dagtocht WINTERBERG

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

wij vertrekken zaterdag 16 Januari voor een dag met de bus naar de pistes in Winterberg.
Er zijn nog enkele plaatsen vrij.
Vertrek ongv. 6.30 uur in Oss.
Terugweg ongv.18.00 uur uit winterberg.
Gedurende de dag ben je vrij om te doen waar je zelf zin in hebt.
Materiaal kun je evt. huren, maar mag je ook zelf ook meenemen.

Gaan er in februari ook nog bussen? en met welke organasatie?

sorry voor de late reactie.
ik weet niet of er in febr. nog bussen gaan.
aangezien dit een particulier georganiseerde trip was.
onze ervaring was meer dan prima.
25,oo euro p.p voor een retourtje.
smorgens 06.00 uur weggereden en om om 09.00 uur daar.
om 18.10 uur uit winterberg en om 21.50 uur weer thuis.
lekker achterover in een stoel, geen gedoe met winterbanden en ski materiaal, dat ergens moet blijven.
een aanrader!!wij gaan volgend jaar weer.en gelukkig zat de bus vol.
wel weet ik dat er iemand via marktplaats adverteert.
opstappen in de buurt van Arnhem.
wel minder tijd in winterberg, maar daarentegen een sneeuwgarantie.
bij geen sneeuw,wordt de trip kosteloos geannuleerd.
Succes.

Zijn er lezers die weten bij welke organisatie er een tweedaagse reis naar Sauerland te boeken is in de week van 3-7 januari? Diverse organisaties bieden aan maar je kunt vaak alleen als groep inschrijven.

Volgens mij is zelf een tweedaagse reis naar het Sauerland regelen het goedkoopste. Winterberg heeft ook een treinstation, dus mocht je geen auto hebben, dan kan je er met de trein ook komen.

Qua onderkomen moet je even kijken op internet en nu alvast iets reserveren. Zelf je eitjes bij elkaar rapen is vaak het goedkoopste, je moet je alleen even goed verdiepen in de reis ernaartoe en het onderkomen.

Wij gaan regelmatig naar Winterberg voor een dag en een weekend, kijk maar even op onze site.

http://www.kagetravel.nl

Vanaf eind december rijdt er een vaste lijndienst tussen Nederland en Winterberg. Instapprijs 19 euro. Meer info op http://www.winterbergbus.nl

Site ziet er goed uit, begreep dat een retourtje vanaf Utrecht op 38 euro uitkomt? Handig dat je meteen je pas kan reserveren. En je wordt bij de Brabander aan de piste afgezet las ik op de site?

Die 19,-- euro slaat op een enkele reis. Als je wilt reserveren betaal je altijd 38,-- euro. En het is helemaal niet mogelijk om een enkele reis te boeken en dat wil ik nu juist. Ik lees dat het een nieuw bedrijf is. Ik vond 19,-- euro ook wel erg goedkoop maar toch slecht hoor om te beginnen met misleidende reclame.

Die 19,-- euro slaat op een enkele reis. Als je wilt reserveren betaal je altijd 38,-- euro. En het is helemaal niet mogelijk om een enkele reis te boeken en dat wil ik nu juist. Ik lees dat het een nieuw bedrijf is. Ik vond 19,-- euro ook wel erg goedkoop maar toch slecht hoor om te beginnen met misleidende reclame.

Jojo op 6 dec. 2011 09:32

Heb je ze al gebeld/gemaild met je vraag dat je een enkeltje wilde?

Bellen heeft weinig zin, want als je verder zoekt kom je dit bericht op hun site tegen:
Winterbergbus is een nieuw concept. Momenteel bieden wij alleen nog dagretours aan.

wij vertrekken zaterdag 16 Januari voor een dag met de bus naar de pistes in Winterberg. Er zijn nog enkele plaatsen vrij. Vertrek ongv. 6.30 uur in Oss. Terugweg ongv.18.00 uur uit winterberg. Gedurende de dag ben je vrij om te doen waar je zelf zin in hebt. Materiaal kun je evt. huren, maar mag je ook zelf ook meenemen.

Dimfi ten Cate op 6 jan. 2010 15:25

16 januari valt op een maandag

In 2010 viel 16 januari wel op zaterdag hoor:-)

Bellen heeft weinig zin, want als je verder zoekt kom je dit bericht op hun site tegen:
Winterbergbus is een nieuw concept. Momenteel bieden wij alleen nog dagretours aan.

Jojo op 6 dec. 2011 09:44

Je kunt altijd bellen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Als ze de bus niet vol krijgen hebben ze liever iemand die met een enkeltje meereist dan dat die stoel leeg blijft.

Hoi, ik ben de eigenaar van de site en heb de Winterbergbus opgezet. Winterberg is voor kort verblijf gewoon een heel leuk gebied. Wij willen hierop inspelen met een goede busverbinding: eenvoudig online je busticket boeken en bij aankomst meteen het skipas en/of gehuurde materiaal in handen (en de piste op). Zoals Ron al aangaf werken we in Winterberg samen met Der Brabander aan de Herrloh-piste. We zijn sinds deze week ‘live’ en de opstappunten zijn nu nog beperkt, maar bij voldoende animo willen we deze zeker gaan uitbreiden. Naar een enkele reis kan altijd gekeken worden, we zijn per mail bereikbaar.

Vraagje; ik kan aardigskiën en wordt helemaal niet vrolijk van de skihallen in Nederland. Is het de moeite waard om een dagje naar Winterberg te gaan of heeft dit hetzelfde effect als de indoor hallen in Nederland? Ik twijfel om binnen kort een keer op en neer te rijden om even lekker los te komen voor de wintersport in januari.

winterberg is gewoon een volledig ski gebied ;)
dit is absoluut niet met die indoorhallen te vergelijken.

Wel zeg ik altijd als je doordeweeks een dag kan gaan moet je dat doen, en anders op zaterdag.
Zondag vind ik het altijd druk en sta je zomaar 20 minuten in de lift rij elke keer.

Afdalingen zijn iets korter dan in de alpen landen natuurlijk, door het hoogte verschil wat minder is.

Voor een dagje of weekendje is het zeker wel leuk, en een absolute aanrader !

zelf heb ik mij er ook wel een midweek vermaakt.
4 dagen lekker op de skies in winterberg gestaan.

Alleen zoals ik zzei de afdalingen zijn korter, maar gelukkig wel een stuk langer dan die indoorhallen waar je recht naar beneden kan en niks geen uitdaging in kan vinden.

ik zeg doen!

@ Dennis van Oers. Gaan!! en het zal je zeker niet teleurstellen. Om in te komen voor het "echte"werk is het meer dan perfect! ik ga ook ff een paar dagen er heen om in te komen en zal tijdens het seizoen nog wel wat meer weekendjes gaan.

Je kan het absoluut niet vergelijken met een indoorhal (maar ook die zijn cool :) )

Denk ook aan willingen en postwiese om de drukte te omzeilen.

Have fun!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Als ik dit zo lees zit er niets anders op…ben ook erg moelijk over te halen…

22 december staat inmiddels vast, kan niet wachten!!!

Bedankt voor de reactie.

@ Dennis van Oers goed dat je toch besloten hebt te gaan.

Weet je ook al naar welk gebied? (skiliftcaroussel/Postwiese of Willingen?)

Ik wil zelf omdat ik 3 dagen ga, alle gebiedjes eens testen :) ( ben er zelf ook de 22e (21 t/m 23dec) )

Nu maar hopen dat er bijvalt en wat er ligt blijft liggen :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen,

Dat is dan makkelijk, vanaf de 3-daagse pas is de skipas in Winterberg, Willingen, Neuastenberg, Altastenberg, Hunau, Züschen en de Sahnehang geldig.
De seizoenstart is nog onzeker. Er ligt nu 20-30 c, sneeuw, maar de ondergrond is erg zacht en nat. Even afwachten wat de dooi vooral donderdag en vrijdag gaat doen. Misschien houdt het sneeuwdek en kan er na een -3 naar zaterdag toch geskied worden vanaf komend weekend. Kansen: 50/50!

Ben benieuwd, wij hebben de Winterbergbus van de 28e dec. geboekt. Voor ons de eerste keer in Winterberg, horen er veel positieve dingen over!

@ Jeroen

We gaan naar Winterberg zelf, ter plaatse kijken we waar we gaan skiën.

Iemand nog tips als je van de wat uitdagendere pistes houdt?

Bedankt, dat is geweldig. Ik denk dat daar heel veel behoefte aan is.

Plaats een reactie