Voetbaltopic

DKV is bedacht door Heerenveen en niet door DKV. In de media wordt het nu omgedraaid en ook DKV gebruikt de term DKV als het gaat om Heerenveen. Wie snapt het nog? Feit blijft dat of je nu van noord naar zuid rijdt of anders om, het blijft 30 km.

En helaas had ik het mis, men is in DKV verlost van een trauma want ze hadden nog nooit thuis gewonnen van Heerenveen. En ik ben een trauma rijker…

Ik kan niet zeggen dat ik wel even een feestje heb gebouwd hier in het appartement in Flaine. Ik vond het heel erg jammer dat ik niet echt bij de wedstrijd kon zijn, maar mijn zwager heeft een goede pot tegen DKV gezien. Het was iig een mooi verjaardagskadootje :)

let's get this party started!!

Genk voor de tweede keer op rij winnaar van het weekend en al 14 matchen ongeslagen. En dan zit onze sterspeler nog in blessure. Wat mij betreft, titelkandidaat nr. 1.

Niels322 op 27 okt. 2013 21:22

Quote van het jaar @Niels322 :D

Weet je nog dat Standard aan Play-Off 1 begon met 17 punten achterstand en nog bijna kampioen speelde? Genk staat op…11 punten ;)
@Mathijs!

Daar ben ik me van bewust, maar zo’n vaart gaat het niet lopen deze play-offs, het wordt nog hard voor Genk om nog een Europees ticket te halen.

Binnenkort eens alle uitmatchen tickets aanvragen, bij eventueel kampioenschap op verplaatsing ;) Kampioen spelen op Genk zou mooi zijn (op de voorlaatste speeldag) :)

We zullen zien, het begint eigenlijk nu pas echt. Brugge en Standard zijn de topfavorieten. Hasi lijkt ook wel een goed effect te hebben op Anderlecht. Lokeren heeft niet veel meer te winnen of ze moeten al 2e worden. Zulte Waregem en Genk kunnen ofwel tegenvallen ofwel een heropleving krijgen. Mijn pronostiek:

  1. Anderlecht
  2. Standard
  3. Club Brugge
  4. Genk
  5. ZW
  6. Lokeren

Play-Off 2 wordt trouwens gewonnen door Waasland-Beveren.

Zo, en de eerste kampioen is al weer bekend. Bayern München! :D Wat een geweldig seizoen!

Mijn pronostiek voor de Jupiler pintjesliga:

  • Club Brugge
  • Standard
  • Anderlecht
    (dan een groot gat)
  • Lokeren
  • Zulte Waregem
  • Genk
Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Prono:

-Club Brugge
-Standard
-Zulte Waregem
-Anderlecht
-Genk
-Lokeren

Play-off 2 wordt gewonnen door Charleroi
Play-off 3 wordt gewonnen door Bergen

Enkel Westerlo stijgt en Bergen wint het onderonsje met de drie andere tweedeklassers.

Zo, en de eerste kampioen is al weer bekend. Bayern München! :D Wat een geweldig seizoen!

HenriS op 25 mrt. 2014 22:05

ongeslagen!!

Certified ski-boy, glijbewijs

geluksgoaltje die 0-1 @Niels322 :p

Certified ski-boy, glijbewijs

Ze hadden beter Zulte laten winnen. Dan wordt Anderlecht, Brugge of Standard tenminste geen kampioen :p

club brugge aan de leiding! Vanaf nu de eindsprint tot de titel!

No sweat no glory

club brugge aan de leiding! Vanaf nu de eindsprint tot de titel!

clubbrugge op 26 apr. 2014 22:12

Werd ook eens tijd.

Elke topploeg heeft wel eens een dipje ;)

No sweat no glory

Van 8 jaar :p

Maak er op z’n minst al maar 9 van. ;-) Komende zondagavond staan ze hopelijk terug op de 3e plaats. En hopelijk steekt Z-Wa hen ook nog voorbij de komende weken.

Het minste wat we kunnen zeggen is dat noch de bestuursleden, noch de trainer veel sympathie opwekken voor hun club bij de neutrale supporter. Idem bij Standard eigenlijk.

Geef de titel dan maar aan Z-Wa of alweer aan Anderlecht. Die hebben tenminste nog ‘normale’ mensen aan het roer.

Maak er op z’n minst al maar 9 van. ;-) Komende zondagavond staan ze hopelijk terug op de 3e plaats. En hopelijk steekt Z-Wa hen ook nog voorbij de komende weken.

Het minste wat we kunnen zeggen is dat noch de bestuursleden, noch de trainer veel sympathie opwekken voor hun club bij de neutrale supporter. Idem bij Standard eigenlijk.

Geef de titel dan maar aan Z-Wa of alweer aan Anderlecht. Die hebben tenminste nog ‘normale’ mensen aan het roer.

steven9 op 28 apr. 2014 13:00

2

Al vanaf seizoen 87-88 supporter van Sporting Lokeren.
In Nederland sinds '96 fan van Feyenoord (maar geen anti-Ajax, ben dan ook geen Nederlander ;-))
Verschillende seizoenen gemiddeld 12 thuiswedstrijden bezocht maar de laatste jaren is dit is iets minder geworden wegens tijdsgebrek.
Ook losse kaarten zijn soms moeilijk aan te kopen want de thuiswedstrijden zijn vaak uitverkocht.

In Duitsland al verschillende ploegen bezocht zoals Dortmund, Alemannia Aachen, 1. FC Köln, Bayer Leverkusen, Karlsruhe, Mönchengladbach en Werder Bremen maar het meeste sympathie voor Hertha Berlijn.
Ik probeer dan ook 3 tot 4 wedstrijden mee te graaien van Hertha per seizoen, meestal als ze op verplaatsing spelen in de buurt (max. 300-400 km)

In Engeland voorkeur voor Tottenham Hotspur.

Prono POI

  1. Standard
  2. Anderlecht
  3. Brugge
  4. Zulte-Wargem
  5. Lokeren
  6. Genk

Mijn pronostiek:

  1. Anderlecht
  2. Standard
  3. Club Brugge
  4. Genk
  5. ZW
  6. Lokeren
Niels322 op 25 mrt. 2014 17:30

Alleen iets te optimistisch over Genk geweest :p

Al vanaf seizoen 87-88 supporter van Sporting Lokeren.
In Nederland sinds '96 fan van Feyenoord (maar geen anti-Ajax, ben dan ook geen Nederlander ;-))
Verschillende seizoenen gemiddeld 12 thuiswedstrijden bezocht maar de laatste jaren is dit is iets minder geworden wegens tijdsgebrek.
Ook losse kaarten zijn soms moeilijk aan te kopen want de thuiswedstrijden zijn vaak uitverkocht.

Ken005 op 29 apr. 2014 13:21

Me likey! Ik ben supporter van Feyenoord sinds mijn geboorte… Oftewel, ook '96 :)
Ik ben benieuwd wie we loten voor de vCL. Ik hoop een team dichtbij en niet Rusland oid waar de pleuris aan de hand is…

Trouwens mooi dat er drie clubs gewisseld zijn dit seizoen in Nederland. Alleen al om het feit dat Roda JC te lang op het nippertje het heeft gered, Excelsior uit Rotterdam komt en ikzelf in Dordrecht geboren ben :)

No offense naar NEC, Roda en RKC supporters hier ;)

Carnas on Tour

schapenkoppe!!

Certified ski-boy, glijbewijs

Alleen voor NEC vind ik het jammer dat ze eruit zijn leuke club en altijd een leuke uitwedstrijd., Roda was altijd een leuke reden voor een weekendje Valkenburg maar voor de rest vind ik het een k*tclub. Dordt is een aanwinst voor de eredivisie denk ik, ik hoop dat ze net al cambuur en Eagles spelen en erin blijven. Excelsior krijgt het erg moeilijk denk ik.

Ik ben sinds eind jaren 80 begin 90 Feyenoord supporter. Eerste wedstrijd in 93 (Ajax uit) en inmiddels alweer13 jaar seizoenkaart houder en bezoek regelmatig uitwedstrijden.
@svennoo als we Rusland loten kan het alleen Zenit st. Petersburg zijn. Daar is geen pleuris aan de hand. Het enige is dat het een pleuriseind is ;-) hopelijk Lille of Luik loten dan hebben we een mooie uitwedstrijd voor de boeg, besiktas kon ook nog maar daar ga ik niet heen, net als Rusland.

🏂

@Martin9 heel gedoe met een visum blablalabla. Net als jou sla ik dus Turkije en Rusland over. Lille of Luik lijkt mij wel mooi, inderdaad. Valkenburg kon dit jaar sowieso toch niet. Blij toe dat RKC, NEC en R(echt) O§ D(egradatie) A(f) JC eruit zijn, burgemeesters van die steden zijn schijters. Belachelijke combi’s…

Volgend jaar weer SK, welk vakkie zit jij?

Carnas on Tour

Rusland wordt pittig hoor, ik volg de russische competitie wel aardig, mede voor me werk

Certified ski-boy, glijbewijs

@svennoo
Ik zit nu al een paar jaar in vak J, daarvoor een jaar of 7, 8 op W1. Die combis vind ik echt irritant daarom heb ik het laatste jaar maar 2 uitwedstrijden bezocht, alleen Utrecht en az. Volgend jaar gaan we weer wat meer op losse kaarten proberen en hopelijk Europees een (paar) leuke tegenstanders in een normaal land. Waar zit jij dan?
@Jorian, ja Zenit is een sterke tegenstander hoor.

🏂

@Martin9 aankomend seizoen vakkie W1. Afgelopen seizoen nul! uitwedstrijden geweest, behalve dan Hardenberg-uit met de beruchte partybusreis en ASWH-uit. Dat tweede was hooguit 10 minuten met de scooter voor mij :P Volgend seizoen inderdaad meer losse kaarten, combi’s worden steeds achterlijker. Benieuwd wat onze grote vriend Ahmed ‘Neus’ Aboutaleb voor ons in petto heeft met Excelsior - Feyenoord :|

Carnas on Tour

Excelsior en dordt met de combi, Ik zie hem er voor aan hoor maar zal nie gebeuren. Excelsior gewoon los heen gaan kan je lekker overal zitten geen probleem, voor en tijdens de wedstrijd kan je in het supporters home lekker biertjes drinken, goed te doen altijd daar ;-) we mochten de laatste keer zelfs buiten bier drinken van de kit en stewards, gewoon alles relaxed!

Ben benieuwd volgend seizoen! Maar eerst het WK.

🏂

Excelsior en dordt met de combi, Ik zie hem er voor aan hoor maar zal nie gebeuren. Excelsior gewoon los heen gaan kan je lekker overal zitten geen probleem, voor en tijdens de wedstrijd kan je in het supporters home lekker biertjes drinken, goed te doen altijd daar ;-) we mochten de laatste keer zelfs buiten bier drinken van de kit en stewards, gewoon alles relaxed!

Ben benieuwd volgend seizoen! Maar eerst het WK.

Martin9 op 23 mei 2014 12:51

Excelsior heeft inderdaad goed bier, ik was er tijdens Jong Feyenoord/Excelsior - Jong RKC. Dordrecht weet niet ik meer, ik was er tijdens Dordrecht - Feyenoord in het seizoen 2012/2013.

Carnas on Tour

Plaats een reactie