Budget miniski: Tsjechie of Duitsland?

In Februari 2012 ben ik op zoek naar een skigebied voor twee beginners.

  • ongeveer 4 á 5 dagen;
  • eigen vervoer;
  • ongeveer 200 euro p/p incl. skipas;
  • materiaal moet in ruime mate te huur zijn;
  • appartement/hotel/huisje maakt niet uit;
  • voor 's avonds wat vertier in de vorm van apres ski.

Ik ben twee keer in Winterberg geweest en wil nu wel wat langere pistes. Is Willingen dan een aanrader? Of kan ik beter naar Tsjechie gaan? Voor 200 euro is Oostenrijk warschijnlijk niet mogelijk voor 5 dagen.

Graag tips en ervaringen!

Willingen is zeker de moeite waard. De afdalingen zijn inderdaad veel langer en het uitzicht is weidser. Een skipas voor 5 dagen is € 82,- en is ook geldig in o.a. Hunau, Winteberg en Altastenberg. Het aantal pistekilometers is daarmee een stuk langer dan in Tjechië.

Skihuur (+ stokken en schoenen) is ongeveer € 45,-
p.p.

Of het resterende budget van € 146,- toereikend is voor onderdak waag ik te betwijfelen. Je kunt proberen via vakantieveilingen.nl op logies te bieden (alleen in de laatste seconden van de veiling bieden). Via de reguliere kanalen is een hotel of appartement echter veel duurder.

Veel succes!

@AZ waarom geen last minute naar Frankrijk?

vorig jaar voor 225,- weekje frankrijk incl bus en pas. als je de bus weglaat kost het 150 geloof ik.

Superdevoluy en Les sybelles zijn echt goedkope bestemmingen via sunweb.

nu een week les sybelles geboekt (vanaf 6jan)
obv half pension incl bus en pas voor 279 pp

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.
If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

via snowtime weekje (7-14 januari)saint sorlin d’arves (les sybelles) geboekt voor 2 personen eigen vervoer incl. app. en skipas. Totaalprijs 430 euro.
Ik ben in zowel superdevoluy als in les sybelles geweest. Superdevoluey is erg goedkoop en een leuk gebied als je echt een beginner bent. De 100 km aan pistes heb je in een kleine week echt wel gezien. Voor één keer was het heel leuk. Nu gaan we voor de tweede keer naar les sybelles. Mooi groot gebied! ruim 300 km aan pistes! erg goed te doen voor beginners als voor gevorderden.
Veel plezier!

@M wij zitten ook van 7 t/m 14 jan in st sorlin maar dan via sunweb. :)

en ben vorig jaar naar la joue geweest dus ik hoop dat dit idd iets beter en groter is…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Vorig jaar 3,5 dagen skiën op de Stubaier Gletscher (Oostenrijk) + 3 nachten kamer met ontbijt in Neustift voor in totaal € 186,-. In Zuid Duitsland (Reit im Winkl, Oberstdorf, Sudelfeld) kan je voor heel weinig heel lekker skiën in redelijk goede gebiedjes.

Willingen of Winterberg zijn, op net 2 uurtjes van de grens, op zich wel interessante uitvalsbases voor het skiën in meerdere gebieden in het Sauerland. Met de WintersportArenaCard (automatisch vanaf 3 dagen) kan je de langste pistes van het Sauerland ontdekken in Willingen, de Hunau, Züschen, Neu- en Altastenberg en Winterberg.

In Winterberg heb je het voordeel van veel, veelzijdige en (vooral op de Kappe) ook echt uitdagende pistes met zeer comfortabele en snelle liften.

In Willingen kan je genieten van wat langere en lekker brede pistes, met name de Köhlerhagenpiste is zeer geliefd, ik vind zelf de Sonnenhang ook erg mooi.

Neuastenberg en Altastenberg hebben veel korte pistes, van zeer vlak tot zeer steil, waarbij de Westfalenhang in Altastenberg één van de mooiste is.

De Hunau heeft een zeer lange carvepiste, die in het midden helaas iets te vlak is. Zeker leuk om een keer te doen.

Züschen is wat rustiger en als je vanaf de top skiet heb je na de steil Ziegenhelle en mooie blauwe piste terug. Bij flink wat sneeuw kan je van 810 meter op de top naar het dorp zelf terug skiën (geen lift omhoog), hetgeen een hoogteverschil van zo’n 360 meter geeft. Een idee als je met meerderen daa bent. Moet er één alleen naar beneden met de auto…

De Sahnehang op de Kahler Asten is ideaal voor beginners. Voor gevorderden is deze bult oninteressant.

Bedankt voor de info en de websites!

Via Snowtime is heel wat moois te boeken voor weinig geld!

Berghotel Dachstein bijvoorbeeld. 3 nachten voor 172 euro, totaal! Dus voor 2 personen! Maar helaas krijg ik niet de optie om materiaal en skipas bij de boeking te kiezen, is dit wel mogelijk bij snowtime?

Hoe is het gebied in Ramsau? Volgens mij is het enorm! En iemand ervaring met Berghotel Dachstein?

Als je rustige skigebieden zoekt in februari dan zou de Harz eventueel wat voor je kunnen zijn. Het is absoluut een zeer goedkope bestemming, dankzij de invloeden uit de voormalige DDR.

Enkele skigebieden die je dan kan bezoeken zijn:

  • Wurmberg
  • ErlebnisBocksBerg
  • Skizentrum Matthias-Schmidt-Berg

Dorpen als Braunlage, Schierke, Wernigerode, St. Andreasberg en Hahnenklee zijn ook gezellig en mooi. Er hangt een gezellige en gemoedelijke sfeer.

Bedankt Frans! Ik zat nog ff te denken, ik ben een paar jaar geleden een midweek in Winterberg geweest, we zaten ergens in een Landal park. Ik weet nog dat we een aardig eind moesten rijden voor we bij een skilift waren. Ik weet ook nog dat er ontzettend veel liften waren, maar ik weet ook zeker dat het gebied veel groter was dan dat we toen hebben gezien. Hoe kom je in die ‘andere’ gebieden dan? De auto pakken? Of rijden er bussen? Of moet je lopen?

Hoe doen jullie dat? De verschillende bergen/afdalingen opzoeken?

In het Reuzengebergte in Tsjechie op Villa Park Happy Hill 6pers.- villa te huur; zowel winter- als zomersporten. Voor € 295 per week !

kijk op http://www.rentfromafriend.nl
http://www.rentfromafriend.nl/advertisements/view/155…

Ziet er super gaaf uit maar dat ziet alles als er sneeuw ligt.

Succes !

Hans

bedankt voor de tip! ziet er aantrekkelijk uit! Maar bij welk skigebied ligt die villa? En kan ik vanaf de villa zo het skigebied in? Of moet ik met de bus/auto?

Er veranderd trouwens iets: we gaan met 5 personen, rond 10 februari 2012 vertrek.

Bij Winterberg is een nieuw Landal park. Ligt deze direct bij de ‘skiliftcarousel’ Winterberg? Of moet er met de auto gereden worden?

Ik weet ook dat er een ‘center parcs winterberg’ is maar volgens mij ligt dit park een pokke eind van het skigebied af terwijl op de site van center parcs staat dat het center parcs park VLAKBIJ het skigebied Willingen (?) ligt?! Ik snap er niks van! Als ik op google maps center parcs winterberg opzoek dan ligt dit park erg ver van welk skigebied dan ook! En het LANDAL park Winterberg ligt ‘in’ het skigebied Winterberg.

Iemand ervaring?

Wij zijn afgelopen winter naar Center Parcs Winterberg geweest. Als je in Winterberg of Willingen wilt skiën moet je echt even een stukje met de auto hoor. Op 10 minuten ligt wel iets waar je met kleine kids wat kunt rommelen maar dat stelt verder niet veel voor.

mama on a mission in the snow

Center parcs ligt in medenbach toch? Daar zat ik in 2008 en we gingen toen skien in winterberg… Echt een eind rijden! Niet mijn ding!

Dus als het landal park wél gunstig ligt dan doen we dat! Of Tsjechie maar dan moet mijn vraag ff beatwoord worden of die villa in een skigebied ligt en zo ja, welke?

Bij Winterberg is een nieuw Landal park. Ligt deze direct bij de ‘skiliftcarousel’ Winterberg? Of moet er met de auto gereden worden?

AZ op 14 dec. 2011 19:52

Ja, het nieuwe Landal Park ligt direct tegenover het skigebied van Winterberg. Als je bovenop de heuvel woont moet je nog wel een eind naar beneden lopen om in het skigebied te komen. Zodra je beneden in het Landal Park bent moet je alleen even de parkeerplaats oversteken en je staat direct voor twee stoeltjesliften en een sleeplift.

Wellicht is dit vanaf volgend jaar verleden tijd, wanneer er direct naast het Landal park een stoeltjeslift zal worden gebouwd met skipiste. Dan kan je vanuit je appartement direct beginnen te skiën. Nu moet je dus nog even naar beneden lopen.

Zoals Rachel P. al aangeeft ligt het Center Parcs bij Winterberg een eind van het skigebied af.

Ik weet ook nog dat er ontzettend veel liften waren, maar ik weet ook zeker dat het gebied veel groter was dan dat we toen hebben gezien. Hoe kom je in die ‘andere’ gebieden dan?

AZ op 14 dec. 2011 19:52

In principe zijn alle delen van het Winterbergse skigebied aan elkaar verbonden. Je kan er dus gewoon komen op de ski’s. Enige uitzondering hierop is het Kappe gebied, waar je nog enkele extra pistes vindt voor de gevorderden. Daar kom je vanaf de Bremberg lopend of met een pendel busje.

De skigebieden van Altastenberg en Neuastenberg (niet ver van Winterberg) zijn dan wel echt alleen te bereiken per auto of bus. Lopen is dan te ver.

Landal winterberg ligt iddtegenover t skigebied. Maar t is gebouwd op een vreemdgevormde heuvek. Op schoenen lopen lukt daar wel, maar ik zie mezelf daar niet met skischoenen van en naar de lift lopen… Zitten flink steile stukken op t park!

Ik zag inderdaad op foto’s en ik las op ZOOVER dat het aardig stijl is inderdaad.

Is het verstandig skimateriaal te huren op het park zelf? Of is het verstandiger dat we dan op de eerste dag een ‘skiverleih’ nabij de liften opzoeken?

Ik zou lekker een skiverlei bij de lift opzoeken en daar afspreken dat je je spul daar dagelijks terugbrengt en de volgende dag weer komt halen. Is het proberen waard toch, dan hoef je er niet mee heuvel op-heuvel af op het park. Scheelt een hoop gesjouw.

mama on a mission in the snow

kan iemand mij vertellen wat een skipas kost voor volwas. En voor kinderen in de ski gebied van wurmberg/harz?

Dank alvast!

Rachida

Als je rustige skigebieden zoekt in februari dan zou de Harz eventueel wat voor je kunnen zijn. Het is absoluut een zeer goedkope bestemming, dankzij de invloeden uit de voormalige DDR.

Enkele skigebieden die je dan kan bezoeken zijn:

  • Wurmberg
  • ErlebnisBocksBerg
  • Skizentrum Matthias-Schmidt-Berg

Dorpen als Braunlage, Schierke, Wernigerode, St. Andreasberg en Hahnenklee zijn ook gezellig en mooi. Er hangt een gezellige en gemoedelijke sfeer.

Frans op 12 dec. 2011 23:46

Wat zijn de prijzen van een skipas in deze gebieden?

ik heb zojuist een miniski geboekt in Frankrijk met de hele mikmak voor 250 e pp.
Heb mijn calculator erop losgelaten en kan het niet zelf goedkoper maken incl. reis enzo.
Stel je niet zoveel eisen, boek dan zo’n trip naar Valfrejus en laat alles lekker voor je geregeld zijn zou ik zeggen :)

op welke site heb je dat geboekt Ivo?

Wat zijn de prijzen van een skipas in deze gebieden?

op 14 dec. 2011 23:29

De prijzen van een dagkaart staan op deze website vermeld. Zoek eenvoudig rechts bovenin de zoekbalk op deze skigebieden.

Voor verdere info’s:
http://www.wurmberg-seilbahn.de
http://www.erlebnisbocksberg.de
http://www.alberti-lift.de

Ik ga al jaren met een aantal vrienden naar Oostenrijk voor een lang skiweekend (4 nachtjes).
Zoek altijd via de lokale vvv’s en krijg dan scherpe aanbiedingen. Vaak halfpension incl 3dgn skipas in hotel voor 250-300 euro.
Prima te doen.

Miniski kan je boeken via Bizz en Sunweb!

En wat is het uiteindelijk geworden en hoe is alles gegaan? Misschien zit ik al een beetje vroeg in de planning, maar ik wil graag naar Duitsland voor een skivakantie en dan wil ik er vroeg bij zijn. Ik ga meestal naar Frankrijk, daarom is Duitsland een beetje onbekend voor mij. Zijn er nog andere bestemmingen die jullie aanraden? Mijn plannen zijn om en huis te huren, want ik ga met familie (bijna 13 man voor mijn verjaardag ;)) Ik heb al een site gevonden waar je huizen kan huren (http://www.huisjehurenduitsland.nl/.) Maar dan weet ik nog niet waar we naartoe gaan :8 Please. enkele tip zijn welkom!

Euh je hebt winterberg, dat ligt in het Sauerland en is dus dichtbij. Dan heb je Harz en het Zwarte woud maar de gebiedjes daar zijn klein en het is bijna even ver als de Alpen. Dan heb je nog gebieden als Garmisch, Obersdorf & Zugespitze. Deze liggen in de Alpen maar het is er nog Duitsland. Dit zijn echte volwaardige skigebieden.

Sandra landal winterberg is ideaal en prima gebied!

Ben dit jaar een paar dagen naar het Kleinwalsertal geweest, en heb mezelf plechtig voorgenomen om nooit meer naar Winterberg of Willingen te gaan.
tuurlijk, het is een stuk doorrijden maar de sneeuwzekerheid, aanbod pistes en het algehele wintersport beeld is stukken leuker !

Plaats een reactie