Skibril / zonnebril

Even een vraag waar ik me al op heb suf heb gezocht.

Ik ben op zoek naar een skibril of zonnebril en kan alle tips / ervaringen gebruiken.

Ik zie moeilijk contrast / diepte door slechte ogen (ben al gelaserd, die tips heb ik niet nodig haha).
Nu gaan we begin februari naar Frankrijk.
Het liefste ski/board ik met een zonnebril, maar bij slecht weer toch een goggle.

Ik heb best wel wat brillen en goggles versleten maar nooit echt de perfecte gevonden voor mijn wensen:
Niet beslaan (dubbele lens?)
Niet te geel (krijg ik koppijn van)
Goed de diepte kunnen zien
Toch redelijk de zon tegen houden (ik kan na het laseren slecht tegen fel licht).

Ik weet dat het nogal wat eisen zijn, maar ik hoor in elke winkel een ander verhaal en iedereen praat je naar de duurste brillen toe… Graag jullie hulp / ervaringen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Niet beslaan is inderdaad een dubbele lens de beste keuze voor een goggle
Zit verschil tussen een allweather goggle en goggle als het hard sneeuwt. De tweede ziet vaak meer contrast. Oranje werkt dan vaak het beste, hoewel goede lens vaak al voor beter contrast zorgt.

En ik heb het gemerkt dat duurdere brillen vaak beter werken.

Denk dan vooral aan de addidas brillen. Zelf heb ik een smith voor het slechtere weer(donker oranje werkt perfect en veel contrast)

Groeten

Ik ski altijd met mijn sportzonnebril van Adidas Evil Eye Pro. Ik heb 'm zelf op sterkte, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Ik heb zowel oranje als de standaard glazen (heette toen nog goud, nu LST Active Mirror). Ik vind het ideaal, je zou zeggen misschien niet sterk of stevig genoeg voor wintersport, maar hij gaat al jaren mee.

Voordeel is dat alles vervangbaar is tegen relatief lage kosten. 1x nieuwe lenzen gekocht voor €30,- en laatst een pootje vervangen dat afgebroken was voor €10,-.

Ik heb een hekel aan goggles, maar die heb ik niet nodig met deze bril althans dat is mijn mening. Heb niet het idee dat ik in slecht weer minder zie dan anderen, dan is het zicht voor iedereen gewoon slecht ongeacht welke bril je hebt.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Adidas ID2 kan je ook voorzet lenzen (op sterkte) in laten zetten! Kost wel wat, heb je ook wat. Ga nu mijn 8e boardweek in met deze goggle.

Ik heb een spiegellens voor zonnig en onbewolkt weer en een heldere oranje lens voor bewolkt weer. Prima combi!

life is a beach, or a pile of snow

Smith I/O

null

Even diep in de buidel tasten, maar dan heb je wel een bril met 2 verschillende lenzen die je binnen 5 seconden kunt verwisselen.

Dank voor de tips tot nu toe.

Ik denk dat ik voor EN een goggle EN een zonnebril ga.

Goggle vind ik fijner in de sneeuw aangezien het wat meer wind/jou en sneeuw opvangt.
Zonnebril vind ik fijner bij goed weer, we willen toch een beetje bruin worden haha.

Nu weet ik niet hoe in februari het weer is in Frankrijk (Les Sybelles), normaal gaan we eind maart.

Ik heb al gekeken naar verwisselbare lenzen maar hoor er dubbele verhalen over. Welke prijzen meot ik aan denken?

Damn, die Smith bril is duurder dan heel mijn vakantie inclusief brandstof bij elkaar…

Dat is iets te veel van het goede…

Nog even wat verder gezocht naar de genoemde brillen.

Als ik ze op een rij zet, welke zouden jullie kiezen?

Adidas ID2 pro
Julbo revolution zebra
Smith I/O

En welke "normale" zonnebril?
Heb nu een cheap shit ding aangezien ik op mijn vorige ben gaan zitten :(

Adidas ID2:)

En Les Sybelles eind maart?? Weet je het zeker?

life is a beach, or a pile of snow

Er staat niet dat ik daar altijd heen ging, je kan het wel zo lezen.

Vorig jaar zelfs in april nog in Morzine geweest, was wel echt de laatste week dat het kon, het werd steeds meer pap.
Door matige verbindingen was het een ramp met mijn board.

Nu gaan we 4 februari naar Les Sybelles (ipv maart/april naar Avoriaz).

Wat is het verschil eigenlijk tussen ID2 en de pro

Een beetje een off-topic vraagje maar volgens mij komt het antwoord wel weer on-topic…

Ik draag al jaren contactlenzen en ski nu zo’n 5 jaar. Nu de techniek beter onder de knie is neemt de snelheid ook toe. De laatste 2 jaar heb ik heel erg last gehad van droge lenzen onder mijn zonnebril (geen goggle). Zelfs 1x een lens kwijt geraakt, zie dan maar eens alle hobbeltjes te onderscheiden :)

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Zelf denk ik dat het komt doordat mijn zonnebril niet goed op mijn gezicht aansluit en er daardoor te veel wind op mijn lenzen slaat. Zou een goed sluitende, ‘dichte’ zonnebril voldoende zijn? Of zou ik gewoon ten alle tijde met een goggle moeten skien om mijn lenzen te beschermen?

@SkiBroekie een goggle is voor jou de oplossing!

Ik heb geen bril en draag geen lenzen en heb altijd een goggle op. Behalve op een terrasje:) Dan pak ik mijn zonnebril

life is a beach, or a pile of snow

Ik heb zoals gezegd altijd een zonnebril. Zelfs op hoge snelheid nog wel eens traan ogen, maar goggle vind ik zo ontzetten onhandig.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Graag dan ook tips welke zonnebril…

Zijn er 1000-en :)

Welke categorie voor in februari etc (rekening houdende dat ik al slecht contrast zie

Adidas Evil Eye Pro heb ik. Heb verschillende lenzen, die makkelijk verwisselen. Zoals ik al zei kan je alle onderdelen vervangen, dus ook al is ie prijzig, hij gaat wel lang mee.

Hij is geschikt voor sporten, dus juist goed voor contrast dat merk ik ook met fietsen en hardlopen. In de sneeuw blijft contrast altijd een moeilijk puntje, want bij slecht weer zal iedereen moeite hebben, ook al heb je heel goed materiaal.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Je hebt van diverse merken nieuwe technologie die betere diepte moet geven. Zowel in een zonnebril als goggle. Ze hebben dan van die kaartjes waar je niets op ziet, maar pas met hun bril technologie. Of dat werkt of verkoop praatje is weet ik niet.

Sinner noemt het sintec technologie.

Ik heb een Sinner Toxic voor je te koop, gekocht in december 2011

ben er in december 1 week mee wezen skien, heb alle weersomstandigheden gezien.

beviel zeer goed, had geen hoge pet op van sinner maar het viel me alles mee. zicht was in vrijwel elke weertype best goed.

was in december 39.95 je mag hem hebben voor 30 of doe een beter bod ;)

(ps)
voor de vraag waarom verkoop je hem ?
Heb een salomon Xtend gekregen Awesome !!!

Goede deal doen we!

Ik koop hem liever van jou wvoor 30 dan nieuw voor 25,- :)

http://www.plutosport.nl/shop/Brillen/Sinner_Ski_Goggles_Tox…

Nee helaas dus…

die had ik nog niet gezien !

20 euro mag je hem hebben ;) haha

De Sinner toxic is er ook in een Trans+ versie (€43 bij ing). Deze heeft photochromische glazen, wat inhoud dat hij donkerder wordt bij meer zon. Misschien ook nog een om te overwegen? Heb hem zelf voor komende wintersport besteld. Had altijd een Carrera met meekleurende glazen en die beviel goed.

Ik ben aan het twijfelen om de Adidas ID2 Pro aan te schaffen… maar weet iemand het verschil met de ID2 Pure? Kan niks vinden op de Adidas site en google…

@ skibroekie.
Ik ski ook al jaren met contactlenzen. Sinds ik daglenzen draag heb ik geen last meer van tranende ogen. Wel heb ik een goede zonnebril ( rayban) en een goggle. Het beviel zo goed dat ik nu alleen nog maar daglenzen draag. Hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.

Ik heb zelf de Julbo Revolution Zebra. Kleurt mee met de lichtsterkte en is extreem condens bestendig. Ik transpireer flink maar met deze goggle (ze hebben ook gewone sportbrillen metdezelfde zebra lenzen) geen condens.

Hij was niet goedkoop maar alle goedkope brillen bijelkaar die niet bevielen opgeteld hebben meergekost. Ik ben er wel heel zuinig op. Altijdin het hoesje en nu al 3 seizoenen (6 weken) de perfecte bril voor mij. Ik kwam bij het merk door een sportbril die ik toevallig kocht in Frankrijk. Deze bril kleurt ook mee en dat was het moment dat ik ging zoeken naar een goggle van dit merk.
Ik heb geen ervaringmethet wisselen van lenzen maar het lijkt me niet fijn.

@SkiBroekie een goggle is voor jou de oplossing!

Ik heb geen bril en draag geen lenzen en heb altijd een goggle op. Behalve op een terrasje:) Dan pak ik mijn zonnebril

Pascal op 5 jan. 2012 15:52

Voor mij: Altijd goggle, nooit gedoe!
Dragon DX met 3 lenzen; een spiegel, een oranje en voor ertussen in een spiegelroodachtige kleur (extraatje van de shop).
Die laatstgenoemde gebruik ik het vaakst, de oranje lens gaat erin (makkie om te wisselen) als het hondeweer is en het zicht is nul.

Op terras gewoon een plastieken Electric zonnebril met grote glazen.
Proost!

Plaats een reactie