Prins Friso onder lawine?

Ik lees via diverse kanalen: "MEMBER OF DUTCH ROYAL FAMILY BURIED BY AVALANCHE IN AUSTRIA - AUSTRIAN NEWS AGENCY APA"

Edit; nu ook via 3FM op het nieuws.

Nu.nl meldt het volgende:
"AMSTERDAM - Een lid van het Nederlands koninklijk huis is vrijdag in Oostenrijk bedolven onder een lawine.

Om wie het gaat is niet bekendgemaakt. Volgens de Oostenrijkse krant Krone gaat het om prins Johan Friso. Minister president Mark Rutte meldt dat het slachtoffer in ieder geval niet koningin Beatrix is.

Het bericht nu:
De prins is gereanimeerd en naar een ziekenhuis gebracht, heeft de burgemeester van Lech vrijdag gezegd tegen Oostenrijkse media.

Meer informatie volgt nog.

Had ie wel een helm op?

Vrij ongepaste grappen vind je niet Johan? Verder is er kennelijk nog weinig bekend hoe of wat er precies is gebeurd.

Zo de man zo zijn woord

Zeker ongepast… Als het jou zou overkomen zouden we ook niet zulke dingen zeggen!

Ik zou er als ik erbij was hooguit een extra metertje sneeuw bovenopgooien … maar dat komt omdat ik je een sarcastische … vind…

Gereanimeerd en vervolgens naar het ziekenhuis gebracht, heftig dus!

Behoorlijk heftig inderdaad, daarom kan ik het "grapje" van Johan487 ook absoluut niet waarderen…!

Oef… dat is niet mis. Maar gaat de koninklijke familie ook wel eens offpiste, of is dit ook een lawine op de piste.

Vond het grapje trouwens wel kunnen.

Langerzug? Weet jij wat meer?

@Johan487: ha, daar ben je weer eens. Je verveelt je nog steeds?

mama on a mission in the snow

Lawine Warn Stufe 4 !!!
De natuur maakt geen verschil tussen rood en blauw bloed. Als je weet wat dit betekend dan weet je ook dat je eigenlijk niets buiten de pistes te zoeken hebt.
Natuurlijk is het een drama voor de familie!
Maar ik ben bang dat er dit weekende nog veel meer ongelukken gaan gebeuren als al die toeristen lekker off-piste gaan met LWS 4!!!

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Toestand stabiel, maar niet buiten levensgevaar.

In het artikel van nu staat ‘vrij skigebiet’ ik lees dat als een off-piste route. Gezien de snelheid van de vondst ga ik wel uit van de 3 eenheid.

Ongeacht of het een lid van de koninklijke familie is hoop ik dat het goed gaat met hem en dat er behalve schrik geen nare gevolgen zullen zijn.

@Greenfield: ben daarom ook wel benieuwd naar wanneer en hoe het precies is gebeurd. Voor het leereffect. En ben idd ook bang dat dit niet het laatste ongeluk zal zijn…

mama on a mission in the snow

offpiste gebeurd!

Leereffect jaja, sensatieeffect!

Via http://live.nu.nl/Event/Prins_Friso_bedolven_onder_lawine… is het live te volgen. 20 minuten onder de sneeuw liggen is niet niks! Dan mag hij enorm van geluk spreken zeg!

@Johan487: en nu opzouten, dit is niet leuk meer. Je krijgt een "niet ok" van me.

mama on a mission in the snow

@Johan487, hou eens op met je K.uuuuu teeeee gedrag hier altijd, je loopt voor meerdere mensen de sfeer hier te verzieken met je sarcastische antwoorden!

De oostenrijker hebben het over een schedelbreuk en polytrauma!

Klinkt niet goed

http://www.oe24.at/oesterreich/chronik/Lawine-verschuettet-S…

http://www.nu.nl/binnenland/2743615/prins-friso-in-levensgev…

Zie hier "beelden van de zoektocht".

Het lijkt alsof de lawine nagenoeg in het dorp/dal heeft plaatsgevonden (in de nabijheid van woningen)

Als ik die beelden zie van nu.nl lijkt het net naast de piste te zijn gebeurd of midden in het dorp.

De beelden die op nu.nl ziet zijn van een lawine eerder deze week die een oprit naar een hotel in St. Christoph bedolfde.
Heeft niets met vandaag te maken.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Oke, good to know

Hoe lang kan je het trouwens uithouden onder een pak sneeuw voordat je bewusteloos raakt? was dat een minuut of 8?

Niet handig om met stufe 4 off-piste te gaan. Maar wel bijzonder klote natuurlijk.

Ga er vanuit dat dit niet het laatste is wat we van lawine’s gaan horen de komende weken.
De sneeuwcondities van dit moment doet me denken aan de winter van 98-99 met de grote lawine die door Galtur heen ging.
En mag hopen dat de mensen die massaal op wintersport gaan de komende weken snappen wat het gevaar is van zulke grote hoeveelheden sneeuw.
Wintersport is de laatste 10-15 jaar veel populairder geworden maar zulke grote hoeveelheden sneeuw komen maar zeer zelden voor en heb het idee dat veel mensen hier dan ook niet mee bekend zijn.

De beelden die op nu.nl ziet zijn van een lawine eerder deze week die een oprit naar een hotel in St. Christoph bedolfde.
Heeft niets met vandaag te maken.

Greenfield op 17 feb. 2012 16:16

Dus dit zijn niet de juiste beelden?

http://www.zie.nl/video/algemeen/Prins-Friso-in-levensgevaar…

null

De foto schijnt volgens nos.nl inderdaad van gisteren te zijn.

Waarom plaats je überhaupt foto’s??:(

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Lawine Warn Stufe 4 !!!
De natuur maakt geen verschil tussen rood en blauw bloed. Als je weet wat dit betekend dan weet je ook dat je eigenlijk niets buiten de pistes te zoeken hebt.
Natuurlijk is het een drama voor de familie!
Maar ik ben bang dat er dit weekende nog veel meer ongelukken gaan gebeuren als al die toeristen lekker off-piste gaan met LWS 4!!!

Greenfield op 17 feb. 2012 15:48

Helemaal mee eens! Een geluk bij een ongeluk dat er nu zoveel media aandacht is voor de situatie. En je ziet maar weer, zelfs een Friso (met al z’n raadgevers) kan een dikke halve meter verse poeder niet weerstaan.

Plaats een reactie