Skigebied waar ook goed te wandelen valt?

Beste,

Wij gaan met een aantal mensen op vakantie die niet meer elke dag willen skiën. Een aantal dagen een ontspannende wandeling maken door een mooie omgeving wordt ook gewaardeerd.

Welke skigebieden hebben naast een uitgebreid pistenplan (+150 kilometer) ook een mooie omgeving, met daarin goed aangegeven wandelpaden?

Op de site van de ANWB staat wel een top10, maar daar staat bijvoorbeeld ook Oritsei tussen. Hier ben ik vorig jaar geweest en dat vond ik nou niet echt een wandelgebied…

Lech is een goede optie als je budget het toelaat.

Ik zou je het gebied Silvretta-Hochmonafon aanraden.

De Kristberg is zelf helemaal gericht op wandelaars. OOk in het dal zijn mooie wandelingen.

In Maria Alm veel winterwandelwegen.
Hebben regelmatig niet skiërs in huis die komen om te wandelen en natuurlijk ook lekker om in de tuin te zitten in het zonnetje!
hier onder een link naar een kaart van het gebied met daarbij ook de uitgezette winterwandelingen.
http://www.hochkoenig.at/topbilder/pdf/prospekte/winter_akti…

O jeetje, ik was niet ingelogd. En ik heb er dus helemaal naast zitten te typen.

Silvretta-Hochmonafon moet zijn: Silvretta Hochmontafon.

Ook zijn de pistekilometers meer dan 150 km, daar Silvretta Nova nu met de hochjoch is verbonden.

Check de site http://www.montafon.at

Just have fun!!!

Saalbach-Hinterglemm heeft ook heel veel wandel mogelijkheden.
http://www.saalbach.com/fileadmin/user_storage/saalbach_com/…

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Euhmm Seefeld kun je mooi wandelen, en we kiezen nu voor St michael im lungau. waar ook veel te wandelen is. Google anders op Winterwandern.

Seriously snow addicted family!

Méribel heeft ook hele mooie wandelingen, er is ook een speciale wandelkaart. Echt een mooi gebied voor ook de niet-skiers, kunt nog met de wandelpas met diverse gondels naar boven om daar de skiers uit je groep te ontmoeten.
En de 3Vallées zijn voor de skiers en boarders natuurlijk een paradijs :-)

Chamonix geeft een speciale wandel/sneeuwschoen plattegrond uit en natuurlijk niet te vergeten de eventuele begeleide tochten. Verder veel andere activiteiten zoals honden-sleetochten en alle andere faciliteiten zoals zwembad, spa’s, winkels, ijsbaan, bowling enz.

in skiwelt zijn ook genoeg wandelroutes
zowel onder in het dal als boven op de bergjes
en het is een ski gebied met meer dan 150 km piste’s dus dat komt goed
komen er net vandaan en de sneeuw is super en VEEEL…

Dienten am hochkönig, 150km skipiste en prachtige wandelwegen, verschillende niveau’s.
Het is ook makkelijk om met skiers ergens aftespreken voor de lunch zodat je gezellig samen kan eten. Skipas 5 in 7 dat is ook voordeliger.
Leuk sneeuwschoenwandel kun je er ook.

Op de Seiser Alm in Val Gardena bij Ortisei kun je dagenlang heerlijke wandelingen maken. Veel verschillende hutten om te pauzeren. En er rijden bussen en paardekarren om je eventueel weer terug te brengen als het te veel wordt :-)

Serfaus-Fiss-Ladis heeft ook een mooi wandelaanbod:
http://www.serfaus-fiss-ladis.at/static/cms/portal/_shared/p…

Let it snow

Wauw wat een suggesties! Iedereen tot zover bedankt, ik ga er eens naar kijken.

Maar als ik het zo zie heeft elk skigebied wel goede wandelmogelijkheden. :)

Nog een tip, heb ik zelf niet ervaren, ik zat altijd in andere delen van La Plagne:
Champagny en Vanoise. Hoort bij het LaPlagne gebied, maar daar in die omgeving heb je ook het National Park en Vanoise waar veel wandel mogelijkheden zijn.

Wij zijn een aantal jaar terug in Nauders geweest en daar is naast een prachtig (maar niet erg groot) skigebied de mogelijkheid om mooie wandelingen te maken. Mijn ouders hebben dat toen gedaan. Ze vonden het erg leuk!

Succes met de keuze!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Fiss blijkt hele mooie wandelpaden te hebben voor de liefhebber en het is een leuk skigebied.

Ik zou in dat geval voor een skigebeid kiezen met een breed vlak dal waar je makkelijk kan lopen en vele richtingen in kan. Ik zie veel tips waar de dalen smal zijn en er daardoor automatisch minder mogelijkheden zijn. Of je moet steeds een lift nemen.
Tiroler Zugspitze: prachtig dal met innsbruck vlakbij, veel kastelen en de plansee. Daar ben ik net geweest ook met niet skiiers. Ideaal. alleen niet een aaneengesloten skigebied.

Hochkoenig: super natuur mooi wandelen en ook een prachtig groot aaneengesloten skigebied. Idem montafon ligt zelfs het meest dichtbij.
Zell am See, Brixenthal, Zillertal, Gasteinertal (thermen), en vooral Schladming, allemaal prachtig.

Ik ski zelf ook niet alle dagen, vind het heerlijk om te wandelen in de sneeuw. Ik zorg er altijd voor dat onze skibestemming bij een riviertje ligt. Dan weet je zeker dat je relatief vlakke routes kunt lopen langs het water. Dorpen bovenop een berg vind ik minder leuk om te wandelen (Gerlos bijvoorbeeld). Mijn favoriet is Kirchberg, heeft een echte authentieke dorpskern maar dat ligt niet zo hoog. Dit jaar gaan we naar StnAnton am Arlberg, is hoger gelegen en het skigebied is groot. Volgens de kaarten zijn daar ook veel wandelroutes, op de site van de VVV staan wandelkaarten. Mijn schoonouders skiën niet meer, zij gaan al jaren winterwandelen in Nauders of Seefeld.

Sneeuwschoenwandelen (met van die tennisrackets) met een lokale gids is ook een echte aanrader, ik vind het veel leuker en intensiever dan skiën! In de meeste dorpen organiseert de VVV gratis tochten met een lokale gids.

Fleur,

Jij schrijft dat je Ortisei geen wandelgebied vindt. Vorig jaar ben ik met een groepje in Val Gardena geweest (Selva) waarbij één wandelaar. Hij was juist heel enthousiast over de wandelmogelijkheden en het natuurschoon. Het zal wel een kwestie zijn van smaak.

Zelf kan ik niet oordelen over de wandelmogelijkheden, want ik ben natuurlijk de hele dag op de latten ;-)

Ortisei is juist een wandelgebied. Je moet dan wel in het gedeelte zijn welke niet aansluit op de sella ronda!!!

Ortisei kan ik beamen, goed wandelen daar ;-)

Disturbing the peace since 1975

Waar moet je dan juist zijn in Ortisei (gedeelte dat niet aansluit op Sella Ronda?)

ok

Seefeld is inderdaad een goed wandelgebied maar wat minder km’s om te skiën. Ik ben afgelopen winter naar AlpenArena Flims Laax Falera geweest om te skiën maar door een ongeluk is het meer een wandelvakantie geworden. Je kunt daar enorm goed wandelen, zowel buiten als ín het skigebied. Een wandelpas kost SFR 30,- per dag en dan kun je ongeveer 10 liften gebruiken. Als je buiten het skigebied wandelt, heb je deze dagpas uiteraard niet nodig. Voor een uitgebreid verslag zie https://www.wintersport.nl/skigebieden/alpenarena/forum/topi…

Schröcken: er zijn winterwandelroutes en er is een groot skigebied (Ski-Arlberg). Een supermooie wandeling is bijvoorbeeld van de Salober jet naar Körbersee.

Plaats een reactie