Met welke auto naar wintersport???

Ik zat net op autoblog te kijken en daar zag ik de nieuwe volkswagen passat alltrack 2012.
Ik dacht meteen: "och das wel aardig om mee op wintersport te gaan"
Mijn vraag is nu ook gelijk met wat voor auto gaan jullie naar jullie wintersport bestemming? Wat voor auto zou je willen gaan???

Ik zelf rijd een BMW 3 serie touring maar zou wel met een X5 ofzo willen lekker hoog 4wd en lekker ruim!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 23 okt 2020 14:34

Ik rijd in een Skoda Octavia Scout 4x4 met winterbanden. Het uiterlijk van een stationcar met de verborgen krachten van een SUV (en het nette weggedrag van een Skoda rijder natuurlijk!).

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Audi Q5. Heerlijk rijden gewoon :D

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Met 5 wielen, 4 + reserve en 2 sneeuwkettingen, heb ik me tot nog toe heel goed kunnen redden

Opel Astra uit 1999 of een Peugeot 206 uit 2006. Allebei prima, de Peugeot is wel een pak goedkoper qua brandstof.

Er is een heel toepasselijke spreuk:

"Wat ben je met al die paarden,
als er een ezel aan het stuur zit ? "

Ik heb het 5 jaar gedaan met mijn Hyundai Getz…
Dit jaar voor het eerst in mijn nieuwe Citroen C4 Grand picasso en hoop niet meer zo omver geblazen te worden door die dikke bakken van jullie.
Maar dat kleine tufding bracht mij mooi waar ik moest zijn,ondanks de gladde, steile wegen…

Met onze Mercedes E 270 CDI, inmiddels 9jaar oud maar haalt nog steeds makkelijk de 220 in Duitsland…

Winter is coming

Maar zou graag in een Porsche Panamera op wintersport gaan :)
Wat een gave bak!

Winter is coming

ik gooi alle spullen plus van vrienden over 5 weken achter in me VW T5 en ga lekker richting frankrijk

BMW 5reeks / Audi A6 stationswagen

Audi A5

Een grijze met maar 4 wielen en een spuitbusje.

Haha, rijke lui hier op t forum;)

Wij gaan met 2 auto’s. (5 personen).

Mercedes A160 van een jaar oud en een oudere Nissan almera!

Het technische verlanglijstje (nu):

  • vierwielaandrijving
  • tikje luxueuze uitrusting
  • plaats voor 2 volwassenen + eigen wintersportgerief
  • wintertauglich

De droom-top 3 voor de moment is toch wel:

  • Audi RS4/6
  • BMW X5/Audi Q5
  • Ferrari FF/Bugatti Veyron/Nissan Skyline

De haalbare top 3:

  • Audi A4
  • Skoda Octavia RS
  • VW Touran

PS: m’n eerste wintervakantie was met een Polo Fox Coupé (bouwjaar vroege 90’s) met volle 46pk en volgepakt met van alles en nog wat. Leuk … maar nooit meer ;-).

Een vreselijk lelijke rode opel corsa diesel 1.7 uit 1997 met vier winterbanden en 1 reserve zomerband.
Maar hij brengt me overal naar toe en is ook lekker zuinig. Op die lange ritten 1 op 18/19.
Rij ongeveer 40000 km per jaar dus dat mag dan ook wel.

Wensauto zou dan wel een lekkere dikke Audi zijn.
A7 sportback ofzo.

Don`t eat yellow snow

BMW X5, duur maar waar voor je geld

Kwam in een ander topic nog deze supervette auto tegen. Ideaal als de omstandigheden van vorig jaar zich dreigen te herhalen:

https://www.wintersport.nl/forum/topic/30627

null

Audi A3 sportback s-line incl winterbanden en sneeuwkettingen

jongens als jullie binnenkort allerlei spam binnenkrijgen voor de koop van nieuwe auto’s, dan is dat omdat die handelaren hier meelezen…

dit vind ik wel leuke karretjes!

http://tinypic.com/view.php?pic=124yb82&s=5

null

@ Sicco: Goed dat je m’n nummerbord onherkenbaar hebt gemaakt :)

dit is um bedoel ik

null

@martijski :haha was jij laatst in sölden? daar hebben we dit ding gezien!(is van jon olsen,freeskier)

schijnt dat alleen de skibox al €30000,- kost

Het wordt dit jaar (net als vorig jaar) een kia Cee’d SW 1.6 TDI. Wil prima, maar als je een besneeuwd colletje op wil rijden, dan is een vierwielaangedreven auto toch wel heel erg fijn.

Als ik mocht kiezen zou ik met een Q7 of X6 over de Autobahn knallen en door een sneeuw raggen.

range rover hse winterbanden op,gaat overal door maar niet leuk in ondergrondse parkings

Passat, rijdt heerlijk en snel!

Het koment seizoen ga ik voor de derde keer met mijn BMW E91 (touring) 325i naar Oostenrijk. Deze auto is gemaakt voor de Duitse snelwegen.

@ CY325i: Gemaakt voor de Duitse snelwegen. Niet gemaakt om in Helmond te parkeren :)

Wij gaan met Citroen C4 Grand Picasso. Past lekker alles in, twee slees en ski’s in de auto (en kids).

Plaats een reactie