beste keuze last minute verse sneeuw?

Ik overweeg volgende week zaterdag (17e) last minute de verse sneeuw op te gaan zoeken.

Welk skigebied heeft qua sneeuw op dit moment de beste kaarten EN is bovendien op of vanaf de 17e geopend?

Ik krijg weinig hoogte van de websites van de verschillende skigebieden, en vind deze sowieso qua sneeuwhoogtes vaak volslagen onbetrouwbaar. Mag ik er van uit gaan dat de sneeuwhoogtes op deze site wel redelijk kloppen?

Iemand een tip? Voorkeur gaat uit naar Oostenrijk (Montafon bv.) of Frankrijk (Grand Massif? Galibier Thabor?). Liefst niet te zuidelijk (te ver rijden).

Ben op zoek naar een niet te hoog gelegen accomodatie vanwege kleine kids, dus Val Tho is geen optie.

to snow or not to snow?

@ Lena ik zou zeker begin volgende week even afwachten. Dan weet je meer over de weersvoorspelling van dan. In Frankrijk zullen zo goed als alle gebieden dat weekend (is in Frankrijk begin kerstvakantie) open zijn.

Click. Click. Peace

@Rogier, dank voor de tip! Ik volg de sneeuwverwachting op de voet!

Goed om te weten dat de Fransen de 17e aan hun kerstvakantie beginnen, dat heeft als vermoedelijk voordeel dat ze in de skigebieden hun best doen om alles netjes te prepareren, en als nadeel dat het wat drukker zal zijn. Zag trouwens wel dat de accomodatieprijzen dan nog meevallen!

to snow or not to snow?

Grand Massif gaat dit weekend open.

Het gebied van Les Arcs gaat 10 december open en geheel Paradiski op 17 december.
Mocht je interesse hebben neem maar even contact op, wie weet kunnen we je nog een interessante aanbieding doen.

Inderdada prijzen vallen in de eerste week kersvakantie wel erg mee. Zeker omdat de vakantiedagen zo ‘slecht’ vallen voor uitbaters van huisjes. Met wisseldagen op feestdagen.

Click. Click. Peace

St. Anton is vandaag open gegaan EN niet al te ver rijden.

Plaats een reactie