Welk groot skigebied bij vliegveld

Vorig jaar ben ik met het vliegtuig op wintersport gegaan, Fugen om precies te zijn.
Nu zou ik graag weer met het vliegtuig gaan maar wil dichtbij een skigebied zitten

Hebben jullie tips voor een gemiddeld tot groot gebied en een beetje hoog?

Alvast bedankt!

Op relatief korte afstand van Innsbruck liggen de grote skigebieden van Serfaus-Fiss-Ladis, Ischgl en St. Anton. Allemaal groot en hoog. Iets minder groot, maar nog een stuk hoger: Stubaier Gletscher (Neustift)

Serfaus, Fiss, Ladis ben ik al geweest, leuk maar vond het niet voor herhaling vatbaar.

St Anton lijkt mij wel wat, daar valt over het algemeen ook meer sneeuw dan in de rest van oostenrijk.

Verder zou Solden nog een optie zijn, eerst maar eens kijken naar st anton.

Thnx!

Hochkonig! Vlakbij Salzburg.
Brede mooie pistes, en genoeg Km’s om je in een week niet te vervelen.
Maria Alm is zo’n beetje het grootste dorp in dat gebied.

http://www.hochkoenig.at/de/urlaubserlebnis/winter/skiregion…

Wat dacht je van Portes du Soleil op de Zwitsers-Franse grens vlak bij Genève? Veel uitvalbases, divers en heel groot gebied. Lekker sneeuwzeker en mooi.

@TimT: Je geeft aan dat je fan van Solden bent.
Solden is voor Oostenrijkse begrippen een groot skigebied, en dicht bij vliegveld Innsbruck.

Overigens is St.Anton geen snowboardersparadijs

Isola 2000 of Auron. Niet ver van Nice(ca 90km) en je kan een shuttle vanuit Nice naar daar krijgen voor 4 euro dacht ik. Je moet dat wel vooraf reserveren. Skipassen zijn daar trouwens erg goedkoop.

Zie: http://hiver.isola2000.com/acces
http://winter.auron.com/access

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Vanuit Geneve ben je ook relatief snel in de Franse Alpen…

Vliegen naar Friedrichshaben en dan naar Montafon,wij zaten in Gaschurn,skigebied Silvretta Nova…is ons goed bevallen en heel leuk skigebied!

Silvretta Montafon Liefhebber

@LZ: vorig jaar heb ik mijn snowboard aan de wilgen gehangen en ga skieen.
Vanaf september neem ik een cursus skieen in uitgeest.
Dus het hoeft geen snowboard gebied te zijn.

Overigens ben ik een enorme oostenrijk fan, zwitserland en frankrijk vallen dusnaf.
Ik zal zeker even kijken bij hochkonig

Italie is overigens ook een optie, voorlopig genoeg skigebieden om te bestuderen :-)

Courchevel

Ik ben een enorme Italiefan en kan je dus aanraden op op Inssbruck te vliegen en dan in 1,5 uur met de bus naar Val Gardena. Houdt er wel rekening mee dat de bus alleen in het weekend gaat.

Naar Sölden kun je vanaf Innsbruck met een shuttle bus. Meer info kun je daar over vinden op http://www.soelden.com

Een uur rijden is wel een beetje de limiet qua reistijd, ik wil namelijk zoveel mogelijk profijt van vliegen hebben, een korte totale reistijd dus.

Solden overweeg ik serieus, hier ben ik namelijk al eerder geweest (bus) en was een topweek.

Maria Alm lijkt mij ook top, zeker omdat het maar een kleine 50 min rijden is

Als je naar Oostenrijk wil kun je toch net zo goed met de auto gaan? Met wachten, vliegen, transfer, etc. ben je ook zo driekwart dag kwijt terwijl je met ca 8 of 9 uur ook met de auto in oostenrijk bent. Vaak nog goedkoper ook…

Nou Harm, dat hangt er vanaf waar je woont en waar je moet zijn.
In mijn geval stap ik 's ochtends rond 6 uur de deur uit, ga naar Rotterdam Airport en zit tussen de middag al aan de lunch in mijn hotel in bijvoorbeeld Hochkonig. Al met al iets van 5 à 6 uur van deur tot deur.
Dat ga ik met de auto echt niet halen in die tijd.
Daarnaast kom ik niet afgepeigerd van het rijden aan.

Transavia retour Inssbruck 115,-- euro incl. 10kg handbagage. 145,-- euro als je ook nog 20 kg ruimbagage mee neemt en 195,-- euro als je daarnaast ook nog je eigen wintersportuitrusting meeneemt. Het is dat er voor mij dan nog een transfer van 1,5 uur bij komt, maar met onze auto redden we het echt niet voor deze prijs.

Wij wonen slechts 15 min van Schiphol vandaan, dus reistijd naar luchthaven is te verwaarlozen.

Vorig jaar vlogen we naar Innsbruck, 07.00 de lucht in en om 11.00 stonden we in de sneeuw!
Al met al heeft het totaal dus maar een uurtje of 6 geduurd.

Met de auto kan ook, maar dan kom ik helemaal gesloopt aan.
Als je geluk hebt geen files maar dan nog steeds een uurtje of 10 onderweg.

Vliegtuig is ook goedkoper, tenminste als je alleen reist, ga je met de hele familie, dan is rijden weer goedkoper.

In ieder geval ben ik sinds vorig helemaal om, en wil uitsluitend vliegen.

Skiwelt is een goed uur rijden van München, veel appartementen bieden een haal en breng service.

Nou Harm, dat hangt er vanaf waar je woont en waar je moet zijn.
In mijn geval stap ik 's ochtends rond 6 uur de deur uit, ga naar Rotterdam Airport en zit tussen de middag al aan de lunch in mijn hotel in bijvoorbeeld Hochkonig. Al met al iets van 5 à 6 uur van deur tot deur.
Dat ga ik met de auto echt niet halen in die tijd.
Daarnaast kom ik niet afgepeigerd van het rijden aan.

Hans op 14 jul. 2012 14:26

Hans, klinkt heel erg aantrekkelijk. Wij wonen vlakbij Rotterdam Airport en overwegen ook de weg via de lucht. Kan je nog aangeven wat de beste manier is om de transfer te regelen op 't vliegveld van Salzburg? Ter plaatste of vooraf? (Zag op Google dat de transfer ongeveer een uur is naar Maria Alm).

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

Net zo doen wij het: Aankomst op Innsbruck vanuit Amsterdam of Rotterdam, op zaterdag rond 08.30/09.00 uur. Vandaar trein, of als dat niet gunstig is de taxi richting Lech.
Skipas ligt klaar bij pension, 12.00 op de piste.
Daar kan geen auto tegen op.

Ok, dacht dat je daar meer tijd aan kwijt zou zijn… Valt inderdaad mee zo…

Daar kan geen auto tegen op.

LZ op 14 jul. 2012 19:20

null

:p

Dat is nog eens een uitdaging die ze in Top Gear moeten doen: Wat is het snelste? Lech per auto(foto hierboven) of per vliegtuig?

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

ze hebben toch al eens een vergelijking gedaan ergens? auto en vliegtuig.

toen was het vliegtuig maar amper sneller.
zijn ze beide gelijk op vertrokken van thuis en dan naar het hotel.

Dat is nog eens een uitdaging die ze in Top Gear moeten doen: Wat is het snelste? Lech per auto(foto hierboven) of per vliegtuig?

Mathijs op 15 jul. 2012 16:01

Bugatti Veyron vs een 737 tot innsbruck en dan nen taxi :)

"…"

null

:p

Niels op 15 jul. 2012 12:34

Mmmm lastig sneeuwkettingen leggen zo te zien…

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

Los van het feit dat er ook nog wel eens “anderen” op de autobahn rijden… Dus of je ook in zo’n bak echt kan opschieten…

Vroeger kon je nog een beetje doorrijden maar het is tegenwoordig te druk en soms onverantwoord om hard te rijden.

Lekker vliegen dus :-)

Ik ga ongeveer 8 a 9 keer per jaar naar oostenrijk,
Meest van tijd richting het Zillertal omdat wij daar fammillie hebben.
Ik woon in amsterdam op ongeveer 15 minuten van schiphol.
Ik ben een keer met de trein gegaan, en heb er toen ongeveer 10 uur over gedaan moest wel 4 keer overstapen.

Met de auto doen wij er ongeveer 6 a 7 uur over.
Dit omdat wij altijd doordeweeks vertrekken en niet op drukke dagen van huis gaan.
Wat ik een plus punt aan de auto vind is dat je daar je eigen vervoer heb.
Het nadeel van de auto is dat je minder uitgerust aan komt, zelfs als je niet rijd/

Met het vliegtuig moet je een uur voor vertrek aanwezig zijn, je vliegt er een uur en twintig minuten over. en vannaf innsbruck 1 uur naar jennbach, met de trein en vannaf jennbach, 50 minuten tot aan Zell am Ziller met de trein. Dus ik sta met ongeveer 5 uurtjes in mijn kamer.
helemaal uitgerust en vaak retour voor ongeveer 100 euro.

Trein:

  • Duur
    -Duurt lang
  • Goed uitrusten
  • Feest in de trein

Auto:

  • Duurder dan vliegen als je alleen gaat
  • Je komt moe aan
  • Vaak tanken (voor ons 2.5l v6 ford cougar)nog duurder
  • Je hebt je eigen vervoer en kan overal naar toe
    dus niet afhankelijk van skibus enz

Vliegen

  • In de vakantie periodes heel duur
  • geen eigen veroer
  • Taxi is duur
  • je komt uitgerust aan!
  • je kan vannaf 90 eu retour schiphol-Innsbruck
    als je goed zoekt en niet in de vakantie periodes gaat

Verder zijn er in de omgeving van innsbruck best leuke gebieden te vinden,Waardoor je reistijd dus nog veel korter word.

Zoals:
-Nordkette (Heel mooi funnpark)( op 15 minuten van
het vliegveld.
Axams
-kuhtai
-patcherkofel
-schlick
(30 minuten)
-de stubaier gletscher
(40 minuten)

En als je het dan gaat hebben over 1 uur tm 2 uur extra, dan kom je bijna in heel tirol/ salzburgerland.

Je moet alleen thuis even opzoeken hoe de treinen gaan. Want vannaf insbruck kom je overal wel met de trein in een niet zo lange tijd.

Ik hoop dat deze info nuttig is en correct me if i’m wrong!

Nog een nadeel van vliegtuig en trein zijn dat je gekluisterd bent aan één skigebied en aan de piste moet zitten tenzij er een skibus rijdt. Kleine skigebieden vallen dus af(de meeste waar jij het over hebt).

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Plaats een reactie