Van ski naar snowboard.

Ik ski al een aantal jaar en nu heb ik voor het eerst op de laatste dag van mijn ski vakantie op een snowboard gestaan van een vriend.
Gewoon even met de snow boots er in.
En ik moet zeggen dat het wel lekker voelde, al was het maar gewoon op een plek schuiven en springen. Nu wil ik volgend jaar dus gaan snowboarden en voor die tijd flink lessen.

Is dit herkenbaar?
ik zag namelijk ook een hoop snowboarders die op de laatste dag nog even een paar ski’s gingen huren.

Is het handig om te gaan lessen op een borstelbaan of een rol piste?

Ik heb zelf mijn eerste ski les op een borstelbaan gehad.

JA!

Er zijn veel mensen die het één of het ander nog nooit gedaan hebben en denken dat wil ik ook wel eens proberen. Vooral omdat snowboarden inmiddels zo normaal is. Er zijn inmiddels dus ook behoorlijk veel boarders die nog nooit op twee latjes hebben gestaan. Terwijl dat vroeger zeg 10 jaar geleden anders was. Vrijwel iedereen die je toen op de piste zag kon ook skieen. Zelf heb ik 1 week geskied destijds omdat mijn ouders graag wilde dat ik leerde skieen. Mijn ouders waren al heel lang niet meer op wintersport geweest en waren totaal onbekend met snowboarden. Het tweede jaar ben ik gaan boarden, en was ik verkocht. En het mooie was dat mijn moeder die de grootste twijfels had gehad als eerste riep dat het veel beter bij me past!

Let it snow, let snow, let it snow!

Ik zou voor de combinatie rollerbaan-indoorpiste gaan. Dus na een aantal lessen op de rollerbaan de echte sneeuw in om te leren "voelen" hoe je moet kanten/rutschen in backside en frontside. Ook de bochtinzet en doorsturen is in echte sneeuw wat eenvoudiger als op een rollerbaan.
Eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik alleen ski ervaring heb op een borstelbaan maar ik ski en board veel op een rollerbaan en natuurlijk in de sneeuw.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ik zie idd ook steeds meer skieërs die gaan boarden.
Sommige om het een dag te proberen en sommige die het erbij willen doen. Allemaal prima natuurlijk maar neem idd wel les!

Ervaren skieers pakken het sneller op dan iemand die nog nooit op de sneeuw heeft gestaan, maar met wat les kom je er stukken sneller en beter.

zelf (boarder) heb ik juist big foots aangeschaft om eens af te wisselen en wie weet ook ooit ski’s…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

twee weken geleden 2 dagen voor mezelf (reisgenoot had ongelukje) had bijna middag priveles board geboekt om eens te proberen. Zit nu te denken… wat als ik het toch gedaan had.
Komend jaar toch echt maar eens proberen als ik het zo lees.

euh... doen!?

Ik heb bijna 8 jaar geskied en ga vrijdag weg voor mijn derde jaar op het board. Het is echt de moeite waard. Ik ben begonnen met binnenlessen op een band. Erg lastig maar je leert het er het best op. Tenminste, voor mij heeft dit goed geholpen. 5 lessen binnen en vervolgens op locatie ook nog les. Ik zou zeggen, zeker doen. Als het niets is kan je altijd weer gaan skien.

ik heb het ook een keer gedaan, en boarden bevalde me wel, maar ik prefereer nog steeds skies, voel er me ‘veiliger/stabieler’ op , is misschien bullshit maar dat is een persoonlijke mening he :p

feit… op skies naar een lift stappen is pakken handiger dan steeds de bindingen te lossen bij een board…merkt ik op :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Rene, ik ski van kindsaf en ben vorig seizoen met mijn zoon begonnen met snowboarden. 2x indoor les genomen en 1x 5 dagen op locatie.
Sindsdien zo’n 40 sneeuwdagen op locatie en slechts 3 dagen terug naar de skies gegrepen bij super ijzige pistes.
Dus, zeker doen en zeker les voorzien, je moet de basics aangeleerd krijgen.
Daarna kan je afwisselen zoveel je wilt maar bij goede sneeuwconditie’s is de kans reël dat de skies niet veel meer mee mogen :-)

Alvast succes !

Ik ben na 3 jaar boarden overgestapt op skies (ging toen iemand voor het eerst mee en die ging op skiles dus deed ik gezellig mee)
Ik kwam er toen achter dat skiën mij meer ligt (maw op skies kom ik als 1 van de eerste beneden terwijl op een board iedereen op mij moest wachten)
Nu na een jaar of 8 twijfel ik wel steeds meer om toch weer een keer te gaan boarden.
Een vriend van mij heeft toevallig het tegenovergestelde (hij wil naar 10 jaar boarden het volgend jaar op 2 latten proberen)
Dus je vraag is heel herkenbaar en gewoon lekker doen waar je zin in hebt
Het is tenslotte vakantie ;)

Plaats een reactie