Met welke auto naar wintersport???

@Lars3: zijn er hier draadjes die niet polariseren?

@Lars3: zijn er hier draadjes die niet polariseren?

DSvier op 20 feb 2016 17:21

'k heb er al gezien … far and few in between ;).
Ik heb ze nog in geen enkel forum gevonden wanneer het gaat over dingen die mensen bezitten of hoe mensen hun bezit gebruiken … de aard van het beestje zeker? Mijn god, 'k heb ze al gezien wanneer het over teennagels knippen ging (I am not kidding).

Het lijkt erop dat de mensen die op deze Topic reageren hun zonnebrillen met polariserende glazen vergeten hebben af te zetten.

Om de gemoederen tot bedaren te brengen doe ik hier een voorstel om het vervoersmiddel, uit dit filmpje, tot ultieme “Wintersport auto” te verkiezen. Ondanks een klein aantal mankementen, vooral op het gebied van comfort, ruimte, prijs, gebruik enz. enz. enz… zou deze relatief gedownsized

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Mijn voorkeur ging uit naar de alpen express, totdat we besloten een hond op te vangen om hem een goed thuis te geven. Nu we voortaan met de auto gaan doen we het met een peugeot 508sw, heerlijk die ruimte, ook voor de hond. We hebben ook een audi a4 cabrio, leuk om in de zomer mee door de alpen te rijden, het wordt dan alleen wel heel krapjes in de auto.

@DSvier

Je gaat daar lekker rond op de Nordschleife trouwens.
Maar in wat voor auto rijd je daar?

@DSvier

Je gaat daar lekker rond op de Nordschleife trouwens.
Maar in wat voor auto rijd je daar?

Sander25 op 21 feb 2016 14:37

Zie pagina 23. Maar dan zonder ski’s op het dak en met semi slicks ipv winterbanden. ;)

@DSvier

Met het juiste geduld zijn we nu, 4 maanden na aanschafdatum, de auto weer kwijt. En het belangrijkste: we hebben er maar €100 op toe gelegd. Aangekocht voor €1250,- verkocht voor €1150,-. Lijkt mij een prima deal.
Uiteraard heeft de wegenbelasting en verzekering wel het een en ander gekost, maar daarvoor heb ik de afgelopen maanden wel een hoop gemak en plezier terug gekregen. Het was een heerlijke trip naar de Alpen!

Liefhebber van de heerlijke alpengerechten, strakke pistes en prachtige panorama's

@KeesGrooteman: Renault is dus TOP bevallen en qua kosten 4 maanden 100euro afgeschreven. Wie lacht er hier nu het hardst ;-)

Frans comfort en extreem lage kosten en afschrijving. Ik geniet er dagelijks van, voor het werk zie ik andere cijfers voorbij komen. Een BMW M5 nieuw €145.000,-- in de uitvoering die wij meekregen. Zelf vanaf 16km ermee mogen rijden, de deal max. 5000km of 6 maanden. Na 4500km en 5 maanden kreeg mijn cliënt de deal, wilt u de auto overnemen voor €101.000,-- vanuit zijn functie kon hij het eigenlijk niet maken…en heeft het niet gedaan.

€44.000 afschrijving in 5 maanden en na 4500km. Dat zijn nog eens prijzen om een nachtje over wakker te liggen. Het was een ‘verkapte marketing’ truc/deal voor de onverslijtbare Italiaanse monstermodellen. De belastingdienst daar zou de dure modellen aanschaffers veelal trakteren op een bezoekje dus men liet de nieuwe modellen en masse links liggen. NL heeft een aantal ecomodellen heen gezonden en deze snelle monsters weg weten te zetten.

Je zal er maar 1 nieuw hebben gekocht, dan voel je je toch aardig bekocht. Maar wie zo’n auto kan betalen zeg je dan…moet niet piepen? Ik vind het zonde. Fijn dat je een goede ervaring had met Renault.

@Laagvlieger

Absoluut! Zou t zo een tweede keer doen.

Liefhebber van de heerlijke alpengerechten, strakke pistes en prachtige panorama's

@KeesGrooteman: Renault is dus TOP bevallen en qua kosten 4 maanden 100euro afgeschreven. Wie lacht er hier nu het hardst ;-)

Frans comfort en extreem lage kosten en afschrijving. Ik geniet er dagelijks van, voor het werk zie ik andere cijfers voorbij komen. Een BMW M5 nieuw €145.000,-- in de uitvoering die wij meekregen. Zelf vanaf 16km ermee mogen rijden, de deal max. 5000km of 6 maanden. Na 4500km en 5 maanden kreeg mijn cliënt de deal, wilt u de auto overnemen voor €101.000,-- vanuit zijn functie kon hij het eigenlijk niet maken…en heeft het niet gedaan.

€44.000 afschrijving in 5 maanden en na 4500km. Dat zijn nog eens prijzen om een nachtje over wakker te liggen. Het was een ‘verkapte marketing’ truc/deal voor de onverslijtbare Italiaanse monstermodellen. De belastingdienst daar zou de dure modellen aanschaffers veelal trakteren op een bezoekje dus men liet de nieuwe modellen en masse links liggen. NL heeft een aantal ecomodellen heen gezonden en deze snelle monsters weg weten te zetten.

Je zal er maar 1 nieuw hebben gekocht, dan voel je je toch aardig bekocht. Maar wie zo’n auto kan betalen zeg je dan…moet niet piepen? Ik vind het zonde. Fijn dat je een goede ervaring had met Renault.

Laagvlieger op 16 jun 2016 13:52

Ik moet onwillekeurig aan appels en peren denken…

@DSvier: de foto van mijn snelheid gister was met een tamelijk ordinaire BMW F10 528i met de soms haperende lijn 6 vanwege rare bobineproblemen. Auto heeft sinds 2011 227.000km gelopen, wat denk je dat die kar nog waard is?

Die loopt dus 255km/u op de teller. De M5 loopt dat ook…tenzij de software even een vinkje krijgt.
Die van mij loopt 210km/u en tsja, ik ben ook dit jaar met een glimlach aangekomen in Le Corbier, tot nu toe kom ik eigenlijk op heel veel plekken met een glimlach. Ik heb via het forum echt de bevestiging gekregen dat jij een autoliefhebber bent en beschikt over mooi geweld. Dat is mooi en HEEL belangrijk, JIJ gebruikt het waarvoor het is gebouwd en dat vind ik persoonlijk PRACHTIG.

Maar het geld, nieuw dat je dient te betalen vind ik werkelijk belachelijk. De mensen die ermee rijden, zie ik veelal niet ermee gassen. Zo ontzettend zonde. Jij doet dat dus wel. Hoeveel Tesla’s ziet men doorgaans flink doorgassen, geloof mij die dingen zijn ongelooflijk snel…

Zo’n tesla is best vlot maar als je daar serieus “gas” mee geeft dan rij je volgens mij ook van stopcontact naar stopcontact.
De meeste die ik op de snelweg tegen kom rijden niet harder dan 100 ofzo.

Ach ik denk dat ik vaker volgas accelereer dan menig andere auto op de weg. Moet ook wel om een beetje vlot door te rijden met mijn cuore. :p

Übung macht den meister!!!

Komt vooral dat die Tesla rijders met AP rijden. Lekker lui.
Ik rij vrij vlot door en natuurlijk moeten we om de 2,5 uur stoppen om te laden. Maar op een rit zoals naar Aosta doen ik en @GiGi er wel langer over. Maar beide zouden het zo weer doen. Ik zou zelfs mijn Land Rover er voor laten staan.

May the ski force be with you !!

Ik heb naar de wintersport juist veel rond de 140 km/u gereden en na Ulm een fors stuk met 170 km/u.

Dus dat je met een Tesla 100 km/u moet tokkelen is niet waar.

Ja, het kost wat meer tijd, maar het is gewoon ook wel relaxed. Bijladen bij Lermoos (gratis!), lekker poolen (gratis!), drankje erbij (dat kost wel geld)… Stuk leuker dan zo’n benzinepomp aan de snelweg met smerige toiletten waar ongezelligheid met hoofdletter o geschreven wordt.

Ik rij ook liever gewoon 140 km/u en stop dan wat vaker (om de 2,5 uur een half uurtje pauze) - rijdt ook lekkerder dan op een snelheid waarop je niet achter een vrachtwagen blijft hangen (met 100 ga je dan net te hard), maar ook anderen steeds net hindert (wat je doet als je steeds op lage snelheid gaat inhalen).

Maar zo’n trip in de Tesla moet je dan wel overdag doen. Wetende dat je vaker moet stoppen dan in een auto waarmee je in één ruk 700 km kan afleggen, moet je van die pauzes ook echt wat maken. De plekken zijn vaak mooi, dus zou ik er niet om 3 uur 's nachts willen staan. Dan is er vaak alleen nog automatenkoffie te krijgen en is de charme van het geheel toch snel weg. Zo’n Teslatrip is dus zeker voor herhaling vatbaar, maar wel in het kader van het grote genieten.

Nog nooit zo over gedacht, maar idd… de Teslatrip is meer voor overdag dan in de nachtelijke uren. Al is de terugweg voor mij wel altijd laat: ik wil de laatste dag toch altijd wel tot een uur of twee op de latten staan.

Ik mag Hulskamp heel erg graag.Is ook niet persoonlijk bedoeld.Maar een elektrische auto is niets voor mij.Ik zou me erg beperkt voelen in afstand en snelheid.Het idee dat die batterijen om wat voor reden plotseling leeg zijn.En dat ik het oplaat punt toch niet snel genoeg kan vinden. Het gevoel van haal ik het wel of haal ik het net niet. voor korte ritjes is het ideaal maar om daar nou speciaal een elektrische auto voor te kopen.

Waterstof is de toekomst daar ben ik zeker van.

@Lawine: je zou het eens uit moeten proberen, want de door jou genoemde bezwaren zijn vooroordelen ipv nadelen.

En waterstof heeft veel te veel nadelen.

Ik heb binnenkort weer twee dieselsautos, maar als de volgende uitvalt zie ik mezelf echt wel een kleine elektrische auto rijden. Het merendeel van mijn ritjes is heen en weer minder dan 100 km, prima te doen op elektriek. En dan zouden Sandra en ik voor de lange en extreem koude/lastige ritten de diesel pakken.

Click. Click. Peace

ben met volvo gegaan afgelopen seizoen en is me goed bevallen,22 uur weg uit het noorden van het land op weg naar zell am see, droog weer onderweg en cruise control aan op 170 en gaan. om de 3 uur even stoppen voor een bakje koffie en rond de klok van 10 aangekomen in zell onderweg nog uurtje of 3 geslapen. in de kamer spullen dumpen omkleden eten en de piste op, dikke prima, heb in totaal 2x getankt a 50 euro

go fast or die trying

@DSvier je hebt gelijk.
Ik ga het eens proberen.Ik weet nog niet hoe. Maar ik ga het wel ergens vragen.

Ik mag Hulskamp heel erg graag.Is ook niet persoonlijk bedoeld.Maar een elektrische auto is niets voor mij.Ik zou me erg beperkt voelen in afstand en snelheid.Het idee dat die batterijen om wat voor reden plotseling leeg zijn.En dat ik het oplaat punt toch niet snel genoeg kan vinden. Het gevoel van haal ik het wel of haal ik het net niet. voor korte ritjes is het ideaal maar om daar nou speciaal een elektrische auto voor te kopen.

Waterstof is de toekomst daar ben ik zeker van.

Lawine op 17 jun 2016 13:45

@Lawine
Nooit gedacht dat iemand me nog graag mag op dit forum.
Je kunt het ook van de andere kant bekijken. In een electrische auto zitten bijna geen (roterende) onderdelen tov een diesel / benzine auto. De kans dat er iets kapot gaat in mijn Tesla is veel kleiner als in een diesel/benzine motor.

Het vinden van oplaad punten leer je snel en ook het inzien of je iets wel of niet haalt. Je navigatie geeft zelf aan waar en hoeveel je moet laden. Het is zelfs een sport om minder dan 10 Km aan de komen bij een oplaadpunt.

Verder is ontzettend comfortable reizen. Op een rit naar de wintersport die toch meestal gemiddeld 10 duurt is het stil in de auto en als je de AutoPilot aanzet rijdt hij bijna vanzelf naar je aankomst.

Ik zat vroeger ook steevast op die linkerbaan maar tegenwoordig vindt ik niet erg om er wat langer over doen. Krijg je eens de kans om proef te rijden moet je het zeker doen. Weet niet waar je vandaan komt anders kom je eens bij mij langs.

May the ski force be with you !!

Krijg je eens de kans om proef te rijden moet je het zeker doen. Weet niet waar je vandaan komt anders kom je eens bij mij langs.

CJAHulskamp op 17 jun 2016 17:06

Moet je zeker doen. Vraag @CJAHulskamp dan wel om even zijn playlists aan te passen. Daar staat nu alleen maar muziek van de Beatles in… Ouwe meuk ;)

Die muziek genre zet je automatische aan bij jou rijstijl !!! Zelfs die Tesla had dat in de gaten @GiGi

May the ski force be with you !!

Ach ik denk dat ik vaker volgas accelereer dan menig andere auto op de weg. Moet ook wel om een beetje vlot door te rijden met mijn cuore. :p

RFKANGOO op 16 jun 2016 23:21

Deze bracht mij ook bijna volgas (hele weg 140km/u en maar doorrijden) naar Kroatië. onderstel was super, de bandjes nieuw en tamelijk breed. Lag als een kart op de weg, goede stoeltjes en rijden maar…optrekken was veelal altijd volgas ;-)

null

Toch een hoop lol gehad met dit autootje van de ex toen ik de leasebak moest inleveren.

Deze bracht mij daar ook prima!

null

Ook naar de wintersport…inmiddels wel 3cm verlaagd i.m.v. een gebroken veer maar goed.

De Tesla, met 7 supercharge plekken in NL schiet het nog te kort. Het voelt inderdaad als ‘van pomp naar pomp rijden’. De Superchargers zijn wel gratis, dat is perfect. Waarschijnlijk voor de Duitsers een reden dat zij nog niet elektrisch rijden. Ik heb al eerder opgemerkt dat het fiscale voordeel dusdanig hoog lag dat de rekenaars onder ons beseften dat na 5 jaar Tesla gebruik je hetzelfde betaalde als voor een VW Passat. Daarom zie je ze ook zo ongelooflijk veel.

Comfortabel? Als je niet veel bent gewend dan is het absoluut een lekkere auto. Maar het lichtgewicht en zeker voor de Tesla 1, verschrikkelijk en dat voor de prijs. De auto heeft serieus slechte stoelen, zeker als je die van BMW/Mercedes bent gewend. De zitting is kort, de achterbank echt een lachertje…die haat je direct. Armsteun, bekerhouder allemaal gewichtbesparing. Het geluidloos rijden went enorm snel. Je kan de instelling zo zetten dat als je gas los laat de energie die dan vrijkomt direct naar het accupakket vloeit. Je bespaart op je remblokjes en schijven maar manman wat een armoe gevoel voor comfort. Laat je het gas los zit je voor je gevoel bijna met je hoofd door de voorruit en die auto maar remmen.

De Auto-Pilot functie is echt een gadget, je dient altijd de handen aan of bij het stuur te houden. Net of je gaat liggen slapen achter het stuur…er zal maar iets gebeuren. Leuke functie, uitvoerig getest maar of je keer op keer achterstevoren in je eigen auto gaat zitten. Wel heerlijk is het grote scherm in het midden en de Spotify die je gratis kreeg met de update van AP. Het is dus een snelle auto, rijdt verrassend prettig en supersnel maar voor dat geld, nee absoluut niet mijn voorkeur.

De Duitsers moeten er massaal aan maar de NL is zo fiscaal geprikkeld dat de pot inmiddels leeg is geraakt.
Voor wat betreft een Range Rover, Land Rover of wat dan ook…voor sommige mensen het ultieme geluk. Mijn mening, super hoge en zware auto’s. Overhellen in bochten, continu het zware gevoel behouden, gevoelloze besturing en zonder de zwaarste diesel of benzine…gewoon een tractor te noemen. Van die motoren die terugschakelen wanneer je in wilt halen. Ze zijn niet luxe, ze zijn hoog. Je ziet ze ook nauwelijks meer op nieuwe kentekens, die auto’s zijn zo ongelooflijk door de techniek ingehaald. De RR is ingehaald door de Volvo XC90 en straks de nieuwe Audi Q7.

De BMW X5 doet dat nerveuze motorgedrag ook vertonen met de 3.0i motor. Verbruikt belachelijk veel is een machtig mooie motor in een 5-serie maar in de X5 verschrikkelijk. Altijd maar terugschakelen wanneer je even power vraagt. Dat heb je niet met de zware diesels.

Sowieso is een auto (zonder motor) een kriem om mee te rijden. De meest lichte motor van het gamma moet je eigenlijk nooit kiezen dat is veelal niets. Teksten met Eco etc. ik heb er niets mee. De 1.4 tfsi motoren van de VW-groep zijn prima qua souplesse en trekkracht, niets op aan te merken.

Om dus een wintersport te plannen met een Tesla wordt het echt een leuke uitdaging. Voor degene die korte afstanden rijden kan elektrisch rijden een enorme uitkomst zijn.

Dat waterstofrijden zal nog even op zich laten wachten, het is niet zo compact op te slaan. Dus vervelend met tanken en je halve kofferbak weg.

Het antwoord is GAS-to-Liquid…
http://nos.nl/artikel/2084899-topman-shell-komende-30-jaar-m…

Shell heeft in Rusland afgelopen week met Poetin afgesproken enorm te investeren in http://www.shell.nl/klanten/commercialfuels/gtl.html…

GAS gaat het dus worden is makkelijk te transporteren en anders manipuleer je de boel zo en dusdanig dat mensen het gaan geloven. VW kennen wij allemaal en welk autobedrijf sjoemelende nou niet?

Om even terug te komen op een elektrische auto, om het te doen om het milieu te besparen? Niet doen lijkt mij…voor de centjes dan? Ik zeg ook nee, koude en oudere accupakketten…niemand vermeld even simpel wat een accu vervangen kost. Als lease-rijder geen probleem maar een leuke tweedehandse die uiteindelijk gaat ‘sputteren’… €€€€’s.

De toekomst is dus GTL en iedereen is vrij in de keuze van zijn of haar auto maar jaloers zijn op een Range Rover, nee…teveel km’s in gemaakt om daar voor mijzelf een heel goed oordeel over te vellen. De Tesla is leuk en prima voor in NL maar niet om mee naar het buitenland te rijden als ‘Laagvlieger’. Het optrekken is fun, het geluidloos rijden ook, de auto is qua handling niet spectaculair.

Grote plus is wel dat een parkeerplek vinden net zoiets is als op een in- mindervalideplek parkeren. Bizar, altijd praktisch voor de deur/hoofdingang.

@Laagvlieger: het is echt onzin dat je een Tesla alleen kan waarderen als je niet veel gewend bent. Verreweg de meeste mensen die ik ken die een Tesla rijden hebben een Porsche verleden/heden en zij zijn weldelijk te spreken over de Tesla (net als ik).

Nextgen stoelen zijn prima. Gewone stoelen suboptimaal (maar dat geldt mi ook voor de niet-sportstoelen van BMW).

Autopilot is ook een geweldige functie. Je moet alleen de huidige beperkingen begrijpen.

@Laagvlieger
Moeten wij je eigenlijk serieus nemen. Want je hebt toch lichte fantasie voor sommige onderwerpen. Maar blijf reageren. Zo wordt het niet saai op het forum in de zomer. In de winter gaan we weer posten over de echte onderwerpen.

May the ski force be with you !!

Die muziek genre zet je automatische aan bij jou rijstijl !!! Zelfs die Tesla had dat in de gaten @GiGi

CJAHulskamp op 17 jun 2016 17:26

Ja daar zit wat in. In mijn Punto rij ik waarschijnlijk ook als een zacht ei. En die Beatles-klap(-van-de-molen) wijt ik aan mijn ouders… ouwe hippies zijn het ;)

@DSvier: Ik ben veel gewend, sorry kan het niet helpen is een feit. Een Tesla is fun in het begin maar ik heb zoals je wellicht hebt gezien de Tesla ruim 4 jaar bijna iedere week 1xper dag in beheer om daar uren mee te sturen.
Ga naar Amsterdam, vraag aan een willekeurige taxi-chauffeur in de kenmerkende witte Tesla’s wat zij van de auto vinden, ik sta regelmatig met 1 van die mannen te laden. Ik zal je niet op andere gedachten kunnen brengen en dat hoeft ook helemaal niet, ik win er niets mee. Maar als jij je duurverdiende centen wilt uitgeven aan een Tesla…dan zeg ik als autokenner en liefhebber, denk nog een keer na over iets veel leukers voor veel minder geld.

Zo ook iemand die bijvoorbeeld een Range Rover heeft aangeschaft. Als je al je centen in zo’n ding hebt gestoken dan is het moeilijk bekennen dat het de aerodynamica heeft van een bushok op wielen en dan wel een hele zware.
Dat er hele clubs bestaan van mensen die gigantisch enthousiast zijn en worden van die auto’s geloof ik allemaal wel. Ik zeg, het is geen fijne auto en geef kort een overzichtje omtrent het ‘waarom’ ik kan echt die auto finaal afkraken. Uren en uren bij UAB (te Utrecht…zoals de U doet vermoeden ;-) ) doorgebracht. Google het eens…en de waslijst aan negatieve meningen zal je vinden van onbetrouwbaar tot een gevoelloze auto die veel verbruikt en meer dan dat ook niet te bieden heeft. Het blinkt niet uit in luxe eigenlijk in niets dan alleen maar groot zijn.

Zo ook voor wat betreft de Tesla. Moet je eens een colaatje proberen neer te zetten in een Tesla. De eerste generatie heeft nauwelijks enige vorm in de stoel. Je kan ook niets met de stoelen qua verzetten. De achterbank, er ontbreekt een armsteun. De kofferbak daarentegen is ruim te noemen, dat is positief en de auto rijdt ook best goed maar niet zo goed voor dat geld. Je hebt een ontzettend constante dosis aan vermogen en dat is ergens ook lastig. De gemiddelde bestuurder weet niet meer dan, ik geef gas en ga hard…maar echt een gevoel met de auto is een heel ander verhaal. Iets dat ik jou niet hoef uit te leggen.

Er zijn vele betere auto’s en de afwerking…de achterklep van de grijze Tesla is 3keer opnieuw vastgezet want die lekte bij iedere carwash. De naden klopten niet, de auto was nieuw toen ik hem ophaalde. De ‘grepen’ die naar buiten komen ‘oxideren’ na verloop van tijd.

Ik kaart ook aan, de eerste generatie hier in NL bekend onder de kentekens beginnend met middelste letter S…
Om nieuwe stoelen te promoten: The new generation seats (de upgrade heeft plaatsgevonden)…met andere woorden, de eerste generatie was niet toereikend en dat bevestig ik. De AP is een absolute noviteit maar dat was ook adaptive cruise control, ik vind het waardeloos. Momenteel is het systeem van Tesla wel superieur in het afremmen in de abruptheid als een auto wordt gedetecteerd. De bekerhouders blijven lastig in een Tesla…daar moet je dus een bepaald model beker inzetten anders knalt het nog alle kanten op.

Bekijk anders onderstaand, van mij neem je het niet aan maar dat geeft niet:

Voor een elektrische auto rijdt hij goed voor hard rijden is de auto te lang. De prijs die dus betaald moet worden voor deze ‘supercar’ belachelijk en dan dus niet zijn geld in rijplezier waard.

Er zijn ook die wel enthousiast zijn zoals jijzelf, hij maakt niet 1 overstuurbocht…:

Ik begrijp de huidige beperkingen van de AP en het is een ‘wonderlijke’ functie. Gaat het echt de toekomst worden, ik denk dat zowel jij als ikzelf te veel auto puristen zijn dat ik nooit het stuur zomaar uit handen zal geven. Ik wil een auto voelen.

Plaats een reactie