kirchberg top!!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Net terug van een heerlijk weekje kirchberg een echte aanrader qua skigebied leuk dorp super goede pistes leuke apre ski\ echter hotel taxacher waar wij verbleven was treurig erg slecht gesteld met het eten prima service erg schoon alleen t eten van gewoon slecht niet gaar niet te eten en dat tewijl het bereid word in dezelfde keuken als het rozengartenhof (sterrenrestaurant) oudjaars diner was wel geweldig dus ze kunnen het wel.

GR Jan

Dat is idd een prachtig gebied, ga er al jaren heen! Kan niet wachten om er over wat weken ook heen te gaan. Wij zitten zelf altijd in het centrum. Verder gezellig dorp!

Tja ik ben 2 jaar geleden naar kirchberg geweest en daarna naar hochfugen kaltenkach vondt het gebied in het zillertal toch echt veel uitdagender en ook met snellere liften en tevens ook goede apresski maar ga dit jaar naar schladming en solden daar ben ik allebei nog nooit geweest dus ben benieuwd

@ ricardo

schladming ben ik helemaal weg van :D
geweldig gebied !

planai en hauser kaibling hebben wij ons best op vermaakt.

en apress ski in de penne ! (dacht dat het zo heette)

Net terug van een heerlijk weekje kirchberg een echte aanrader qua skigebied leuk dorp super goede pistes leuke apre ski\ echter hotel taxacher waar wij verbleven was treurig erg slecht gesteld met het eten prima service erg schoon alleen t eten van gewoon slecht niet gaar niet te eten en dat tewijl het bereid word in dezelfde keuken als het rozengartenhof (sterrenrestaurant) oudjaars diner was wel geweldig dus ze kunnen het wel.

GR Jan

Jan de rooi op 3 jan. 2012 18:26

Ik ga dit jaar in februari naar aschau bij kirchberg, Ervaring mee? zit het daar goed enk je?

Net terug van een heerlijk weekje kirchberg een echte aanrader qua skigebied leuk dorp super goede pistes leuke apre ski\ echter hotel taxacher waar wij verbleven was treurig erg slecht gesteld met het eten prima service erg schoon alleen t eten van gewoon slecht niet gaar niet te eten en dat tewijl het bereid word in dezelfde keuken als het rozengartenhof (sterrenrestaurant) oudjaars diner was wel geweldig dus ze kunnen het wel.

GR Jan

Jan de rooi op 3 jan. 2012 18:26

We waren ook vorig jaar in dat hotel, het eten was er idd slecht!!

Vorig jaar naar Kirchberg geweest, moet zeggen dat ik het best tegen vond vallen (ook door het weer en te weinig sneeuw…)
Veelal zelfde route die je af moet leggen om bij verschillende pistes te komen…

Is het al bijna januari?

Kirchberg,

kom er regelmatig voor 4daagse trips, dit omdat ik er een nederlandse man ken die een oostenrijkse getrouwd is.

mooi gebied, veel lange afdalingen, snelle verbindingen en veel variatie…

vond het gebied het eerste jaar niet zo, maar als je er een beetje thuis raakt is het een pracht-gebied.

Eten moeten je trouwens bij Hildegart doen, het restaurant heet: Kupferstub’n. niet goedkoop, maar erg lekker! (ook niet erg duur, maar geen vreetschuur prijzen)

http://www.kupferstube.at/de/

Addict.

@Erik Jan
Ik ga dit jaar ook naar Kirchberg. Weet je of het de moeite loont om een Allstar pas te nemen? (pas voor alle omliggende gebieden) Of is dit meer van hetzelfde?
Welk deel van het gebied is een aanrader?

@Erik Jan
Ik ga dit jaar ook naar Kirchberg. Weet je of het de moeite loont om een Allstar pas te nemen? (pas voor alle omliggende gebieden) Of is dit meer van hetzelfde?
Welk deel van het gebied is een aanrader?

Tieme op 11 jan. 2012 18:24

Is afhankelijk van je gezelschap, wij gaan altijd 2 dagen over met de ki-west, dat is de verbinding naar westendorf, de eerste keer blijven we in westendorf en de tweede keer pakken we brixen.

hiervoor heb je de allstar nodig. weet niet hoe het zit met bijv. een eenmalige toelage op je gewone pas.

het gebied kitzbuhel/kirchberg heeft genoeg mogelijkheden om je goed te vermaken, maar de oversteek is zeker de moeite waard.

wij combineerden het meestal met stap-avondje in westendorf, met de taxi naar ki-west en dan snachts terug met de taxi, maar dat moet je willen.

Addict.

Ok dank voor je reactie. Ik heb het even opgezocht en een Allstar pas is slechts 17 euro duurder (op een 6-daagse pas), dus dat ga ik zeker doen.

Wij gaan pas de 2e week van maart, dus de kans bestaat dat sommige pistes in Kirchberg al wat minder zijn geworden. Dan is het wel lekker om wat meer keus te hebben qua pistes.

Als ik het niet vergeet zal ik zeker langs de penne gaan bertjan

@Tieme, je hebt inderdaad veel keuze in het skigebied van Kirchberg. Zeker een keer de moeite waard om het hele gebied te gaan bekijken. Elk jaar doen wij er ook wat lange tochten door het gehele gebied.

@Ricardo, wil niet te vervelend zijn met mijn vraag om je ervaringen over de Nordica Fire Arrow 80, maar wil hem maybe gaan kopen dus dan ben ik wel benieuwd naar jouw ervaringen. Mail maar ice_junk"aapjestaart"hotmail.com ("en tekst weg denken bij de @ natuurlijk ;)) Thanks

"…"

Is afhankelijk van je gezelschap, wij gaan altijd 2 dagen over met de ki-west, dat is de verbinding naar westendorf, de eerste keer blijven we in westendorf en de tweede keer pakken we brixen.

hiervoor heb je de allstar nodig. weet niet hoe het zit met bijv. een eenmalige toelage op je gewone pas.

het gebied kitzbuhel/kirchberg heeft genoeg mogelijkheden om je goed te vermaken, maar de oversteek is zeker de moeite waard.

wij combineerden het meestal met stap-avondje in westendorf, met de taxi naar ki-west en dan snachts terug met de taxi, maar dat moet je willen.

Erik-Jan op 11 jan. 2012 18:33

Weet je misschien ook of je voor die 3S lift ook een Allstar pas nodig?

nee anonien dat niet je kunt met de kirchberg kitzbuhel pas wel de 3s nemen en bijvoorbeeld naar hollersbach skien en weer teug naar kirchberg maar als je ook naar het wilder kaiser brixental wil dan heb je volgens mij wel een allstar card nodig dus als je een echte kilometervreter bent dan kun je beter wel de allstarcard nemen is volgens mij ook maar een paar 1tientjes duurder voor nog meer pisteplezier

Begin nu te twijfelen, maar allstarcard is niet zoveel duurder dat ik het niet zou doen.

Addict.

@ Erik-jan

Wat houdt je tegen? je kunt er altijd een dagje voor uit trekken toch? Het enige waar ik nog mee zit is hoeveel het nou precies duurder is, de ene beweert dat het 50 cent is (lijkt me sterk) en de ander zegt weer 20 eurie. Wie weet precies hoe duur het is? Groeten!

Vorig jaar was het verschil (uit mn hoofd) iets van 18 euro. Je hebt wel direct 1000 km pistes erbij (tot aan de Kitzsteinhorn en Saalbach aan toe, maar goed, daar heb je toch geen tijd voor).

@ Erik-jan

Wat houdt je tegen? je kunt er altijd een dagje voor uit trekken toch? Het enige waar ik nog mee zit is hoeveel het nou precies duurder is, de ene beweert dat het 50 cent is (lijkt me sterk) en de ander zegt weer 20 eurie. Wie weet precies hoe duur het is? Groeten!

Christian op 23 jan. 2012 11:44

heb altijd een allstarcard, echter twijfelde ik of je de allstar card nodig had voor de 3s

prijs is idd iets rond de 15€ verschil, zal het ff voor je opzoeken

edit:

kan op de sites kan ik zo gauw geen 2 kaarten vinden; het lijkt er op dat je enkel nog allstar kaarten kan boeken;
http://www.kitzbuehel.com/nl/activiteiten/winter/allstarcard…

Addict.

@ Erik-jan

Dankje voor je reactie… 15 euro is geen geld in mijn ogen voor wat er voor krijgt!

Voor wanneer staat je wintersport geboekt? Ik zit helaas vast aan de school vakanties…

@ Erik-jan

Dankje voor je reactie… 15 euro is geen geld in mijn ogen voor wat er voor krijgt!

Voor wanneer staat je wintersport geboekt? Ik zit helaas vast aan de school vakanties…

Christian op 23 jan. 2012 15:34

mijn vakantie kirchberg is nog niet geboekt, dit jaar eerst naar hinterglemm, daarna nog een lang weekend met pa op stap, meestal is dit kirchberg
vanwege een nederlands adresje.

maar dit jaar doen solden en breuil ook de ronde

Addict.

heeft iemand ervaring met Hotel Kronecker en ski-lessen? moet je een grote pas kopen of is een pas voor Kirchberg voldoende? wat kost een 7 daagse pas?

hier vind je alle info over skipassen en skigebied…

http://www.bergbahn-kitzbuehel.at/

Je kan nog steeds de kleine kirchberg/ kitzbuhel pas kopen(170km) of de grote kitbuhler alpen pas(ruim 1000 km)voor een 6/7 daagse pas zit er een euro of 15 verschil in de kleine en grote pas…

en hier nog veel meer info:

http://www.kitzbuehel-alpen.com/de/kirchberg-in-tirol.html…

http://skimap.kitzalps.com/

6 daags ticket kitz/kirch € 210.50
6 daags allstar € 224,00

7 daags ticket kitz/kirch € 234,00
7 daags allstar € 245,00

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

@HaWeHa ik ga nu al ongeveer 3 jaar naar hotel kroneck, goed hotel. 's Ochtends lekker ontbijt en daarna de piste op, het hotel ligt dicht bij de Maierl lift. Na het skiën lekker zwemmen en daarna weer eten in het hotel, eten is goed. Personeel is ook vriendelijk.

@Joris, fijn om te lezen dat je daar goede ervaring hebt. weet je ook of er direct vanaf het Hotel skilessen te regelen zijn? of moet je dan naar het dorp zelf. mijn vriendin is beginnend en ik ben redelijk goed gevorderd en ga met de 3 dgn skisafari mee. en bij het Hotel arrangement hebben we voor haar een ski discovery pakket besteld. kan je vanaf het Hotel het skigebied in??zou je over deze zaken wat kunnen melden. zo mogelijk nog andere tips???
lees graag je reactie en ook van anderen die deze vragen onder ogen krijgen.

@Erik-jan

Solden! in 1 woord Ge-wel-dig! heb me daar echt vermaakt, veel plezier!

@HaWeHa redelijk late reactie, maar had toetsweek dus was daar mee bezig ;) Ik weet helaas niet of er vanuit het hotel ook skilessen te regelen zijn. Wij hebben vorig jaar wel al via de site van een skischool in Kirchberg skiles gereserveerd. Over dat pakket weet ik ook helaas niks. Er is een gondel die je het gebied in brengt op ongeveer 400 meter van het hotel af, je moet alleen wel een heuvel omhoog. Maar met de auto of de skibus is dat goed te doen.

Hey,

ik ga met mijn familie ook op wintersport vanuit Mittersill. Kun je dan alleen op de Jochberg snowboarden, of kun je ook naar kitzbuhel, en wat houd zo’n 3S kaart in?

Hey,

ik ga met mijn familie ook op wintersport vanuit Mittersill. Kun je dan alleen op de Jochberg snowboarden, of kun je ook naar kitzbuhel, en wat houd zo’n 3S kaart in?

En als ik zeg Kitzbuhel, zit daar het gebied de jochberg bij in of hoe??

Kirchberg is een leuk skidorp met gezellige aprèsski. Het skigebied is voor Oostenrijkse begrippen vrij groot, naar mijn mening niet ideaal voor snowboarders; veel verbindingspistes en vlakke stukken. Er zijn veel ‘kleine’ skihutjes waar je lekker kan eten, iets wat wij opvallend vonden in vergelijk met de andere skigebieden die wij bezocht hebben. De pistes zijn mooi en breed. Zeker een aanrader voor beginners; het gehele gebied is goed te doorkruisen middels blauwe pistes. Naar onze smaak wel een beetje teveel vernederlandst, maarja dat kan voor een ander juist leuk zijn.

Je moet sowiezo een 3s kaart kopen, 3s is een grote verbindingslift over een dal heen, deze verbind de 2 gebieden met elkaar, beide gebieden moet je niet bezoeken zonder de oversteek te maken.
dus aanschaffen dat ding!

volgens mij zit hij bij de standaard kaart in, maar voor de zekerheid ff vragen bij aanschaf, ander neem je de allstar card, die is voor alle gebieden die je kunt verzinnen in de regio.

veel plezier want het is een fantastisch gebied!

Addict.

Plaats een reactie