Beste Skigebied ter wereld: Hochfugen-Hochzillertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen

@ Rogier

Puur om het skigenot heb je groot gelijk

Wat mij betreft is Tignes ook nog steeds het mooiste gebied waar ik ooit ben geweest. Heb heel wat gebieden gezien in Frankrijk en Oostenrijk, maar voor echt ski-plezier is Tignes fantastisch. Qua gezelligheid laat het te wensen over, maar ik zeg altijd dat er genoeg apres-ski kroegen zijn in NL, dus die hoef ik op wintersport niet.

La plagne/Les arcs was ook geweldig, maar mogelijk komt dit mede door de grandioze omstandigheden die we daar hadden (elke nacht sneeuw, elke dag lekker zonnetje). Heerlijke tochten kunnen maken.

Natuurlijk slaat dit weer op niets: iedereen heeft zijn eigen mening over zo’n gebieden en ze hebben natuurlijk niet de moeite gedaan om in Zwitserland te gaan kijken. Bitter weinig Zwitserse gebieden vooraan.

Zoals Eric al zei: Leukerbad onder landgraaf is totaal absurd. St.Moritz is het enige volbloedige zwitserse gebied in de top 30 met een meer dan terechte 9de plaats. Haha, St.Moritz bestaat volgens deze site alleen uit Corviglia, wat een blunder.

Wel blij dat Warth-Schrocken op 15 staat, daar gaan we dit seizoen skien :D

Ik kan toch niet zeggen dat ik het hoch-zillertal gebied het beste vind. Gebieden als Sölden en Ischgl zijn vele malen beter. Als je alleen al kijkt naar het aantal sleepliften, kan je toch niet zeggen dat hoch-zillertal zo goed is. Er zijn heel veel sleepliften en oude, onoverdekte stoeltjesliften. In Sölden is dat al stukken minder en in Ischgl zijn de sleepliften al 10 jaar (nagenoeg) verdwenen.

Bovendien heeft het hoch-zillertal geen verbinding tussen de gebieden. Mayrhofen en Kaltenbach liggen zo ver uit elkaar dat je haast niet van een gebied kan spreken.

Voor de prijs is het een redelijk gebied, het is erg goedkoop. Skiën kan voor iedereen, zowel beginners als gevorderden.

@BvH: veel sleepliften maakt een gebied toch niet slecht?

ik heb geen probleem met sleepliften hoor, vaak zijn ze er om kleine stukjes te overbruggen en dat vind ik prima…

Het gebied van Mayrhofen (Zillertal3000) is een totaal ander gebied als het Hoch-Zillertal.
Zillertal 3000 heeft deze vergelijking dan ook niet gewonnen, dus waarom zouden deze gebieden met elkaar verbonden moeten zijn?

ergo: er valt uiteraard wel wat voor te zeggen, omdat het hele Zillertal met 1 skipas te beskiën is…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik vind veel sleepliften een gebied wel slechter maken omdat het veel tijd in beslag neemt en relatief korte afstanden mee aflegt. Voor (met name) de gevorderde skiër is het toch wel aantrekkelijker om binnen 10 minuten weer een lange afdaling te kunnen doen dmv een stoeltjeslift.

Het klopt wat je zegt, Mayrhofen is een ander gebied. Ik was in de war met de skipas ;) Ik ben afgelopen twee jaar in dat gebied geweest (1x verblijf Aschau, 1x in Kaltenbach). Het is wel een leuk skigebied, maar vind het skiën, en dan met name de voorzieningen (vooral) in Ischgl beter. Maar daar ben je dan wel weer een hoop meer geld kwijt. En dat is natuurlijk ook wel belangrijk.

Sleepliften zijn niet vervelend, zeker als door sleepliften sommige stukken heel rustig zijn. Soms kan het ook niet anders dan een sleeplift te zetten.

als ik iets lees dat er weer iets of iemand de beste is dan denk ik altijd :wie bepaalt dat?
bv beste skigebied ,in welke stad of land zit de commissie die het beste skigebied bepaalt??..
die bestaat dus niet en die titel is alleen een marketingtrucje .iedereen moet gewoon lekker zelf uitmaken wat of waar het ut beste is.hier heb je wat en daar laat je wat!!

Beste keus is altijd persoonlijk!

Maar als je bijvoorbeeld 1000 mensen laat kiezen en er komt er dan 1 als 1e uit zal het wel terecht zijn dat dat skiegebied op de 1e plek is geeindigd toch?

Btw ik kan niet zeggen of het het beste skiegebied is wat er is maar ik heb me er fantastisch vermaakt op en offpiste.

Wilder kaiser behoord wat mij betreft zeer zeker in de top 5 te staan!

Afgelopen winter nog in hochfugen hochzillertal geweest en bijna geen sleeplift gezien en het is inderdaad een heel mooi gebied snelle liften

Een wedstrijd om wat is het beste skigebied is nooit eerlijk: niemand is bij alle kandidaten geweest en het ene gebied heeft veel meer bezoekers dan het andere waardoor de onbekendere worden benaldeeld en de bekende gebieden een hoge quotering krijgen. Iedereen vind ook andere dingen belangrijk in een skigebied.

@Mathijs, ik neem toch aan dat er een select gezelschap deze gebieden beoordeeld of zit ik er nu helemaal naast?

Weet iemand dat toevalling: hoe worden deze gebieden beoordeeld en door wie?

Plaats een reactie