Wielrentopic

@jasper maar in grote CL finales met gelijkwaardige teams is het wel doorslaggevend geweest omdat ze aan het eind vd wedstrijd geen last hadden van vermoeiheid… En in het wielrennen wint normaal ook de meest getalenteerde klimmer of sprinter…

Born to Ride

@Lars3 Dat is ook het hele strategische spel. In zo’n groep kennen ze allemaal elkaars krachten en ik begrijp best dat een goede ‘stoemper’ niet drie sprinters naar de finish gaat rijden. Daar wordt ie er dan toch af gereden. Dus dat spel zit er ook bij. En dat is voor kenners erg leuk om naar te kijken. Gisteren was in dat opzicht een van de leukste wedstrijden afgelopen jaar(en)…

Click. Click. Peace

@japser Nee helemaal niet omdat een wielrenwesdrtijd veel meer is dan alleen hard fietsen. Al zouden het alleen maar tijdritten zijn zou het wat anders zijn.
Enne er is trouwens ook doping om beter technisch te spelen. Zelfs bij denksporten en sporten als ‘modelvliegen’ wordt doping gebruikt.

Click. Click. Peace

Ik houd van wielrennen! Een prachtige sport. Treurig dat er mensen zijn die blijven hangen in alle doping schandalen.

Het bijzondere aspect van de koers blijft voor mij toch dat de prijs altijd voor een individu is, terwijl de prestatie wordt geleverd door teamwerk…

@Rogier minimax is dan ook een strategie en past binnen een strategiesport zoals wielrennen… ze vertrekt alleen categoriek van je eigen verlies en de pogingen die je doet om je verlies te beperken.

Gisteren kon je eigenlijk zien wat er gebeurt wanneer de meeste of belangrijkste mensen voor een andere strategie zoals maximin gaan. Nibali werpt zijn (afdalings)troef op tafel maar faalt jammer genoeg. Henao en Majka wierpen het op een andere capaciteit… maar we gaan nooit weten hoe dat had kunnen uitdraaien. Bij de achtervolgers waren er drie die op hun achtervolgerskracht vertrouwden: van avermaet, alaphilppe en fuglsang. En daarnaast… aru en rodriguez hebben geen poging gedaan om zelf te achtervolgen, enkel om op andermans krachten te teren terwijl ze toch voldoende eigen kwaliteiten hebben. Ik weet wat leuker is om te zien…
@Bart14 wanneer je als sport de boel zo hebt belazerd vanuit verschillende organisatorische niveaus en eenheden, net zoals waarschijnlijk bij een russische organisatie of een aantal andere sportorganisaties (gewichtheffen, sommige wintersporten,…), dan verdien je lange tijd argwanend te worden bekeken. Wanneer ikzelf of het bedrijf waar ik werk dat doet is het over en uit… we praten hier niet over een tweede kans he… maar over een elfendertigste…

Not all who wander are lost

@Edwin. Ja ze doen twee dagen bij mij in de buurt! Ik beloof live foto’s ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier je kan dan ook vast wel de Tour van 2018 met potlood op gaan schrijven. Vaak dat etappes in de Dauphiné een soort van try-out is van de tour het jaar erop :)

Geen wielrennen maar wel fietsen en heel heel erg de moeite waard:

http://www.redbull.com/uk/en/bike/stories/1331821751376/dann…

Click. Click. Peace

@Rogier je heb weer mazzel met de Tour dit jaar, 2 aankomsten nagenoeg in je achtertuin op Serre Che en Izoard.

Born to Ride

Gaaf he! Ik beloof live plaatjes te maken!

Click. Click. Peace

Ik hoop wel dat het beter zal gaan dan toen ik op de Risoul stond in de Giro…

Click. Click. Peace

Wat een volledig onnavolgbaar parcours hebben ze er van gemaakt dit jaar zeg… Etappe naar Luik kan wel een leuke zijn om even te gaan kijken :)

Raar parcours naar mijn mening, doet denken aan de oudere Tours met weinig aankomsten bergop, een proloog en een slottijdrit, maar het aantal tijdritkilometers ligt dan weer laag. De etappes naar Chambéry en vooral Foix beloven heel mooi te worden, verder vind ik vooral dat er veel te veel lange etappes zijn (8 boven de 200 kilometer) en alsnog een lange transitie op de eerste rustdag.

❄️

@Rogier, zet het bier maar koud ;).

Not all who wander are lost

Hier nog liefhebbers van de Giro? Vooralsnog geen verrassingen. Ik kijk uit naar de laatste week. Dwars door de Dolomieten heen.

Aequilater Nubila

Giro? Bedoel je dat skihelmen merk? ?

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@winterwonderland Geen verrassingen? Ik vind een vlucht en daarbij de sprinters te slim af zijn best een mooie verrassing ;-)

Click. Click. Peace

Vandaag was het ook weer genieten. Als je zelf fiets besef je denk ik nog net iets meer hoe indrukwekkend het werk van Quickstep (Jungels!!) vandaag was.
Iedereen wist dat het ging gebeuren het en toch slagen ze er weer in om met héél de ploeg een waaier te trekken.

De Giro is al jaren veruit de interessantste ronde.

Ik zei ook vooralsnog @Rogier ?. Vandaag was idd een mooie koers.

Aequilater Nubila

Dag 1 niet gekeken?

Click. Click. Peace

Aankomst op de Etna wordt ook een mooie etappe. Niet een hele steile klim, maar wel lang. Lijkt een beetje op het tussenstuk van col Agnel ( Franse kant ) of de Cormet de Roselend vanuit BsM.

De etappe over de Stelvio staat bij mij ook genoteerd. Al hebben ze daar nog wel wat werk te doen :)

https://cdn.wintersport.nl/forum/18/8ccbc18661e1f8503f4597bb...

In de Giro rijden ze toch gewoon door de sneeuw?

Ooit zijn de koplopers van het peleton gescheiden door een lawine op de Agnel… (Ook altijd xwat op die Agnel ;-) )

Click. Click. Peace

Mooi daar op de etna…

Click. Click. Peace

In de Giro rijden ze toch gewoon door de sneeuw?

Ooit zijn de koplopers van het peleton gescheiden door een lawine op de Agnel… (Ook altijd xwat op die Agnel ;-) )

Rogier op 8 mei 2017 20:08

Niet alleen in de Giro hoor. Alle koersen gaan in principe gewoon door. Alleen als het echt niet gaat of (zeer) gevaarlijk wordt dan wordt hier vanaf geweken. Er zijn zat voorbeelden van koersen waarin vanwege weersomstandigheden er aanpassingen zijn gedaan. Milaan - San-Remo is regelmatig ingekort, of worden de renners zelfs per bus voorbij gevaarlijke punten gebracht. Vroeger stond Luik - Bastenaken - Luik zelfs bekend om de kans op sneeuw, en ook bij de opening van het seizoen met bijvoorbeeld Omloop Het Nieuwsblad is met grote regelmaat in de sneeuw gereden (niet verwonderlijk eind februari).
Maar er zijn evenveel zo niet meer voorbeelden van door blijven gaan ondanks het weer. Enkele jaren geleden zagen we de renners bijvoorbeeld nog letterlijk van de weg geblazen worden in Gent - Wevelgem, of in de Tirreno Adriatico over de besneeuwde wegen voort moeten ploeteren. En natuurlijk de onvergetelijke plaatjes van een peloton tussen de sneeuwmuren…

null

null

null

null

Sneeuwmuren zien we dikwijls in de Giro maar er is nog een groot verschil tussen fietsen in de zon tussen die muren en fietsen in een sneeuwstorm. De wielersport is een beestensport (niet negatief bedoeld t.o.v. de renners in tegendeel) al is het maar omdat er ook getraind moet worden in zo’n klote weer.

Wat een tijdrit van Tom Dumoulin! Zou hij kunnen winnen? 2.23 voorsprong op Quintana, die zal minimaal 3,5 minuut terug moeten pakken met het oog op de afsluitende tijdrit in Milaan.

Mr. Slow

En drie NLers in de top 10… dat is ook lang geleden…

Click. Click. Peace

Waar is de tijd heen dat we blij waren als er een Nederlander in de top 20 van een grote ronde reed. Kruiswijk zal in week 3 ook nog wel op gaan schuiven.

Born to Ride

Wat een machtsvertoon van Dumoulin gister…ik hoop dat ie dit in aankomende week ook kan etaleren!
Ik heb zelf de Stelvio ook gefietst en een jaar geleden nog een week in Canazei vertoeft met de fiets!

null
null

Plaats een reactie