Beste skier?

Wie is volgens jullie de beste skier(ster) ooit en waarom?

De meest indrukwekkende vond ik toch Tomba ‘La Bomba’. Zoals hij door een slalom vlamde, heb ik er ooit weinig naar beneden zien komen…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Sowiso iemand die alle disciplines aankon, dus Alberto Tomba valt uit de boot.
Overblijvende genomineerden (niet-exhaustief):

  • Marc Girardelli
  • Pirmin Zurbriggen
  • Bode Miller
  • Lindsey Vonn

Als het over alle disciplines moet, komt Bode Miller inderdaad wel aardig in de buurt.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

En wil je dat verdisconteerd hebben naar de tijd waarin ze excelleerden? want ik neem aan (zonder er veel verstand van te hebben) dat de gehele huidige wereldtop nu beter is dan Killy en Seizinger in hun tijd…

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik zat zelf nogal te twijfelen tussen Permin Zurbriggen en Bode Miller, Marc Girardelli ben ik niet zo bekend mee eerlijk gezegd en Alberto Tomba was koning op de slalom maar ik kan me weinig overwinningen herinneren van andere disiplines?

Sowiso iemand die alle disciplines aankon, dus Alberto Tomba valt uit de boot. Overblijvende genomineerden (niet-exhaustief): - Lindsey Vonn

Francis op 24 nov. 2011 11:17

Alleen al door haar verschijning ;)

Ik ben eerder geneigd voor Marc Girardelli te gaan. Wa betreft intrinsieke kwaliteiten was hij volgens mij de beste.

@Dieter, Ik ga hem even googlen, aangezien ik zijn naam nu meerdere malen voor zie komen

Bij de dames denk ik dat je moeilijk rond Lindsey Vonn kan kijken. :-) Letterlijk en figuurlijk.

Jongens,
ingmar stenmark natuurlijk, hoewel met name altijd bezig met slalom & reuzenslalom staat hij toch bekend als de beste

Ik denk dat het inderdaad een moeilijke keuze gaat worden tussen Girardelli, Zurbriggen en Miller, alle 3 hebben ze erg veel gewonnen op diverse diciplines!

Ingmar stenmark was inderdaad midden/eind jaren 70 ook een goed maar vooral op de (reuze) slalom, op de afdaling was hij toch echt minder dan de anderen!

@Frank, Jean Claude Killy was maar 3 jaar echt goed en won toen diverse OS/WK-medailles, Miller Zurbriggen en (zoals ik nu net heb ontdenkt) Girardelli hielden hun zegereeks veel langer vol!

En niemand zegt Rogier… :)

Ik ben geen skier, maar effe offtopic, beste snowboarder… Jeremy Jones en Travis Rice!!

Stenmark, Girardelli, Zurbriggen …

Huidige generatie (omwille van stijlinnovatie, aanhoudend top of gewoon dé frontman/vrouw om van te dromen): Miller, H.M., Vonn, Renate Goetschl, Raich.

Of omwille van de speciale situatie: Lanzinger & Beltrametti. Bij de andere weet’k dat’k niet aan hun schouders kom, bij die twee niet eens aan hun enkels.

Voor mij is dit zonder enige twijfel Hermann Maier!
Voor zijn motorongeluk jarenlang steeds aan de top en het deel van zijn carrière erna… daar kan je alleen diep respect voor hebben!

Good old Franz Klammer

naar mijn bescheiden mening kies ik dan toch voor een freerideskier, die gaan nog veel verder dan een wedstrijdskier
op dit moment een van de besten : henrik windstedt
en dan heb en had je Shane McConke(rip),kaj zackrisson,cr johnson(rip), ingrid backström(ja een vrouw met heel veel ballen),Hugo Harrissonen en dan vergeet ik nog een heleboel nu

De zus van jaap natuurlijk

Ontopic
snelheidsdisciplines
Bode Miller
Lindsey Vonn

freeride
Aurélien Ducroz, Henrik Winsted en Kaj Zackrisson doen bijna altijd mee voor de overwinning bij de Freeride World tour.

snowboard
Ons aller Nicolien
Jeremy Jones
Travis rice
Xavier de la Rue

to ski or not to ski, thats no question

Waarom mis ik bij de snowboarders nog steeds; Terje Haakonsen??

En bij de skiers mis ik de freeriding pioneers, kan even niet op de namen komen ?!?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Benjamin Raich kan ook in veel disciplines ERG goed uit de voeten! Vind Miller ook gaaf, maar wel heel erg wisselvallig…

@bartus heb net een paar genoemd (niet allemaal pioneers maar ja … ben niet zo thuis in het snowboarden maar dat zijn natuurlijk ook helden!!

@Sicco, ik doelde meer op de echte pioneers, die in de jaren 70 first decents maakten.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Alberto Tomba was koning op de slalom maar ik kan me weinig overwinningen herinneren van andere disiplines?

Gerald op 24 nov. 2011 11:37

Klopt! Hij mocht niet van zijn moeder. No kidding. Jammer, want ik denk dat er met zijn lichaamsbouw een schitternde afdaler aan verloren gegaan is.

@bartus oei toen was ik nog een kleuter ,heb er wel wat filmpjes van gezien (en laatst die van rogier op deze site) maar namen geen idee haha

"…" Alleen al door haar verschijning ;)

SkiBroekie op 24 nov. 2011 11:38

In dit geval, google maar eens Chemmy Allcott of Lara Gut ;-)

"…" Klopt! Hij mocht niet van zijn moeder. No kidding. Jammer, want ik denk dat er met zijn lichaamsbouw een schitternde afdaler aan verloren gegaan is.

Francis op 24 nov. 2011 14:26

Dit had ik ook al eerder gehoord maar wist niet of het wel echt de waarheid was/is!

Ik denk inderdaad ook dat hij perfect was geweest qua lichaamsbouw voor de afdaling of Super-G

denk dat bij de wedstrijd dames anja pärson dan ook leuk meedoet(ook alle 5 disciplines gewonnen) die alleen niet zo mooi als lindsey vonn:D

Waarom mis ik bij de snowboarders nog steeds; Terje Haakonsen??

En bij de skiers mis ik de freeriding pioneers, kan even niet op de namen komen ?!?

bartus op 24 nov. 2011 14:14

Zeer terechte constatering! Deze man heerste!

Hermann Maier…hoe die gast naar beneden kon vlammen op een afdaling was ongekend. De Olympische Spelen 1998 in Japan zal ik nooit vergeten. Check z’n afdaling (+ val en wederopstanding) maar eens.

Plaats een reactie