Met welke auto naar wintersport???

@Lange natuurlijk!

Click. Click. Peace

@laagvlieger, ga je nu echt blijven lullen? Lees de titel van dit onderwerp even en hou je er aan.

WGSM op 4 jul 2016 13:16

Ga jij op de fiets? Geen foto van de auto of ook zelf niets zinnigs te melden? :-)
@Rogier: Mooie auto en nogmaals veel comfortabele en veilige km’s toegewenst.

Aan iedereen: Blijf on-topic. In dit topic en in andere topics.

Click. Click. Peace

Goede keus Rogier! En zo’n Duster is tot veel in staat:

Even a bad day skiing is better then a good day at work

null

Ook dit beeld vind ik nog steeds mooi
De Duster die tijdens een testrit een Porsche Macan moest redden

Als ik de Duster heb, zal ik hem zeker goed testen in de sneeuw en die beelden/resultaten daarvan hier posten. ;-) Ik heb nu al zin om ermee door de sneeuw te rijden.

Click. Click. Peace

null

Ook dit beeld vind ik nog steeds mooi
De Duster die tijdens een testrit een Porsche Macan moest redden

Togi op 7 jul 2016 10:31

Ik zou toch de Macan nemen om op wintersport te gaan als ik tussen beide moest kiezen. ;)

Hahaha ik ook! Maar voor een (instapmodel) Macan koop je drie/vier Dusters in de meest ‘luxe’ uitvoering, en dan heb ik liever één Duster en een boel mooie Mountainbikes/racefietsen/ski’s en mooie trips :-)

Click. Click. Peace

@Rogier Ik heb nu al zin om je testverslagen te lezen (ook omdat het winterseizoen dan weer wat dichter bij komt ;-) )

Ik blijf de Duster ook een leuke auto vinden en heb er in het verleden ook naar zitten kijken.
Alleen heb ik zelf wat slechte ervaring (kan natuurlijk ook aan mij liggen) met de stoelen van de Sandero (zeker op langere stukkken).
Sinds vorig jaar september heb ik meer woon/werk kilometers (ben van 35km per dag naar 180km gegaan) en ben nu aan het kijken voor een zuinigere oplossing (evt Diesel) voor mijn huidige auto.
Echter door de stoel ervaring twijfel ik nog of ik de Duster op mijn short list moet zetten.
Hoor dus natuurlijk graag jouw ervaring hierover

@Togi De stoelen zijn wel iets verbeterd ten opzichte van een paar jaar geleden. Maar stoelen zijn zo persoonlijk…

Click. Click. Peace

Hahaha ik ook! Maar voor een (instapmodel) Macan koop je drie/vier Dusters in de meest ‘luxe’ uitvoering, en dan heb ik liever één Duster en een boel mooie Mountainbikes/racefietsen/ski’s en mooie trips :-)

Rogier op 7 jul 2016 11:30

Er zijn ook mensen die een accupakket kopen…
http://www.telegraaf.nl/autovisie/26194160/__Nieuwe_accu_voo…

@Togi De stoelen zijn wel iets verbeterd ten opzichte van een paar jaar geleden. Maar stoelen zijn zo persoonlijk…

Rogier op 8 jul 2016 13:19

Voor dat geld kan best je een autostoel op maat laten maken ;-)

Toch heeft @laagvlieger soms handige informatie.
Ik wilde bijvoorbeeld al maanden weten wat een nieuw accu pakket kost van een Tesla.
30000 Dollar dus.En dan moet hij nog gemonteerd worden.
Gefeliciteerd Tweedehands Tesla bezitters. (Off-Topic)

Toch heeft @laagvlieger soms handige informatie.
Ik wilde bijvoorbeeld al maanden weten wat een nieuw accu pakket kost van een Tesla.
30000 Dollar dus.En dan moet hij nog gemonteerd worden.
Gefeliciteerd Tweedehands Tesla bezitters. (Off-Topic)

Lawine op 13 jul 2016 13:42

Het is een omvangrijker pakket dan alleen een nieuwe accu. En de prijs is incl montage.

Er is tot op heden geen Tesla die een nieuwe accu nodig had. Ook niet de Tesla’s die al tonnen gereden hebben (dan moet een ICE vaak worden gereviseerd, wat toch ook aardig in de papieren loopt).

Vergeet nog deze foto erbij te plaatsen…

Deze ‘Super’ car heeft mij/ons +/- 6x in 3 jaar veilig naar wintersporttripjes gebracht nu is het een BMW, de Laguna of de Ford Fiësta 2015 van vriendinlief, die heeft niet voor niets haar winterbandenpakket grapt zij.
Komt dat torretje ook eens boven de 130km/u en mogelijk die winterbanden ook ooit nog eens van pas. ;-)

null

We zullen het gaan meemaken in de toekomst.

@laagvlieger: ik heb een hele lage tolerantie tav onzin. Daarom.

Stoere bak Rogier, altijd een zwak voor de Duster gehad. Lekker hoekig, echte mannenbak.

Minvermogendste waarmee we (en daarmee ben ik vermoedelijk de afgelopen 15 jaar hier de schraper-kampioen) naar de sneeuw zijn geweest was een Seicento SX, met de 899 motor met 39 hele pk’s. Toch liep het dingetje, met dank aan het K&N filter en de Sebring demper als ie warm was toch nog 150 echte km’s. Heb 'm tot bijna 2 ton gehad. Helling op was wel een crime. Ik vermoed dat er hier niemand is die met minder pk’s de berg opgekropen is. Maar goed, we zijn er wel gekomen.

Daarna kwam de barchetta, ski’s of het kofferrekje, spullen in de kofferbak en onder de tonneau. Wijn achter de stoel van vrouwlief. In stijl naar de sneeuw. Life begins at 7200 rpm zullen we maar zeggen.

Ondertussen iets vernünftigers gekocht, na de barchetta kwam een Marea. Die heeft 1 echt super-geweldige-helemaal-fantastisch-voor-skiërs-feature. De onderkant van de kofferklep klapte naar beneden. Hierdoor zit je bij het aandoen van de skischoenen altijd op de binnenkant van de auto en krijg je geen gore kleren. Iets wat je bij alle andere auto’s wel hebt. Voor de rest was het in de categorie ‘altijd wel wat’, met als toppunt een kapotte koppeling toen we terugkwamen uit Westendorf. Dat was niet grappig. Overigens wel erg betaalbaar, auto heb ik na een ongeluk min of meer gratis gehad. Schade: 3500€, onderdelen 200€, aanschafwaarde: 3700€. Naderhand er nog 600€ voor teruggekregen, dus 4 jaar gereden met negatieve afschrijving.

Nu een Stilo, met 4 jaar gekocht, imiddels is ie 9 jaar oud. Het ding is probleemloos. Staat nu tegen de 3 ton, en gaat en gaat en gaat. Prima auto voor op de wintersport, want door de lage aanschafwaarde en dito afschrijving houden we lekker veel centjes over voor waar het in het leven echt om gaat, en da’s bij mij geen auto’s, maar leuke dingen doen met vrouw en kindjes, het huis zien vrij te krijgen (gouden dakje komt met de huidige rente snel dichterbij) en goed voor elkaar zorgen.

“Stoere mannenbak die Duster”
Nou niet vreselijk gaan overdrijven @Robert7

Audi A6 Allroad 3.0 TFSI 2016

Jon Olsson heeft zijn nieuwe auto voor dit seizoen klaar. Te bizar weer haha.
(Overigens, als zijn youtube kanaal 1 miljoen volgers heeft voor 1 januari 2017 dan koopt hij er een een rolls met skibox bij).

''Powder to the people''

Jon Olsson heeft zijn nieuwe auto voor dit seizoen klaar. Te bizar weer haha.
( Overigens, als zijn youtube kanaal 1 miljoen volgers heeft voor 1 januari 2017 dan koopt hij er een een rolls met skibox bij).

AMONIVES op 22 okt 2016 19:12

Massaal abonneren dus!

*bericht bewerkt door lucas5270 op 22 okt 2016 19:15

Gotta go fast

BMW 5-gt heeft het tot nu toe prima gedaan, helaas niet die van mij. Maar van os pap, maar rijd heerlijk over die steile wegen, dat kan ik je wel vertellen!

Board or go home.

Mijn favoriete auto zou een Jeep Grand Cherokee zijn, helaas niet te betalen en onnodig in NL dus houd ik het bij onze 308. Rijdt ook fijn. Is een leaseauto, dus kost ons alleen bijtelling.

Overigens afgelopen winter een roadtrip gedaan door de Rocky Mountains met een Toyota 4 runner, rijdt als een vrachtwagen maar wel veel power en overzicht.

*bericht bewerkt door Saalbach2015 op 29 okt 2016 11:47

Smart Fortwo uit 2003 waarmee ik vrijdag afreis naar Courchevel.

null

Skoda Superb 4x4 (vorige generatie), zeer ruim, rijdt vlot en veel comfort.
Groot skiluik, dus geen dakkoffer nodig voor 4 man + bagage en skis.

Maar als je één keer de ruimte gewoon zijt, worden alle andere auto’s klein…
Denk dat de volgende misschien de 3de generatie Superb wordt ofwel de passat 4motion.

Toyota Avensis uit 2009
super fijne auto om te rijden, prima 150 met dakkoffer op de Autobahn.
Sneller hoeft ook niet met 5 personen en 3 paar ski’s + baggage

Skoda Octavia Combi 2016, ruimte te over, net de winterbandjes er onder laten leggen. Ik kan niet wachten tot de eerste skivakantie van het seizoen, alleen al voor de rit :D

Alfa Romeo Giulietta QV met 285PK :) Natuurlijk in het knalrood zodat je hem ook nog terugvindt na een sneeuwbuitje.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

ik ga met de minst stoere auto allertijden: mijn toyota prius

Een Zwarte Golf 6! Prima auto voor het ritje

Je weet niet wat je niet weet.

sinds zaterdag een andere auto in bezit, dus aankomende winter met een ford focus cmax naar de sneeuw, een stuk ruimer dan de fusion waar we eerst mee zouden gaan.

Plaats een reactie