Overnachting onderweg in Duitsland

Wij willen op vrijdag overdag gaan rijden richting de Oostenrijkse grens. Dan een overnachting doen, zaterdag vroeg op en dan het laatste stuk rijden zodat wij zaterdags al lekker op de skies kunnen staan. Lijkt ons erg relaxt.

Wie heeft hier ervaring mee? We zitten te denken aan een hotel in de buurt van Kempten. Het is dan denk ik nog zo’n 2 uur richting Sölden.

Groetjes,
Vanessa

Geen ervaring mee, vanaf het zuiden van Nederland is Sölden goed aan te rijden in een uurtje of 8. Maar kijk eens op onderstaande links:

http://www.linksundrechts.com/nl/hotel-zoeken.html

http://www.autobahn-hotel.com/

In ieder geval, succes!

Zelf (nog) geen ervaring mee, maar vrienden van ons doen het altijd en die zijn er helemaal happy mee.

Wij gaan het dit seizoen voor 't eerst uitproberen en hakken de reis waarschijnlijk in 2’en, moet fijner zijn dan in één ruk doorjakkeren.

I even pee standing sideways...

Kleine maar nuttige tip:

Neuwirt in Mieming
http://www.neuwirt.at

De eigenaar is een Nederlander en getrouwd met een Duitse. Prijs kwaliteit zeker ok. Geen restaurant maar ze hebben wel eten om aan te bieden, zelfs om twee uur in de nacht arriveren en ze vinden nog wel wat. ‘Wij laten niemand verhongeren’ zeggen ze dan :) Succes wantde Nederlanders en Belgen kennen zijn adres intussen ook al wel…

Van daaruit is het nog een dik uurtje naar Solden.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hebben we een paar keer gedaan en wel zo relaxed. We waren de tweede dag zo rond de middag in ons appartement (Fiss-Ladis), alle tijd en geen file stres. Echt aan te raden. Hebben alleen een keer in ons hotel een groep gehad die al met de apres-ski bezig was tot in de vroege uurtjes. Zoals al aangegeven is voor een overnachtingsmogelijkheden de site linkundrechts.com een goede start. Nadeel is natuurlijk dat het extra geld kost.

Harrie

Op zich het idd prima in een rit te bereiden Sölden, maar we willen niet 's nachts rijden en in de drukte terecht komen. Hoewel 3e week januari verwacht ik dat niet zo die drukte.
Grootste plusplunt lijkt ons dat je lekker fris aankomt en gelijk kunt gaan skiën.
En verder hebben we geen haast lekker op ons gemak op weg is de bedoeling.

Ik dacht dat ik was aangelogd, maar mijn reactie hierboven is dus als anoniem hier terecht gekomen.

Wij doen het altijd en bevalt uitstekend… Vrijdags mooi op tijd weg 's avonds hapje eten in hotel(en uiteraard paar drankjes).
En zaterdag mooi op tijd op de bestemming
Meestal kun je dan je hotel/appartement nog niet in, maar vaak hebben ze wel een kamertje waar je ff kan omkleden. en dan nog mooi paar uurtjes op de piste vertoeven :-))
Wij hebben de meeste jaren een hotel in oberaudorf(net voor kufstein) geboekt maar heb voor dit jaar hotel nabij Füssen, aangezien we naar Serfaus gaan.
Via bv booking.com kun je makkelijk een hotelletje in je gewenste regio zoeken.

Wat wij weleens deden, was gewoon op vrijdag doorrijden naar de bestemming.
Probeerden eerst een paar dagen van te voren te vragen of het app. vrijdag al vrij was. Soms was dat zo en we arriveerden dan tussen 20.00 en 22.30.
Om 18.00 uur belden we ze dan nog even om aan te geven hoe laat we er ongeveer zouden zijn. Soms lag dan de sleutel onder de mat (afgesproken).
Lukte het app niet, dan zochten we zo dicht mogelijk bij het app. een "zimmer frei/pension". Dat waren weleens de buren.

Wij overnachten ook al enkele jaren op de heenreis als we via de Fernpass gaan. Wij doen dit altijd in Reutte (grensplaats Oostenrijk).

Informeer even bij de plaatselijke VVV. Er zijn altijd wel overnachtingen mogelijk. Zelf doen we dat meestal pas als we aankomen, maar via de VVV kan ook, en ook nog goedkoop.

Het voordeel is dat als je in Reutte overnacht (als je in een drukke week gaat) dat je 's ochtend met 5 minuten bij de Fernpass bent en het 's ochtend nog rustig is op de pas. Werkt voor ons al jaren perfect.

wij zijn ook jaren naar solden gegaan en namen vaak iets voor de fernpass een hotelletje.'s Avonds een lekker bordje eten met uiteraard een paar pintjes. 's Ochtends weer vroeg uit de veren om de fernpass zonder oponthoud te nemen en om op tijd op de piste te staan.

Doen!!

Wij gaan ook weer naar Sölden en vertrekken ook vrijdag en overnachten in Duitsland.
Het bevalt ons heel goed!
Wij overnachten bij Memmingen (http://www.allgaeuhotel-memmingen-nord.de).
Voordeel is dat het dicht bij de snelweg zit, nog ongeveer 1.5uur van Sölden vandaan.
Ook kunnen we de ochtend dan nog bekijken hoe we verder willen rijden, over de pas of helemaal het dal door zeg maar.
Je hebt er dan echt nog een dag skiën bij, wij staan op zaterdag rond 11.00 op de piste!

p.s.
Hotel is trouwens via booking.com te reserveren.
Wij konden alle keren toevallig wel het hotel al in de volgende dag, maar ze hebben altijd plek om je baggage kwijt te kunnen.

Hier hebben wij wel eens overnacht op weg naar Sölden: http://www.hirsch-kempten.de/h/

Ik heb een hotelletje geboekt vlak onder München, voor 32 euro. Daarna nog max. 2 uur rijden naar Königsleiten en uitgerust aankomen

Is overigens deze: http://www.booking.com/hotel/de/ga-stehaus-kirner.nl.html?ai…

Kijk er zijn er meer die dit dus doen en er ervaring mee hebben. :) Ik dacht altijd dat enkel degene die richting Frankrijk gaan dit doen.

Tot op heden ben ik eigenlijk altijd met de bus op wintersport gegaan en dan kom je zaterdagochtend vroeg aan en sta je om 11 uur boven op de piste. Heerlijk is dat, want doordat het een wisseldag is, is het meestal niet al te druk.
Met de bus kom je redelijk uitgerust aan (is mijn ervaring, ik slaap redelijk in zo’n bus met dekentje en oordoppen) maar om nu 's nachts te rijden met de auto en geradbraakt aan te komen heb ik (wij beiden eigenlijk) geen zin in.
Qua drukte zal het vast meevallen want wij gaan al de 3e week van januari.

Andere vraag:
Wat is eigenlijk voordeel van de routes die genoemd worden; over de pas of helemaal het dal door?

Andere vraag:
Wat is eigenlijk voordeel van de routes die genoemd worden; over de pas of helemaal het dal door?

Vanessa op 8 dec. 2011 11:59

Dat ligt heel erg aan de plek waar je op wintersport naartoe gaat. Oosten is makkelijker om via Munchen en dan richting Innsbruck te gaan. Als je in West Oostenrijk zit kun je beter de Fernpas pakken

wij gaan meestal bij Füssen de grens over en dan binnendoor, dit vinden wij persoonlijk prima rijden en je ziet onderweg nog eens wat.
Maar bij sneeuwval ligt de voorkeur via Bodensee en A12 (je rijdt dan in de buurt van Imst pas over de provinciale weg), je hebt dan meer snelweg te pakken. Is wel iets meer kilometers maar rijd meer door. Dit is dus wat gunstiger bij sneeuwval.

Plaats een reactie