Wintersporters.nl meeting 12 februari Altastenberg

Met de sneeuw en flinke kou in Nederland lijkt het ons een prima idee om eens wat dichter bij huis te gaan wintersporten. Zondag 12 februari gaan een aantal bloggers van wintersporters.nl een dagje skiën in het Sauerland. Heb je zin om je bij ons aan te sluiten? Iedereen is welkom!

De details
Wanneer? Zondag 12 februari om 10 uur
Waar? Skikarussell Altastenberg, Parking P4 (http://www.ski-altastenberg.de/anfahrt-parken/parkplaetze/…)
Kosten? Een skipas voor 1 dag is verkrijgbaar voor 21 Euro bij de kassa

Meer info op https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2443/Wintersporter…

Carpolen
Er zullen vast mensen zijn die met elkaar willen meerijden. Afspraken kunnen gemaakt worden in dit forum topic. Laten we er een mooie skidag van maken!

Zorgen jullie voor de stickers? Ik kan natuurlijk niet iedereen met een skibril gaan aanspreken. Er zullen toch ook nog wel wat Duitsers rondlopen?

We zullen duidelijk aanwezig zijn :)

Verdorie, dat zou wel héél leuk zijn zo vlak voor het "echte" werk! Woon jammer genoeg in West-Vlaanderen, denk niet dat er veel carpoolers zullen zijn hier…

Jammer, ik kan niet. Veel plezier gewenst!

Van organiseren had ik een iets andere voorstelling,zoals ik het nu lees is het een meet en greet evenement, ieder op eigen gelegenheid naar het doel, carpoolen op eigen initiatief, skikaart kopen ter plekke ook individueel,

Dus geen bus oid van centraal vertrekpunt, …
Ik denk er nog over na…het is toch met de auto weer 600 km rijden…op 1 dag, dus zo’n 6 uur rijden…

Ai, jammer! Ik had er graag heen gegaan…Helaas ben ik me dan met een kleine 10k loop aan het voorbereiden van de 20k loop van Alphen over een kleine maand…

If you snooze, you loose!

Zorgen jullie voor de stickers? Ik kan natuurlijk niet iedereen met een skibril gaan aanspreken. Er zullen toch ook nog wel wat Duitsers rondlopen?

Martijnski op 3 feb. 2012 17:32

Martijnski n Paul Combinatie met thai championchip 13 (dus maandag?)

leuk zo’n verjaardagsfeestje voor me, reis die dag daarvoor af voor weekje Les Menuires. Mocht er verderop dit seizoen nog een meeting komen… count me in!

euh... doen!?

Leuk initiatief! Kom de dag ervoor net terug uit Montafon dus even bedenken of ik kom.

Martijnski n Paul Combinatie met thai championchip 13 (dus maandag?)

Cees op 3 feb. 2012 18:22

We gaan Thai Nordic combinatie doen.

Vanaf de Sonnenhang moet er 2km gelanglauft worden tot aan het dalstation van de Ettelsberg gondelbaan. Tot boven kunnen de dames even op adem komen voordat de 2-delige afdaling begint.

Vanuit de gondel start deze afdaling naar de Wilddieb sleeplift. Snel met de sleper weer omhoog om daarna via de achterkant van de Ettelsberg door het bos richting skischans te freeriden. Onderweg moet er op schijfjes wild geschoten worden.

Bij de skischans aangekomen wordt per deelneemster de tijd stilgezet. Degene die als eerste hier aankomt mag de eerste sprong als tweede springen. Elke seconde verschil is 1 meter springafstand.

De winnares wordt over 3 weken op audientië bij de koning verwacht. Een grotere eer is in Thailand niet denkbaar.

Na deze uitputtende Thai Nordic combinatie middag worden de dames uiteindelijk door de mannen op hun rug naar het Lagunen Erlebnissbad gedragen :)

…Na deze uitputtende Thai Nordic combinatie middag worden de dames uiteindelijk door de mannen halfdood op hun rug naar het Lagunen Erlebnissbad gedragen :)

Martijnski op 3 feb. 2012 21:01

Je was nog iets vergeten:)

Edit: Mijn vrouw ziet af van deelname van deze voor haar onverwacht gevaarlijke wedstrijd:(

lijkt mij heel leuk!

verdorie, net op dat moment daal ik van de Oostenrijkse Arlberg pistes af… :)

zal voor een volgende keer zijn mensen, have fun hoor!

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

ik ben er een weekend later al, en om nou twee weekenden die kant op te gaan…

Ik ga zeker overwegen om mee te gaan. Eens kijken met de vrouw of we kunnen. Ik denk het wel.

vertrek de 10e naar de alpen dus ben er niet bij.

Veel plezier iedereen.

Ik heb er over nagedacht en hier zijn mijn bevindingen:

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2443/Wintersporter…

Helaas…helaas…dat gaat ons niet lukken.
Erg jammer.
Maar voor iedereen die gaat: heel veel plezier!

mama on a mission in the snow

Ik heb er over nagedacht en hier zijn mijn bevindingen:

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2443/Wintersporter…

Cees op 5 feb. 2012 13:14

Waarom regel jij niet die bus? Check even hoeveel belangstelling er is en wie weet krijg je een bus vol. Ze hoeven niet allemaal naar de meeting te gaan, het kunnen ook gewoon dorpsgenoten zijn die een dagje willen wintersporten. Kun je er misschien ook nog wat aan verdienen :)

Ik zal van de partij zijn. Hopelijk komt er een beetje volk opdagen.

Laten we hier de deelnemers opsommen zodat we weten wie allemaal komt:

  • Dieter
  • Martijnski

Laten we hier de deelnemers opsommen zodat we weten wie allemaal komt:

  • Dieter
  • Martijnski
Dieter op 5 feb. 2012 22:26

Streep mijn naam maar door. Mijn plannen zijn gewijzigd. M’n vriendin heeft 2 dagen extra vrij en dus gaan we ipv 2 dagen skiën in het Sauerland 3 dagen skiën in Oostenrijk.

"…"

Waarom regel jij niet die bus? Check even hoeveel belangstelling er is en wie weet krijg je een bus vol. Ze hoeven niet allemaal naar de meeting te gaan, het kunnen ook gewoon dorpsgenoten zijn die een dagje willen wintersporten. Kun je er misschien ook nog wat aan verdienen :)

Martijnski op 5 feb. 2012 21:51

De bloggers zillen vast al iets onderling geregeld hebben,
Dieter komt uit Belgie en ik uit Nederland, dus niet zo praktisch om voor deze combinatie een bus te regelen,;)
En voor de rest ben ik van mening dat de animo niet heel erg groot is, anders dan in november toen er nog geen vlok sneeuw gevallen was…

ik ben nog even agendatechnisch aan het overwegen of ik kom. In ieder geval wel zin om weer buiten te spelen in de sneeuw. Ik laat nog even weten als ik kom.

Ik kom ook. Ben nog niet zo lanng actief maar ben zondag wel van de partij.

Wil hier geen roet in het eten gooien of jullie teleurstellen maar; als puntje bij paaltje komt…

Ik heb in het verleden wel vaker meegewerkt aan evenementen organiseren om gezamenlijk ergens naartoe te gaan of een activiteit te houden.
Telkens waren er enorm veel reacties en belangstellenden tot het moment van de waarheid aanbrak, plots was meer dan de helft niet langer geïnteresseerd!
En daar sta je dan als fanatiekeling die alles tot in de puntjes heeft geregeld…

Ik zou het bijzonder jammer vinden mocht de meeting niet doorgaan wegens gebrekkige interesse.
Diegene die nu alles organiseren zullen dan een volgende keer wel twee keer nadenken voor ze zich in dergelijk avontuur storten.

Ik denk ook dat het vanuit puur praktische overwegingen niet haalbaar is om een autocar in te leggen, een deel komt uit België, de andere uit Nederland.

Maar goed, zoals eerder geschreven kan ik helaas niet deelnemen vanwege mijn wintersportvakantie te Oostenrijk. Een ander keertje dan maar voor mij…

Succes en have fun!!

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Kirsten in dit geval is het niet echt een organisatie,een aantal bloggers zou er al zijn en ze geven forumleden de gelegenheid om zich daarbij aan te sluiten, maar dat alles op eigen initiatief, verder wordt er alleen geknald, dus ook daar geen echte organisatorische talenten vereist, het heeft dus een hoog meet en greet gehalte maar verder niet…

@ cees

Daarom heet het ook een meeting.

@ cees

Daarom heet het ook een meeting.

Niels op 7 feb. 2012 17:09

Bedankt daar was ik zelf nog niet op gekomen ;)

Ik ben aan het zoeken naar de exacte locatie waar we elkaar ontmoeten. Waarschijnlijk staat het goed aangegeven waar P4 is maar als iemand nog een locatie heeft voor mijn navigatiesysteem dan hoor ik dat graag.

Aan de overzijde van Lua’s Skiverleih (Astenstraße 14 59955 Winterberg, Duitsland) is P3. Rijdt je iets verder weg (200 m) uit de dorpskern (en Winterberg) op de Astenstraße dan kom je vanzelf bij P4. Hier is de skilift Westfalenhang 2.

Plaats een reactie