor een rollerband. Er is continue een leraar met je bezig, de band straft elk foutje af en er is een spiegel waarin je zelf continue kan bekijken. Een ander voordeel is dat je in een uur op een band veel meer skiet dan een uur in de sneeuw. En inderdaad de band bootst niet bulten, ijsplaten en poeder na. De techniek die je op de band leert kan je weer gebruiken in deze condities. Als je op de band staat de eerste lessen heb je het idee dat je 2 stappen terug doet. En na een les of 10 ben je 4 stappen voorruit gegaan.

Skiclub Snowfun traint bij Montana-Snowcenter op dinsdagavond

Goede feedback (as usual) en zeer nuttig!!

Bedankt allen!

John ik was dit week-end even op de borstelbaan “De wolfskamer” in Huizen.Best wel leuk vooral als de zon schijnt ( lekker buiten.) Het grote voordeel ten opzichte van de rollerband binnen.Maar het blijft tot op zekere hoogte spelen.
Als je echt je ski techniek substantieel wil verbeteren boek dan een Staatlich geprufter skileher in de sneeuw voor 1 dag.Daarna zelf een dag trainen .
En dan weer een dag Staatlich les.
Dan ben je erg goed bezig!
Het kost natuurlijk wel veel geld.

De sneeuw/borstel/roller banen in Nederland blijven natuurlijk nood oplossingen hoor.

Hoi Hooykaas, ja dat laatste met je eens maar wil toch wat extra uren maken in NL. En dat het geld kost maakt mij niet zoveel uit, als het maar zin heeft. Ik zal opzoeken wat je bedoelt met Staatlich.

Thnx!

Zonnige groet John!

Staatlich geprufter skileher is de hoogst opgeleide skileraar John.

null

Zo ziet het er dan uit!

*bericht bewerkt door moderator op 24 okt 2016 17:07

Ok cool. Weer wat geleerd, en ik maar gewoon skischolen zoeken met mooi verzorgde kleding!! En ik weet dan ook nog heel veel van hoe je moet leren…talentontwikkeling etc… Maar nooit gedacht om eens te vragen hoe goed de leraar geschoold was. Het betrof hier met name lessen voor mijn kinderen, zelf zo nu dan priveles genomen en keek altijd of ik een paar uur met die man opgescheept wilde zitten.

Zeer nuttig, thanx!

Zonnige en sportieve groet John!

Zelf ben ik ook aan 't oefenen geslagen in een rollerband, bij Snowise in Deurningen (vlakbij Oldenzaal/Enschede). De ervaringen die ik hier lees kan ik onderstrepen; op de sneeuw kom ik aardig mee, op de band moet ik weer écht goed opletten en is 't geheel veel minder vergevingsgezind.

Ik heb zelf hetzelfde probleem gehad enkele jaren geleden. Ook in NL willen lessen, maar je moet wel veel mazzel hebben met een docent. Ik heb 2 seizoenen op de rollerband gestaan. Ik merkte dat ik weinig had aan de lessen in NL omdat mijn skiniveau al hoog was. Vervolgens heb ik in Oostenrijk een paar uur met een staatlich geprüfter priveles genomen en heb ik 5x zoveel bijgeleerd als het hele seizoen in NL. Inmiddels doe ik niet meer anders en probeer ik jaarlijks (het liefst bij diezelfde beste man) een halve of hele dag privé les te nemen. Daar heb je toch zoveel meer aan!

*bericht bewerkt door LuukOudshoorn op 25 okt 2016 09:28

Ik zit zelf sinds maart bij Club Snowworld in zoetermeer. Hier heb je elke week 1,5 uur groepsles van, naar mijn mening, erg capabele leraren en je krijgt er een Snowworld jaarkaart bij zodat je wanneer je wilt kunt oefenen. Voordeel is ook dat de trainingen heel gevarieerd zijn, van het verfijnen van simpele gerutschte lange en korte bochten tot hard carven, skitechnieken voor op ijzige pistes, buckels, slalom, etc.

Het bevalt mij in ieder geval erg goed, en al helemaal sinds de (forse) verlenging van de hal!

*bericht bewerkt door Kev1 op 25 okt 2016 09:54

Eindelijk iemand die mijn idee over de snelste weg tot verbetering van persoonlijke ski techniek bevestigd.

En niet zomaar iemand @LuukOudshoorn die als je in de buurt van Amsterdam woont gepassioneerd ski onderhoud voor je doet tegen redelijke prijzen.
Dank je wel.

Nu niet allemaal naar de skischool gaan en vragen om een staatliche leraar want voor de meeste mensen volstaat een anwarter of landesskilehrer ook wel. Er zijn ook genoeg landesskileraren die wel het niveau hebben maar niet het papiertje. Opleiding is vrij prijzig en als jij maar voor een paar jaar skileraar wilt zijn dan is het helemaal niet interessant qua extra verdiensten

[quote]Ik zit zelf sinds maart bij Club Snowworld in zoetermeer. Hier heb je elke week 1,5 uur groepsles van, naar mijn mening, erg capabele leraren en je krijgt er een Snowworld jaarkaart bij zodat je wanneer je wilt kunt oefenen. Voordeel is ook dat de trainingen heel gevarieerd zijn, van het verfijnen van simpele gerutschte lange en korte bochten tot hard carven, skitechnieken voor op ijzige pistes, buckels, slalom, etc. [quote]

Even een vraagje, kun je ook bv twee of drie maanden lid worden, of is het direct voor een heel jaar? Hoeveel skiers zitten er in één groep ongeveer?

*bericht bewerkt door ieniemienie op 25 okt 2016 19:12

Hoi John,

Ik zou gewoon een keer een proefles nemen in Amsterdam: http://www.ski-inn.nl/index.htm
Heb je al eens gedacht om zelf een opleiding tot skileraar te doen? Leer je ook heel veel van

Hey John

Misschien is dit wat voor jou ze zoeken nog een paar aanmeldingen

http://www.wintersport.nl/korte-techniekreis/

@handigneefje Ik ben zo vrij geweest om Mijnheer de Jong te bellen over de technische ski reis van de Nederlandse skivereniging.
Het zal ongetwijfeld een leuke reis zijn.
En voor de gemiddelde vakantie ganger leerzaam.

Maar ze hebben geen Staatlich Geprufter Skilehrer in dienst.
Dus als je al het technisch niveau hebt te vergelijken met Landeslehrer en je techniek wilt verbeteren heb je er niet zo veel aan.Behalve een leuke tijd natuurlijk.

Die staatlich geprufter skilehrer moet wel de allerbeste leraar zijn van alle skileraren…
Ik vind het zeer kort door de bocht om te zeggen, dat je weinig opsteekt van de opleider van de skileraren in NL. Rieks Schippers. Tijdens een techniek reis van NL Skivereniging. Of dat een rollerband weinig tot niks toevoegt aan je techniek.Natuurlijk is een weekje privé les in de sneeuw helemaal top omdat je dan specifieke dingen kan leren en stappen kan maken. En dat kan in elk Alpen land. En ik zou dan ook gaan voor een lokale ( staat) skischool zoals de ESF in Frankrijk ipv die hippe felgekleurde Internationale skischolen. Daar moet je wel weer de middelen voor hebben.

Beste @Jamie010
Ik zeg uitdrukkelijk ook niet dat je er niets van opsteekt!
Maar hoe moet ik het anders uitleggen.
Voorbeeld dan maar:
Als je al niveau Universiteit hebt.Je zit
bijvoorbeeld in het vierde jaar dan heeft het toch geen zin om weer terug te gaan naar het niveau middelbare school toch.
En ja het kost geld.Dat heb ik er ook altijd bij verteld.Maar dat is voor sommige mensen geen probleem.

Plaats een reactie