Ski's op dakdragers binden

Hoi ,

zit eraan te denken aangezien ik een wat kleinere auto heb als voorheen om de ski’s zo op de dakdragers te binden maar vraag me eigenlijk af of dit niet schadelijk is regen wind pekel etc
iemand hier ervaring mee ??

Het is beter om ze te beschermen in een koffer. In de Alpen zie je wel locals met skiklemmen op dakdragers, maar die hoeven meestal niet met 130 km/u te rijden op die manier. Wat de (lange termijn) gevolgen zijn voor je ski’s weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is.

Zout, pekel en viezigheid is niet goed voor je bingen, het belag en je staalkanten. Daarnaast maken ski’s die niet in koffer zitten vaak ook een behoorlijk herrie op de snelweg op je auto.

Als je een koffer op je dak kunt zetten zou ik dat doen. Je kunt koffers huren en op markplaats vind je vaak erg goede deals. Leg je ski’s wel vast in de koffer anders schieten zij bij hard remmen door je het plastic van je koffer heen, en maken ze een flinke herrie bij elke bocht.

Click. Click. Peace

Op zich kan het wel zie ze rijden in Duitsland richting Oostenrijk, ook met Nederlands kenteken. Maar of het bevordelijk is voor de skies???

Persoonlijk zou ik ook voor een dakkoffer gaan.

Of als een dakkoffer werkelijk geen mogelijkheid is (alhoewel ik al dakkoffers heb gezien die zelfs op een Fiat seicento passen), dan zou’k eventueel nog een skizak overwegen. Alles om er maar voor te zorgen dat je skies niet direct blootgesteld staan aan pekel, rijwind, etc.

Ik heb de ski’s zelf in een skizak op het dak liggen, werkt prima. De ski’s blijven schoon, kunnen alleen wel vochtig worden bij regen / sneeuw dus dan is het zaak om ze bij aankomst goed te laten drogen. Qua herrie valt het wel mee, ik rij er rustig 200 km/h mee, wel met spanbandjes om de zak heen zodat die niet gaat klapperen. Heb overigens skihouders voor op dakdragers (MINI/BMW) dus die zitten goed vast!

Ski on!

Plaats een reactie