Kwaliteit dalafdalingen Laax-Flims-Falera

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flims - Laax - Falera

Wij zijn van plan om in februari 2010 in dit gebied te gaan skien. Laax-Flims-Falera staat bekend als een sneeuwzeker gebied doordat 70% van de pistes boven de 2000 mtr ligt. Over de dalafdalingen kan ik echter weinig info vinden.

Is er iemand die weet hoe de kwaliteit van de lager gelegen pistes en dalafdalingen is, aangezien Flims op 1100 mtr ligt?? Is het dorp bedolven onder de sneeuw of is het een groene omgeving met af en toe een kunstmatig besneeuwde piste??

Hoi Showhan,

Ik ben vorig jaar in Flims geweest met kerst. Er lag een lekker dik pak sneeuw (vergelijkbaar met de huidige sneeuwlaag), maar je snapt natuurlijk wel dat de sneeuw vanaf 1500 mtr en lager van beduidend mindere kwaliteit is. Er is veel kunstsneeuw gespoten, maar zolang de temperaturen onder 0 blijven is dat geen probleem. Mocht het wel iets gaan dooien, dan wordt het wat papperig op het einde van de dag. Neem dan ook gewoon lekker alle hele toffe pistes op grotere hoogte en pak als laatste piste van de dag gewoon de dalafdaling. Er is keuze zat!

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een HEERLIJK ski/snowboard gebied is, ik ga dit jaar in januari weer!

Ik ben aan het einde van maart 2009 in Laax geweest. Er moet gezegd worden, er lag echt veel sneeuw voor de tijd van het jaar, maar de dalafdaling was perfect. Grotendeels wordt er door de bossen geskied, waardoor de pistes vaak in de schaduw liggen. Hierdoor blijven de afdalingen goed te doen.

Bedankt voor alle reacties! Helemaal top!

Plaats een reactie