BEWintersporters is ook beschikbaar op wintersporters.be
sluiten
ervaring bivakmuts

ervaring bivakmuts

• hotdog
    hotdog 18 september 2009 · 13:22
    eind september, dus weer tijd voor de voorbereidingen.
    Laatste wintersportvakantie besloten dat ik alle benodigde materialen bezit, behalve een bivakmuts.
    (door half januari te gaan kan je nog wel eens last van guur weer hebben.. vandaar)

Nu het eind september is liggen de winkels nog niet vol met ski-materiaal, waardoor er een beknopt assortiment is. Decathlon laat 1 alpinistenbivakmuts zien, en verder is er nog weinig over te vinden.

Wie heeft er ervaring met bivakmuts en zo ja, waar moet ik op letten?
  • Steffen 23 december 2011 · 15:13
    Ik heb een facemask gekocht op Dealextreme.com.
    Dit ding werkte op de motor ideaal. Ik heb em echter afgelopen weekend uitgetest in Winterberg, en mijn skibril beslaat nu als een gek. Ik dacht eerst dat het door de gebrekkige ventilatie kwam omdat mijn capuchon erover heen zat, maar het bleek aan dat masker te liggen.

Onbruikbaar dus...
  • SPAM
    SPAM 26 december 2011 · 15:17
    Ski zelf met een balaclava van icebreaker. Ultra dun, warm als het nodig is en past prima onder de helm. Zelfs met hogere temp een uitkomst omdat het vocht gelijkmatig afvoert zonder dat de druppels langs de kop lopen. Ik transpireer flink en vreemd genoeg heb ik er met zo'n ding minder last van. Tijdens een stop het ding ff 5 minuten in de zon en droog. Neemt ook geen geurtjes op.
  • Steffen 3 januari 2012 · 13:34
    @Spam: heb je dan geen last van een beslagen bril?

Zat 2 weken terug in Winterberg, en daar sneeuwde het overdag vrij hard (1 dag ook sneeuwkanonnen). Capuchon ging vaak op, ipv muts. Skibril eigenlijk continue opgehad. Zodra ik dat skimasker aanhad, besloeg de skibril (later ook zonnebril).

Het masker lijkt van goed materiaal te zijn, soort fleece, maar wel met iets synthetisch erin denk ik.

Ik zat ook te kijken naar zo'n balaclava, maar ik ben bang dat ik daarmee hetzelfde probleem ga krijgen...
  • SPAM 3 januari 2012 · 14:10
    @Spam: heb je dan geen last van een beslagen bril? Zat 2 weken terug in Winterberg, en daar sneeuwde het overdag vrij hard (1 dag ook sneeuwkanonnen). Capuchon ging vaak op, ipv muts. Skibril eigenlijk continue opgehad. Zodra ik dat skimasker aanhad, besloeg de skibril (later ook zonnebril). Het masker lijkt van goed materiaal te zijn, soort fleece, maar wel met iets synthetisch erin denk ik. Ik zat ook te kijken naar zo'n balaclava, maar ik ben bang dat ik daarmee hetzelfde probleem ga krijgen...Steffen op 3 jan. 2012 13:34

Nee maar ik draag hem met helm en zonder kapuchon. Bril en helm sluiten redelijk op elkaar aan en helm ventileert maximaal (POC Receptor+)
    Met de balaclava wordt vocht in mijn geval beter afgevoerd en komt niet via voorhoofd in druppels door de bovenste rand van de sneeuwbril.

Voor de zekerheid heb ik altijd een tweede sneeuwbril mee maar die is alleen nodig als de temperaturen erg hoog zijn, regen of als ik net iets te vaak crash
  • greetje
    greetje 18 februari 2012 · 20:02
    hallo allemaal,
    ik heb eigenlijk geen ervaring. maar dit is echt een goede site!!!!
    http://www.buybuffonline.com
  • Frank 19 februari 2012 · 03:38
    Jammer dat de post hiervoor gewoon om de site reclame ging. Maar buff is idd wel handig om te hebben. Met kou makkelijk als coll en ook om gezicht met tr bedekken. Met -20 veel aan gehad. Je ziet het ook veel op de piste. Dun maar veelzijdig.

Plaats een reactie

Om te posten op dit forum heb je een account nodig. Login of maak een account aan.