Voetbaltopic

lekker voorbarig om hiddink gelijk de schuld te geven… iets met 16 miljoen bondscoaches

Certified ski-boy, glijbewijs

Vind jij het toevallig dat ze onder Van Gaal telkens scherp startten en onder Hiddink niet? Ik niet. Ik heb het idee dat hij over the hill is, en te lief voor de spelers?

❄️

Beste Noorderburen, om het nog wat erger te maken:

http://www.demorgen.be/sport/historisch-belgie-wipt-over-ora…

;-)

Beste Noorderburen, om het nog wat erger te maken:

http://www.demorgen.be/sport/historisch-belgie-wipt-over-ora…

;-)

steven9 op 14 okt 2014 09:42

Ach ja. Ik denk dat we de komende toernooien gaan voelen hoe jullie je voelden toen jullie een aantal eindtoernooien er niet bij waren :P

Guus ga naar huus…

Carnas on Tour

Mooi om te zien dat de Belgen er blij van worden dat het een keer wat minder gaat bij ons. Zelf nog nooit wat gewonnen of goede resultaten behaald maar ik gun jullie dit pleziertje wel ;-)

Goed elftal en voor de komende jaren gegarandeerd deelnames aan eindtoernooien. Hopelijk een keer tegen ons…

🏂

En ik dacht nog wel dat juist dit de plaats was waar ik voetballoos kon leven, verkeerd gedacht haha. Al zou ik Nederland Belgie wel een leuke wedstrijd vinden

Vind jij het toevallig dat ze onder Van Gaal telkens scherp startten en onder Hiddink niet? Ik niet. Ik heb het idee dat hij over the hill is, en te lief voor de spelers?

David23 op 14 okt 2014 08:49

over the hill? hij is drie jaar ouder dan van gaal

Certified ski-boy, glijbewijs

En ik dacht nog wel dat juist dit de plaats was waar ik voetballoos kon leven, verkeerd gedacht haha. Al zou ik Nederland Belgie wel een leuke wedstrijd vinden

Marjanvl op 14 okt 2014 23:17

Serieus? Juist In het voetbaltopic denken voetballoos te kunnen leven leven??? :-) je had ook niet kunnen klikken hè! Of vind je been voetballoos leven stiekum toch een beetje saai? ;-) ;-)

🏂

Vind jij het toevallig dat ze onder Van Gaal telkens scherp startten en onder Hiddink niet? Ik niet. Ik heb het idee dat hij over the hill is, en te lief voor de spelers?

David23 op 14 okt 2014 08:49

over the hill? hij is drie jaar ouder dan van gaal

Jorian op 14 okt 2014 23:20

Qua leeftijd niet maar qua denkwijze wel. Hij streeft blijkbaar de Hollandse school na en dat is onjuist. Met deze spelers werkt 4 3 3 niet, dat is toch wel aangetoond. Sowieos vind een systeem nastreven belachelijk, je bouwt een systeem aan de hand van het type spelers en je gaat niet spelers in een systeem passen. Resultaat is belangrijker dan het systeem!

Daar naast vind ik van Gaal echt een ‘peoples manager’ en van Hiddink krijg ik echt de kriebels met zijn politiek correcte bull shit. Ze hadden Koeman er meer moeten zetten nadat hij bij Feyenoord had gezegd te vertrekken. Hij had echt absoluut de juiste man op de juiste plek geweest. Maar goed, ik hoop dat oranje het nog goed kan gaan maken deze kwalificatie. Het ek niet halen in deze poule met deze spelers is echt schandalig!

🏂

Ach, de eerste drie plaatsen zich, en nu zijn er twee uitwedstrijdjes verloren, thuis moet je gewoon van ze winnen en dan word je uiteindelijk gewoon eerste

Vind jij het toevallig dat ze onder Van Gaal telkens scherp startten en onder Hiddink niet? Ik niet. Ik heb het idee dat hij over the hill is, en te lief voor de spelers?

David23 op 14 okt 2014 08:49

over the hill? hij is drie jaar ouder dan van gaal

Jorian op 14 okt 2014 23:20

Qua leeftijd niet maar qua denkwijze wel. Hij streeft blijkbaar de Hollandse school na en dat is onjuist. Met deze spelers werkt 4 3 3 niet, dat is toch wel aangetoond. Sowieos vind een systeem nastreven belachelijk, je bouwt een systeem aan de hand van het type spelers en je gaat niet spelers in een systeem passen. Resultaat is belangrijker dan het systeem!

Daar naast vind ik van Gaal echt een ‘peoples manager’ en van Hiddink krijg ik echt de kriebels met zijn politiek correcte bull shit. Ze hadden Koeman er meer moeten zetten nadat hij bij Feyenoord had gezegd te vertrekken. Hij had echt absoluut de juiste man op de juiste plek geweest. Maar goed, ik hoop dat oranje het nog goed kan gaan maken deze kwalificatie. Het ek niet halen in deze poule met deze spelers is echt schandalig!

Martin9 op 14 okt 2014 23:33

daar heb je zeker een punt, maar veel van deze spelers spelen bij hun club ook 433. en ja van Gaal is een peoples manager maar daar vind ik 'm erg in doorslaan… ik zou Hiddink nog één wedstrijd geven; zoals Robben zei, het is 2 voor 12. Verpest ie de volgende, heeft NL nog kans om door te gaan, en kan je hem er altijd nog uitgooien.

Certified ski-boy, glijbewijs

Het probleem is (denk ik) dat er een zeer matige verdediging staat, de fouten van Bruno Martens Indi en de Vrij werden op het WK aardig verbloemt door een zeer goed spelende Vlaar. Hij zette die twee op de juiste plek waardoor hun fouten minder zichtbaar waren.

Maar ook de snelheid waarmee men speelt is niet genoeg, het eeuwige tikkie terug is goed voor de balbezit maar wil je geen wedstrijden mee. Zeker niet als je weer door een fout van de verdediging op een achterstand sta.

Als je de wedstrijd ziet tegen IJsland zie je o.a. dat Robben aardig geïsoleerd was, werd door drie, vier soms vijf verdedigers gedekt. En dan zie je nergens een speler en meer bewegen om zo aanspeelbaar te zijn, en de o zo geprezen Huntelaar bied helemaal niks.

Het gaat wel goed komen denk ik, maar dan moet men eerst de verdediging aanpassen.

4e of binnekort 5e staan op de fifa-ranking en toch zo veel kritiek te verduren krijgen. Dat is een luxe die wij Belgen ons niet kunnen veroorloven.:-) Alhoewel, ook bij ons heb je nogal wat negativisten (vooral bij Vlaams-nationalisten).

Aan de andere kant moet je toegeven dat Nederland nu eigenlijk onterecht op die 4e plaats staat, na heel wat meeval op het WK. De voorbije 30 jaar had ik jullie meerdere keren het WK gegund (in tegenstelling tot heel wat Vlamingen hou ik wel van de Nederlandse branie, het lef en het mooie voetbal dat jullie doorgaans brengen), maar dit WK was het werkelijk niet om aan te zien hoe Nederland speelde.

De resultaten op het WK verbloemden veel, maar zo veel meeval kan niet blijven duren. In die zin zijn de huidige slechte resultaten misschien wel een verderzetting van het slechte WK?

Wat ik trouwens ontzettend erg vind is wat er bij Servië-Albanië gebeurd is gisteren, ongelofelijk.

❄️

Wat Servië-Albanië betreft, het omgekeerde kan ook: zie onderstaand filmpje van na de wedstrijd Bosnië-België eerder deze week. Ontroerend mooi, toch?

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20141015_0132271…

Wat ik trouwens ontzettend erg vind is wat er bij Servië-Albanië gebeurd is gisteren, ongelofelijk.

David23 op 15 okt 2014 12:51

wat een opgefokte voetballers meteen toen die serven die vlag naar beneden haalden! maar ze hebben dan ook wel een heftige geschiedenis achter de rug met de balkanoorlog en de breuk van joegoslavië…

Wat Servië-Albanië betreft, het omgekeerde kan ook: zie onderstaand filmpje van na de wedstrijd Bosnië-België eerder deze week. Ontroerend mooi, toch?

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20141015_0132271…

steven9 op 15 okt 2014 14:33

Ik had het filmpje gezien! heel mooi vind ik dat, ook dat de security gewoon meewerkt daaraan

Certified ski-boy, glijbewijs

Heftig allemaal, maar je kan het niet ontkennen dat het een geniale actie was van de Albaniërs met die drone en die vlag. Vind het geniaal verzonnen xD

Carnas on Tour

@Martin9 nee ik bedoelde op de wintersportsite niet in dit topic haha.
Maar ik mag er eigelijk ook niks over zeggen aangezien ik 6 jaar lang gevoetbalt heb haha

Yes, weer verloren! Ga zo door Oranje! niet

❄️

Tijd voor een nieuwe coach!

Ach en gelukkig komt de Fifa met zijn eigen “WC-eend onderzoeksresultaten” naar buiten. Ik ben benieuwd of ze eindelijk eens het lef hebben om rigureuze wijzigingen door te voeren…

If you snooze, you loose!

En inderdaad: het WC-eend rapport bevat het verwachtte eindresultaat. Typisch Fifa om dan niet het lef te hebben om het gehele onderzoek online te zetten…

If you snooze, you loose!

Zonde dat we gisteren niet hebben gewonnen op Anderlecht, deze maal hadden we echt genoeg kansen om het af te maken. Ach ja, we staan nog steeds helemaal bovenaan de rangschikking! :D

1 Club Brugge 32
2 Anderlecht 31
3 AA Gent 29
4 Kortrijk 28
5 Lokeren 28
6 Racing Genk 28
7 Charleroi 25
8 Standard 24
9 Oostende 22
10 Westerlo 21
11 Moeskroen-Péruwelz 20
12 KV Mechelen 20
13 Waasland-Beveren 17
14 Zulte Waregem 16
15 Lierse SK 13
16 Cercle Brugge 13

Dat Standard nog 8e staan, en niet lager… Als je ziet hoe ze tegen ons speelde in de Europa League, en daar ook laatste staan in de poule.

Over Europa League gesproken… EINDELIJK WEER EENS OVERWINTEREN! Na 10 jaar wachten eindelijk weer een knock-out fase in de Europa League. Maar eerst nog even van Luik winnen, maar dat moet te doen zijn.
PSV is ook met veel geluk door naar de knock-out fase, nu nog Ajax in de CL/EL (waarschijnlijk EL).

Wat belachelijk is, is dat PSV - Feyenoord van gisteren niet is doorgegaan. Had dan de wedstrijd verplaatst naar 20:45. Maar ja, die wedstrijd is al 2x uitgesteld nu…

Voor de Belgen onder ons, hier nog even een tussenstand van de Eredivisie per 30-11-2014: (wedstrijden - punten)
01 PSV - 13 - 31
02 Ajax - 14 - 30
03 Feyenoord 13 - 24
04 FC Twente 14 - 24
05 AZ 14 - 24
06 PEC Zwolle 14 - 23
07 FC Groningen 14 - 21
08 Willem II 14 - 20
09 SC Cambuur 14 - 20
10 FC Utrecht 14 - 20
11 Vitesse 14 - 17
12 SC Heerenveen 14 - 17
13 Go Ahead Eagles 14 - 16
14 Excelsior 14 - 16
15 ADO Den Haag 14 - 14
16 Heracles 14 - 12
17 NAC Breda 14 - 10
18 FC Dordrecht 14 - 5

Carnas on Tour

Dat Standard nog 8e staan, en niet lager… Als je ziet hoe ze tegen ons speelde in de Europa League, en daar ook laatste staan in de poule.

Svennoo op 1 dec 2014 15:28

Tja, je hebt wel geluk gehad met je loting op dat vlak. Standaard is een schim van de ploeg van vorig jaar (die tweede werd in België). Tegen een Club of Lokeren hadden jullie verloren vrees ik.

België is Nederland aan het bijhalen in de Europese rangschikking mbt clubs. Virtueel zijn we er al voorbij denk ik. Simpelweg omdat we het laatste jaren beter doen en met meer clubs op het europese toneel verschijnen. :)

Maar nu gaan wij met minimaal 2, waarschijnlijk 3 clubs overwinteren in de Europa League, dat levert weer punten op :)

❄️

Maar nu gaan wij met minimaal 2, waarschijnlijk 3 clubs overwinteren in de Europa League, dat levert weer punten op :)

David23 op 1 dec 2014 17:24

België met 99, 99% zekerheid ook twee. Het verschil zit hem in de totaalsom aan prestaties.

In de voorrondes heeft Zulte-Waregem 2x gewonnen van een Poolse ploeg en in de voorlaatste voorronde 1x gelijk tegen een Wit-Russiche ploeg. Lokeren haalt de poulefase ten koste van Hull City en Club Brugge wint 4x in de voorronde, tegen Brondby en Grasshoppers (vice Zwitsers kampioen). Standard schakelt in de voorronde van de CL Panathinaikos uit, maar verliest van Zenit en komt ook in de poulefase terecht.

In de CL haalt Anderlecht nu al 5 punten. In de EL haalt Club nu al 9 punten (99,99% geplaatst), Lokeren 7 punten (wel uitgeschakeld) en Standard nu 4. De totaalprestatie van dit seizoen is beter dan Nederland. Jullie zullen nog heel wat moeten uitsteken in de EL om dat nog goed te maken ;)

Ik wil de PSV-ers op dit forum alvast feliciteren met de titel… Ja een gat van 9 punten zou nog te overbruggen kunnen zijn, maar niet met het huidige spel van Ajax. En Feyenoord staart al te ver achter.

❄️

Ik ben trots op ons clubje!! Cambuur staat misschien nu wel 9de en zal mogelijk nog wel even wat zakken (belachelijk speelprogramma ook momenteel), maar de clubs die ze in principe moeten kunnen hebben komen nog.

let's get this party started!!

Plaats een reactie