Alpen Express

Nog mensen hier die ervaring hebben met de alpen express? Wij gaan vrijdag 20 januari richting zell am see, en hebben een 6 persoons slaapcabine. Wat zijn jullie ervaringen? En wie gaan er nog meer dit jaar met de Alpen Express of de Ski trein?

Wij gaan al jaren met de skitrein/alpenexpress en dat bevalt prima. Het is even slepen met je spullen naar de trein. Maar daarna kun je lekker relaxe en beetje rond lopen.

Wij zitten altijd met max 4 of 5 in een coupe en dat is altijd prima te doen. Op de overige bedden zetten wij tassen. Denk dat het met 6 wel wat meer passen en meten word om alle koffers kwijt te kunnen. Ski’s kunnen in een andere coupe die daarvoor is. Kan een rijtuig verder zijn.

Voor de liefhebbers zit er ook een bar in voor een drankje en gezelligheid. Mede hierdoor kon er Savonds wat rumoer op de gangen zijn. Maar heb daar zelf weinig last van. De bedden zijn ok. Geen bed zoals thuis en af en toe beetje hard, maar slaapt altijd beter als zittend en ik kan met mijn 1,95 net languit liggen. Rijtuigen zijn wel wat op leeftijd maar over het algemeen vrij netjes, net als de wc, maar hoe dichter bij de bar hoe slechter. Worden wel aantal keer schoon gemaakt, maar ook hier geldt dat je niet moet verwachten dat je rustig kan zitten met je krantje. Trein beweegt daar ook teveel voor en is niet heel groot dat toilet.

Maar over het geheel gezien vind ik het altijd prima en kom enig sinds uitgerust op de bestemming

oke mooi om te horen :D

en kan je zo van je slaapcabine naar de ‘‘feestcabine’’ lopen of moet je buiten de trein om? dus op een station erheen gaan?

en ik neem mijn skitas mee en daar knoop ik mijn schoenen aan vast, die kan ik in een speciale coupe kwijt? en kan ik daar mijn bagagekoffer ook kwijt?
ben deze tijdens de reis toch niet nodig.

Naast de coupes loopt een gangetje, dus je hoeft ook niet buiten om. Buiten staan is ook maar paar keer tijd voor en dat hebben ze dan ook liever niet of echt maar wat seconden.

Opzich zijn de ski coupes alleen voor ski of snowboard spullen. Kleding koffers/tassen moeten in je eigen rijtuig. Dat kan bijvoorbeeld boven de looppadden. Vanuit je coupe heb je daar wat ruimte voor. Verder zetten wij ze op de bovenste bedden, maar wij gebruiken die bedden vaak nooit of 1 niet.

Tijdens het slapen kan je denk ook wel iets kwijt op de grond in je eigen coupe en volgens mij is er ook wat ruimte onder de stoelen, maar dat nooit gebruikt en geprobeerd. Wel zie ik soms wel een kleding tas tussen de skies staan, dus ik zou het even aan je rijtuig host vragen als het niet in je coupe past. Tassen is wel passen en meten

oke bedankt !
makkelijk om iemand hier te hebben die dit allemaal weet :p

wij zijn met zijn 2 dus geen idee of de coupe vol zit, denk het wel :p

Tingelingeling…

Deze had best in het reizen subforum gekund toch Bertjan? :)

MAND!

Mischien zie ik je dan wel zit dan ook nog wel ga die dag ook met de alpen expres naar schladming is al mn 5e jaar dat ik ga alleen het slapen wil niet super lukken bij mij maar je bent toch wel aardig uitgerust als je op je bestemming aankomt

@yo-han ja idd niet bij stil gestaan, sorry :p

@ricardo :p toevallig 6 pers slaapcabine? haha

Ja ik ga met beteruit dat is een christelijke jongerenreis dus we zijn met 26 man nmaar inderdaad altijd in 6 persoonsslaapcabines ja en als je de middelste van de 3 bedden inklapt aan beide kanten heb je een bankje waar je op kunt zitten

26 man :P ongetwijfeld groot feest dan in de ‘‘feestcoupe’’

@Bertjan, daar zijn we toch met zijn allen voor om elkaar van info te voorzien!

Met die 26 man is de feestcoupe al voor 50% vol :P

Dan wordt het in ieder geval gezellig ja

@Ricardo, kun jij mij nog even je ervaringen met de Nordica Fire Arrow 80 sturen via een PM ofzo?

Trein is altijd gezellig, ff stukje rond lopen en je komt van alles tegen!

Per mail bedoel je he

@Ricardo, volgens mij kun je door op mijn naam te klikken in mijn profiel een bericht sturen.

Oke ja haha ben niet zo heel technisch maar is goed

Anders mag het ook per mail ice_junk "aapje" hotmail.com

Afgelopen week weer met Alpen Express geweest. Wat een afgang dit keer. Vanwege verregaande bezuinigingen is de bediening teruggebracht van 1 per wagon naar 1 per 3 wagons. Dat was werken voor haar. Da welkomstdrank afgeschaft was kan ik begrijpen echter het ontbijt was rijp voor de vuilnisbak. Dat ze dit durven te serveren. Dit gaat zo de Fyra achter na.

Plaats een reactie