Voetbaltopic

niveau scheidsrechters vandaag zeg… Feyenoord komt weg (rood, tegengoal niet gegeven maar wel onterechte penalty mee) en Groningen had voor rust al met acht man moeten staan.

David23 op 16 aug 2015 19:39

Vond het niet zo bedroevend als je doet voorkomen. Als niet Feyenoorder maar voorstander van goede scheidsrechters ben ik na het herhaaldelijk zien van de beelden het er mee eens dat het géén goal was voor Cambuur. Ook met doellijntechnologie geldt dat de bal volledig over de lijn moet zijn. Die lijn is ook nog eens vrij breed. Dat maakt dat samen met de grootte van de bal deze 30cm voorbij het voorvlak van de goal moet geraken. Die voet erachter doet dat wel, maar de bal niet. Vergis je niet, door die regelgeving heb je meer ruimte dan verwacht op de grenzen van het veld.

Bennie op 17 aug 2015 08:25

Zelfs bij Feyenoord geven ze het toe. http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/450566/cambuur-voelt-zic…

❄️

Onbegrijpelijk dat de media zeggen dat Schreuder moet blijven zitten terwijl hij al jaren bezig is de club af te breken. Zorgde persoonlijk al voor het vertrek van Co Adriaanse en heeft in al die jaren dat Twente reeds aan het afzakken is, nooit blijk van enig inzicht getoond.

Voor Twente te hopen dat deze zelfzuchtige en onbekwame trainer snel verdwijnt.

Thomas op 17 aug 2015 08:47

Probleem is dat hij een belachelijk hoog salaris voor een trainer met zijn ervaring heeft en daarmee ook een grote afkoopsom, en die afkoopsom lijkt Twente niet te kunnen betalen.

David23 op 17 aug 2015 09:53

Maar dat doet niets af aan de vreemde berichtgeving van media dat het aan de onervaren spelersgroep en/of het inpassen van nieuwe spelers (waar beide alle eredivisieclubs mee te maken hebben) ligt. Mijn inziens is hij simpelweg een incompetente trainer er lopen Twente spelers als kippen zonder koppen over het veld.

Voorzitter Aldo van der Laan gaf laatst nog aan dat geld het probleem niet is. Nou zijn er meer leugens verteld door het bestuur van Twente de afgelopen jaren, maar toch opmerkelijk.

Enfin, voor de Twente supporters beter dat de man zo spoedig mogelijk vertrekt. Ook denk ik dat Schreuder nooit meer ergens aan de slag komt. Simpelweg doordat hij zijn eigen belang boven dat van (het verval van) de club stelt.

Thomas op 17 aug 2015 10:29

Twente heeft 90 miljoen schuld, geld is wel degelijk het probleem.

❄️

Onbegrijpelijk dat de media zeggen dat Schreuder moet blijven zitten terwijl hij al jaren bezig is de club af te breken. Zorgde persoonlijk al voor het vertrek van Co Adriaanse en heeft in al die jaren dat Twente reeds aan het afzakken is, nooit blijk van enig inzicht getoond.

Voor Twente te hopen dat deze zelfzuchtige en onbekwame trainer snel verdwijnt.

Thomas op 17 aug 2015 08:47

Probleem is dat hij een belachelijk hoog salaris voor een trainer met zijn ervaring heeft en daarmee ook een grote afkoopsom, en die afkoopsom lijkt Twente niet te kunnen betalen.

David23 op 17 aug 2015 09:53

Maar dat doet niets af aan de vreemde berichtgeving van media dat het aan de onervaren spelersgroep en/of het inpassen van nieuwe spelers (waar beide alle eredivisieclubs mee te maken hebben) ligt. Mijn inziens is hij simpelweg een incompetente trainer er lopen Twente spelers als kippen zonder koppen over het veld.

Voorzitter Aldo van der Laan gaf laatst nog aan dat geld het probleem niet is. Nou zijn er meer leugens verteld door het bestuur van Twente de afgelopen jaren, maar toch opmerkelijk.

Enfin, voor de Twente supporters beter dat de man zo spoedig mogelijk vertrekt. Ook denk ik dat Schreuder nooit meer ergens aan de slag komt. Simpelweg doordat hij zijn eigen belang boven dat van (het verval van) de club stelt.

Thomas op 17 aug 2015 10:29

Twente heeft 90 miljoen schuld, geld is wel degelijk het probleem.

David23 op 17 aug 2015 13:16

Waarvan 50 miljoen hypotheek en 20 miljoen vooruitgeschoven kosten door afname seizoenskaarten en sponserseats.
Twente heeft, zover het nu eerlijk communiceert geen acute betalingsproblemen aan schuldeisers.

Daarnaast beschikken de bestuurders van Twente prive over voldoende liquide middelen om Schreuder een dikke trap onder de kont te verschaffen. Het lijkt er alleen op dat Schreuder zich middels een BV laat verlonen aan Twente, waar ook Van Der Laan en Munsterman in participeren. Het ontslaan van Schreuder zal dan direct invloed hebben op de verdienste van Musterman en Van Der Laan.
Laat wel wezen, dit is een gerucht, maar zal de situatie wel verklaarbaar maken.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Maar waarom zou het ontslaan van Schreuder helpen? Want dat lijkt mij de voorvraag, voordat je jezelf eens bezig gaat houden met de kosten daarvan. In verreweg de meeste gevallen heeft het aanstellen van een andere trainer geen positief effect op de resultaten of zelfs een negatief effect.

Maar waarom zou het ontslaan van Schreuder helpen? Want dat lijkt mij de voorvraag, voordat je jezelf eens bezig gaat houden met de kosten daarvan. In verreweg de meeste gevallen heeft het aanstellen van een andere trainer geen positief effect op de resultaten of zelfs een negatief effect.

DSvier op 17 aug 2015 14:47

Wel, lees dit eens: http://www.twenteinsite.nl/column-stop-het-kleineren-van-de-…

Even a bad day skiing is better then a good day at work

De mening van (een deel van) de fans is mij bekend. Het beantwoordt mijn vraag echter niet. Ik vraag waarom het zou helpen. Dat er een groep is die dat denkt geloof ik wel, steevast gelooft men bij slechte resultaten dat een ander poppetje voor de groep het allemaal wel op zal lossen en nogmaals: zelden blijkt dat te kloppen (en zelfs dan is het nog maar de vraag of dat daadwerkelijk aan het nieuwe poppetje ligt).

Sowieso: als je al afscheid van elkaar had willen nemen, dan had je dat aan het einde van het seizoen moeten doen en niet nu na twee wedstrijden.

De mening van (een deel van) de fans is mij bekend. Het beantwoordt mijn vraag echter niet. Ik vraag waarom het zou helpen. Dat er een groep is die dat denkt geloof ik wel, steevast gelooft men bij slechte resultaten dat een ander poppetje voor de groep het allemaal wel op zal lossen en nogmaals: zelden blijkt dat te kloppen (en zelfs dan is het nog maar de vraag of dat daadwerkelijk aan het nieuwe poppetje ligt).

Sowieso: als je al afscheid van elkaar had willen nemen, dan had je dat aan het einde van het seizoen moeten doen en niet nu na twee wedstrijden.

DSvier op 17 aug 2015 16:03

Maar dat wouden de supporters dan ook.
Alfred heeft nu 2 jaar als hoofdtrainer en 4 jaar als assistent en hoofdtrainer de boel mogen leiden, maar blijk gegeven dat hij het gewoon niet kan. Redenen staan in het stuk genoemd.

Ik snap je vraag dan ook niet zo. Doorgaan met Schreuder is namelijk helemaal geen optie. Dat gaat hem sowieso niet worden, of je moet Twente met de 5de begroting van Nederland (4de zonder Vitesse) op plek 15-20 verwachten.
Er moet een trainer komen die de herkenbaarheid van het kenmerkende voetbal van Twente weer terugbrengt. Denk daarbij aan op de zijlijn acterende vleugelspelers met voorzetten voor de goal, opkomende backs en een diepstaand middenveld. Allemaal zaken die Schreuder er niet in krijgt.

Oftewel, de vraag lijkt mij enerzijds niet evident en anderzijds nooit met 100% zekerheid te beantwoorden. Maar dat het beter moet bij Twente , dat is duidelijk. En dat gaat ze met Schreuder niet lukken.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Zou het niet eens gewoon aan de spelers liggen die lamlendig spelen?

PSV kwam ook slecht voor de dag tegen ADO. Is Cocu die dag een slechte coach, of zou het toch primair gedaan moeten worden door de 11 op het veld?

Zou het niet eens gewoon aan de spelers liggen die lamlendig spelen?

PSV kwam ook slecht voor de dag tegen ADO. Is Cocu die dag een slechte coach, of zou het toch primair gedaan moeten worden door de 11 op het veld?

DSvier op 17 aug 2015 20:03

Je vergelijkt 1 wedstrijd tegenover 2/3 seizoenen.
Als het zo structureel verkeerd blijft gaan, ondanks compleet wisselende selecties maar wel met dezelfde coach, kun je maar 1 conclusie trekken.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Persoonlijk vind ik dat de selectie bij Twente jaar na jaar minder is geworden.

Als de resultaten uit zullen blijven zal het dit seizoen wel tot een breuk komen. Kunnen we meteen zien of het dan allemaal beter gaat.

Het verval bij Twente is overigens al ingezet voordat Schreuder aan het roer kwam te staan.

Fellaini voorlopig niet de meest geliefde voetballer in eigen land denk ik. Over dying seconds gesproken! Depay was erg goed vandaag.

❄️

Memphis heeft alles in zich om beter te worden dan Robben. Mooie wedstrijd om te kijken.

Damn, waarom die 3-1 over tijd nog? 2-1 had nog haalbaar geweest om het thuis af te maken. Nu spelen we thuis met een B-ploeg tegen Man U (geen Mechele, Simons, Engels, Meunier, Gedoz, Izquierdo, Ibini,…).

Volgende week een snelle goal en alles kan nog!

Fellaini voorlopig niet de meest geliefde voetballer in eigen land denk ik. Over dying seconds gesproken! Depay was erg goed vandaag.

David23 op 18 aug 2015 22:41

Fellaini mag niet mee naar het EK! Zo je vaderland kloten ;)

Vond het stiekem toch niet erg om Fellaini de laatste minuut nog te zien scoren. Club heeft zoals Van Gaal het mooi zegt werkelijk niets gebracht. Het was voornamelijk omdat ManU niet doorduwde (of niet kon) dat het zo lang 2-1 is gebleven.

Met 19 kansen voor ManU en slechts 1 voor Club (afgeweken vrije trap die in doel belandde) heb je als Club weinig recht van spreken denk ik… ;) Trouwens liever een Club in de Europa League dan in de CL, voornamelijk voor de BE-coefficient.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Vond het stiekem toch niet erg om Fellaini de laatste minuut nog te zien scoren. Club heeft zoals Van Gaal het mooi zegt werkelijk niets gebracht. Het was voornamelijk omdat ManU niet doorduwde (of niet kon) dat het zo lang 2-1 is gebleven.

Met 19 kansen voor ManU en slechts 1 voor Club (afgeweken vrije trap die in doel belandde) heb je als Club weinig recht van spreken denk ik… ;) Trouwens liever een Club in de Europa League dan in de CL, voornamelijk voor de BE-coefficient.

Kristof op 19 aug 2015 15:24

Club had prima derde kunnen worden in de CL-poule, zelfs het Ajax van vorig jaar lukte dat nog en dat wil veel zeggen.

❄️

Memphis heeft alles in zich om beter te worden dan Robben. Mooie wedstrijd om te kijken.

DSvier op 18 aug 2015 23:09

Robben heeft wel meer puur talent hè. Zijn dribbels zie ik Depay niet maken. Neemt niet weg dat Depay een enorm talent is met de potentie om inderdaad tot de beste 5 aanvallers van de wereld te gaan behoren.

❄️

Robben heeft wel meer puur talent hè. Zijn dribbels zie ik Depay niet maken. Neemt niet weg dat Depay een enorm talent is met de potentie om inderdaad tot de beste 5 aanvallers van de wereld te gaan behoren.

David23 op 19 aug 2015 16:52

Het zijn andere spelers, dus 1:1 vergelijken is lastig, ook al zijn het beiden vleugelspelers die het vooral moeten hebben van acties naar binnen.

Memphis is fysiek echter bizar sterk. Vergeet niet dat hij pas 21 is. Arjen was wel iets eerder weg bij PSV, maar was op die leeftijd minder ver dan Memphis nu.

Altijd afwachten hoe Memphis zich door blijft ontwikkelen, maar hij heeft wel de juiste bouwstenen in zich om nog beter te worden. En dat is niet makkelijk, want Robben is inmiddels ook sensationeel goed. Die heeft NL met een beperkt en zelfs matig elftal zo op sleeptouw genomen dat ze bijna wereldkampioen zijn geworden, tot twee keer toe!

Vond het stiekem toch niet erg om Fellaini de laatste minuut nog te zien scoren. Club heeft zoals Van Gaal het mooi zegt werkelijk niets gebracht. Het was voornamelijk omdat ManU niet doorduwde (of niet kon) dat het zo lang 2-1 is gebleven.

Met 19 kansen voor ManU en slechts 1 voor Club (afgeweken vrije trap die in doel belandde) heb je als Club weinig recht van spreken denk ik… ;) Trouwens liever een Club in de Europa League dan in de CL, voornamelijk voor de BE-coefficient.

Kristof op 19 aug 2015 15:24

Niet vergeten dat Club met een B-elftal speelde. Alleen al Meunier voor Cools (hem verwijt ik niets) had ons 1 à 2 goals van Depay kunnen schelen.

Trouwens, als Club zich zou plaatsen voor de CL, kan het -zoals hierboven aangegeven- eventueel mogelijk zijn om in pot 3 te belandden in plaats van pot 4 en op die manier een groep te loten met ten minsten één zwakkere tegenstander (kaliber Skenderbeu, Astana, Apoel, Partizan Belgrado,…) waar je normaal gesproken toch punten tegen kan pakken, wat goed is voor het coëfficiënt en waarmee je die derde plaats (en bijbehorende EL) ook kunt binnenhalen.

Volgende week woensdag zetten we dat ploegje uit Engeland opzij met 2-0! Champions League, here we come!

Club heeft geen schijn van kans… Ze kwamen met veel geluk op 0-1, verder brachten ze helemaal niets.

Hebben ook niets te zoeken in de CL. Net als Nederlandse clubs helaas.

null

‘‘Brugge fans betaalden daarnaast ook nog eens een belachelijke prijs van €70 voor een kaartje…respect voor de support!’’

Alleen maar respect daarvoor. Ik ben benieuwd hoe Ajax het morgen er van af gaat brengen, net als AZ. Hopelijk halen ze de groepsfase en kan het mooie Europese seizoen van vorig jaar en het falen van GAE (zoals verwacht) en Vitesse (had ook niet anders verwacht tegen Southampton) dit jaar een vervolg krijgen!

Carnas on Tour

null

‘‘Brugge fans betaalden daarnaast ook nog eens een belachelijke prijs van €70 voor een kaartje…respect voor de support!’’

Alleen maar respect daarvoor. Ik ben benieuwd hoe Ajax het morgen er van af gaat brengen, net als AZ. Hopelijk halen ze de groepsfase en kan het mooie Europese seizoen van vorig jaar en het falen van GAE (zoals verwacht) en Vitesse (had ook niet anders verwacht tegen Southampton) dit jaar een vervolg krijgen!

Svennoo op 20 aug 2015 02:49

Het falen een vervolg krijgen? :p

❄️

null

‘‘Brugge fans betaalden daarnaast ook nog eens een belachelijke prijs van €70 voor een kaartje…respect voor de support!’’

Alleen maar respect daarvoor. Ik ben benieuwd hoe Ajax het morgen er van af gaat brengen, net als AZ. Hopelijk halen ze de groepsfase en kan het mooie Europese seizoen van vorig jaar en het falen van GAE (zoals verwacht) en Vitesse (had ook niet anders verwacht tegen Southampton) dit jaar een vervolg krijgen!

Svennoo op 20 aug 2015 02:49

3 jaar terug betaalde ik nog 50euro voor deze wedstrijd met Ajax, inflatie gaat hard daar!

Vwb Ajax en Az, deze moeten ze echt winnen willen we onze CL-kwalificatieplek behouden de komende jaren. Zoals het er nu naar uitziet, gaan we deze in seizoen 18/19 verliezen, wat doodzonde is natuurlijk.
Als je bekijkt tegen welke teams je tegenwoordig in de playoffs van de CL moet spelen om je te kwalificeren voor de groepsfase, heb je straks geen enkele NL-club meer in de CL.

Jablonec staat 9e na 4 wedstrijden, moet te doen zijn zul je zeggen.
Astria daarentegen staat bovenaan in de Roemeense competitie en Az is uit vorm…

null

‘‘Brugge fans betaalden daarnaast ook nog eens een belachelijke prijs van €70 voor een kaartje…respect voor de support!’’

Alleen maar respect daarvoor. Ik ben benieuwd hoe Ajax het morgen er van af gaat brengen, net als AZ. Hopelijk halen ze de groepsfase en kan het mooie Europese seizoen van vorig jaar en het falen van GAE (zoals verwacht) en Vitesse (had ook niet anders verwacht tegen Southampton) dit jaar een vervolg krijgen!

Svennoo op 20 aug 2015 02:49

3 jaar terug betaalde ik nog 50euro voor deze wedstrijd met Ajax, inflatie gaat hard daar!

Erik85 op 20 aug 2015 11:16

Bij ajax zijn de kaartjes ook duurder als ze tegen psv spelen ipv tegen fc bal op het dak. ;)

(Meer serieus: de pond is nu veel meer waard tov de euro, dus zoek het vooral daar)

null

‘‘Brugge fans betaalden daarnaast ook nog eens een belachelijke prijs van €70 voor een kaartje…respect voor de support!’’

Alleen maar respect daarvoor. Ik ben benieuwd hoe Ajax het morgen er van af gaat brengen, net als AZ. Hopelijk halen ze de groepsfase en kan het mooie Europese seizoen van vorig jaar en het falen van GAE (zoals verwacht) en Vitesse (had ook niet anders verwacht tegen Southampton) dit jaar een vervolg krijgen!

Svennoo op 20 aug 2015 02:49

3 jaar terug betaalde ik nog 50euro voor deze wedstrijd met Ajax, inflatie gaat hard daar!

Vwb Ajax en Az, deze moeten ze echt winnen willen we onze CL-kwalificatieplek behouden de komende jaren. Zoals het er nu naar uitziet, gaan we deze in seizoen 18/19 verliezen, wat doodzonde is natuurlijk.
Als je bekijkt tegen welke teams je tegenwoordig in de playoffs van de CL moet spelen om je te kwalificeren voor de groepsfase, heb je straks geen enkele NL-club meer in de CL.

Jablonec staat 9e na 4 wedstrijden, moet te doen zijn zul je zeggen.
Astria daarentegen staat bovenaan in de Roemeense competitie en Az is uit vorm…

Erik85 op 20 aug 2015 11:16

Da’s niet waar. Als je geen rechtstreekse CL-ganger meer krijgt, krijgt de ploeg die kampioen is en voorrondes van de CL mag spelen twee keer een makkelijk tegenstander uit landen met hetzelfde lot. Dit is het zogenaamde ‘kampioenenspoor’ waar je tegenstanders genre Skenderbeu, Helsinki, Qarabag, Skonto, Partizan Belgrado krijgt. Als je je daar niet tegen kan plaatsen heb je geen plaats in de CL.

De vice-kampioen komt in het ‘niet-kampioenenspoor’ terecht waar je voornamelijk (zeker in de laatste ronde) kleppers uit de grotere landen tegenkomt die zich nog via de voorronde moeten plaatsen. Daarom hoopte ik eerlijk gezegd dat Ajax zich wel plaatste zodat we mogelijk tegen hen speelden ;) Had de kansen van Club enorm vergroot ;)

Okee, ik wist niet dat er nog een zogenaamd kampioenenspoor was in de play-offs, dat vergroot de kansen om ons alsnog te kwalificeren vanaf seizoen 18/19!

Als Ajax had gewonnen van Rapid wien moesten ze nu tegen Shakhtar, dat werd alsnog lastig haha!
Ben maar blij dat Denswil nu geblesseerd is, dat vergroot de kansen van Club ook ;-).

Okee, ik wist niet dat er nog een zogenaamd kampioenenspoor was in de play-offs, dat vergroot de kansen om ons alsnog te kwalificeren vanaf seizoen 18/19!

Als Ajax had gewonnen van Rapid wien moesten ze nu tegen Shakhtar, dat werd alsnog lastig haha!
Ben maar blij dat Denswil nu geblesseerd is, dat vergroot de kansen van Club ook ;-).

Erik85 op 20 aug 2015 15:22

Nee, want Ajax was geplaatst geweest in de vierde voorronde, net als Sjachtar.

Vreemde eerste helft bij Astra-AZ trouwens, van 0-2 naar een 3-2 RUSTstand.

❄️

Wat een dramatisch Ajax vanavond. Gelukkige overwinning, maar gezien de wisselvalligheid van deze ploeg kan het nog heel goed misgaan. Een beter strijdplan en een betere dag zijn toch wel wenselijk, want als Jablonec in het eerste halfuur scoort denk ik dat ze doordrukken.

❄️

Nou, het ontslaan van trainers is weer buitengewoon effectief gebleken… FC Twente kan niet van Sparta winnen en het Nederlands elftal gaat kansloos tegen IJsland (!) ten onder.

Soms ben je geneigd te denken dat het aan de elf op het veld ligt… Rare gedachte wellicht…

Ja want een oefenwedstrijd zegt alles bij Twente… Feit is dat men daar een rechterrijtjesteam heeft, op Ziyech na. Denk wel dat als er een fatsoenlijke trainer komt het daar in de loop van het seizoen weer wat beter zal gaan. Al zie ik ze hooguit 9e worden, en 12e als Ziyech in de winter vertrekt.
En zelfs het Oranje onder Van Gaal had het met tien man en zonder Robben moeilijk gekregen tegen het huidige IJsland hoor. Neemt niet weg dat Blind nooit instabiele spelers als Van der Wiel en Indi op moet stellen, laat staan Bruma en Narsingh, die ik eigenlijk al PSV-onwaardig vind, inbrengen. De problemen beginnen echter al bij de KNVB. De competitie, Oranje en de scheidsrechters worden steeds minder, belangrijke reden is dat men bij de KNVB alleen maar verkeerde en vage keuzes lijkt te maken met als dieptepunt de constructie met Mr. Over the Hill Hiddink en de ervaringloze Blind. Als je bekijkt wat er aan Nederlandse trainers beschikbaar is, pleit ik voor een buitenlander als nieuwe bondscoach, want ik verwacht niet dat Blind het lang volhoudt.

❄️

Plaats een reactie