Skihelm maat

Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen … maar het gaat om de maat van een skihelm, dus dan zit ik op deze site goed!

Ik wil via internet de volgende ski-helm kopen: Cebe Contest Visor Pro en deze is helaas niet te koop in de Nederlandse winkels … dus dan maar via internet bestellen. Maar mijn hoofd-maat is 57,5 cm en de maten van de helm is of 53-57cm of 58-62cm. Kortom de een zal redelijk krap zitten en de ander zit misschien iets te ruim. Wat is wijsheid om te bestellen … of moet ik toch maar een andere helm zoeken die in de Nederlandse winkels te verkrijgen zijn?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Passen! Mijn ervaring is dat de ene helm de andere niet is. Maten verschillen, vallen groter of kleiner uit. De ene helm is wat ronder, de andere ovaler. De diepte verschilt. De oorpads verschillen, etc.

Als deze helm echt nergens in een Nederlandse winkel te verkrijgen is, zou ik wellicht een helm van het zelfde merk (en dus ongeveer dezelfde pasvorm) gaan passen. Geeft wellicht een redelijk beeld.

Je kan hem natuurlijk ook bestellen, passen en als hij niet past terug sturen. Of inderdaad als dit allemaal te veel gedoe is een andere helm uitzoeken, er zijn er tenslotte meer dan genoeg dus het is niet nodig je blind te staren op één specifiek merk/model. Succes!

Passen! En meerdere merken proberen. Dan zul je er achter komen dat het niet alleen de wijdtemaat maar ook de vorm is die een rol speelt.

Plaats een reactie