Tips voor bescherming lippen tijdens skivakantie

Bescherming voor de lippen tijdens de skivakantie.

Wat gebruiken jullie/wordt aangeraden?

bedankt!

Ik gebruik de ski combi stick van de etos. Zonnebrand en lipspul ineen.

Dat deed ik eerst ook, maar nu gebruik ik gewoon Blistex en dat voldoet ook prima. Daar zit ook factor 15 op, geloof ik.

Serfaus

Gebruik zelf gewoon altijd iets van Purol of een standaard labello ofzo (huismerk werkt ook prima)

Als het maar een beetje vet is

Bij zon gebruik ik ski-combi stick van de kruidvat/etos (alles behalve 't allergoedkoopste) omdat deze ook nog enigszins beschermt tegen de zon. Bij slechter weer gewoon een labello.

Zit 'm ook in 't gemak; als de zon schijnt heb je met de combi alles tegelijk terwijl je deze bij bewolking niet nodig hebt.

Piz Buin ook niet slecht.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ik gebruik die lippenbalsem die je bij KLM businessclass krijgt in dat pakketje of zo’n speciale met UV factor er in. Maakt volgensmij niet uit zolang je maar wat vets gebruikt of niet teveel aan je lippen likt…

Ik gebruik de lippenbalsem van Vichy, verkrijgbaar bij de apotheek. Behalve dat deze best goed werkt, is vooral de houder handig. Je hoeft namelijk geen dop eraf te draaien, maar met een schuifje komt de stick omhoog. Met 1 hand te bedienen dus.

Ik heb nog nooit spul voor mn lippen gebruikt met skien van het najaar wel zulke droge lippen gehad dat ze open scheurden maar dat was na een week weer hersteld

En dat was niet op wintersport

Eigenlijk wat voor handen is. Meestal begin ik wat er nog ligt van vorig jaar. Soms inderdaad zo’n combinatietube, maar dan ben ik het na paar dagen weer kwijt en dan koop ik een gewone labello. Uiteindelijk gaat m’n lip er als nog aan, maar goed das niet zo belangrijk :P.

Tot een jaar of 5 terug had ik altijd blistex dat was eigenlijk veel beter, maar eigenlijk nooit meer gekocht.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Gebruik altijd (ski)lippenbalsum, skisun en ski aftersun van de Hema, niet duur en werkt perfect.
Als je erg hoog en in de zon zit kun je ook nog heel licht zinkzalf op je lippen smeren daar komt de zon niet doorheen, na het skiën ff een lippenbalsum.

Garnier UV Ski, zowel de lippencreme (factor 20) als de zonnebrand (UV50). Duur, maar erg goed.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ja Garnier Ski is top. Had een goede aanbieding gevonden bij zo’n online drogist, volgens mij hebben ze dat gewoon het hele jaar door. Ff de hele link: http://www.stuntpakker.nl/garnier-ambre-solaire-uv-ski-besch…

Lip Therapy Sun Protection van Vaseline (dat is zo’n blikje). Werkt super!

Plaats een reactie